xt 600 mała prędkość max,dziwnie brudny dolot
-
- Czyścioch
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 wrz 2015, 18:27
- Motocykl: Yamaha xt 600 3tb, fzs 1000
xt 600 mała prędkość max,dziwnie brudny dolot
Witam. Od jakiegoś czasu jeżdżę xt 600 3tb z 1994 roku. Kupiłem ja w zeszłym sezonie- gdzieś w połowie i postanowiłem do zimy oprócz oleju nic nie ruszać. Przejechałem tak z 3 tys km i wszystko bylo ok. Jednak kiedy nadeszła zima zacząłem rozbierać i odkrywam nowe kwiatki. Powodem tego, że zabrałem sie za silnik była duża ilość silikonu pod pokrywą zaworowa. Przy okazji wyjąłem gaźniki do czyszczenia. I co dziwnego- lewy kanał dolotowy jest czyściutki a prawy w okolicach zaworu brudny jak diabli. Cały zawór jest jakby wymazany smołą. Dodam, że motor oleju nie brał, nie dymił. Jedno co mnie dziwiło- prędkość max to jakieś 125-130 przy oryginalnym przełożeniu 15/45. Oraz moto nie miało takiej mocy jak powinno mieć- fakt ,że na codzien jeżdżę fzsem 1000 ale xt z jedynki nie chciał iśc na koło. Mam pytanie skąd ten syf- uszczelniacz- i moto nie zadymiło ani przy zapalaniu ani przy wysokich obrotach. I może ma to jakiś związek z małą mocą. Zdjęcia postaram się wrzucić jutro. Serdecznie dziękuje za pomocne uwagi
-
- Lubiący błoto
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
- Motocykl: GSXR1300
Re: xt 600 mała prędkość max,dziwnie brudny dolot
Gaźnik jest zazwyczaj czarny i cholera wie dlaczego...
U mnie silnik chodzi jak zegarek - zero dymku, zero zużycia oleju, moc jest a lewy gaźnik uwalony.
Tutaj masz temat, fotki i przemyślenia chłopaków dlaczego tak się dzieje:
viewtopic.php?f=2&t=4734
Nie jesteś z tematem sam
Jak sam zawór czysty i nie jest wilgotny od oleju to wszystko wydaje się być oki.
A skoro oleju nie wsysa to straty mocy może trzeba szukać w regulacji samego gaźnika - ustawienie iglic, poziomu paliwa jak i dyszy od przepływu mieszanki(czy jak ją tam zwał
)
U mnie silnik chodzi jak zegarek - zero dymku, zero zużycia oleju, moc jest a lewy gaźnik uwalony.
Tutaj masz temat, fotki i przemyślenia chłopaków dlaczego tak się dzieje:
viewtopic.php?f=2&t=4734
Nie jesteś z tematem sam

Jak sam zawór czysty i nie jest wilgotny od oleju to wszystko wydaje się być oki.
A skoro oleju nie wsysa to straty mocy może trzeba szukać w regulacji samego gaźnika - ustawienie iglic, poziomu paliwa jak i dyszy od przepływu mieszanki(czy jak ją tam zwał

-
- Czyścioch
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 wrz 2015, 18:27
- Motocykl: Yamaha xt 600 3tb, fzs 1000
Re: xt 600 mała prędkość max,dziwnie brudny dolot
Mam takie pytanie- żeby ściągnąć ślizg łańcucha- ten od strony przodu motocykla- wystarczy wyciągnąć go do góry? nie będzie problemu z włożeniem go na miejsce? pod głowicą jakiś mądry uszczelniał silikonem. Także postanowiłem zdjąć głowicę i obadać sprawę dokładniej a przy okazji usunąć błędy poprzedniego mechanika.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Czyścioch
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 wrz 2015, 18:27
- Motocykl: Yamaha xt 600 3tb, fzs 1000
Re: xt 600 mała prędkość max,dziwnie brudny dolot
Rozwikłałem sprawę brudnego zaworu i braku mocy- takiej jak być powinna- przedstawiają to zdjęcia. Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów- czy jest sens zdejmować tą głowicę? nie ma tego silikony na uszczelce dużo- powiedział bym bardzo mało. Gdyby to miało się rozpaść to przez te 3 tys pewni już by puściło. Po rozebraniu gaźnika byłem pod wrażeniem, że ten moto i tak dobrze chodził...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: xt 600 mała prędkość max,dziwnie brudny dolot
Moim zdaniem na fotce głowicy nie widzę żądnego silikonu
- wizualnie to powłoka z uszczelki uczyniła ekspansję na zewnątrz co jest naturalną sprawą .
Druga sprawa jest dla mnie mniej oczywista jakby sama ilość tego co zalega na pierwszej fotce kanał zaworu wizualnie mogła by świadczyć ze puszcza uszczelniacz jednak cała dalsza reszta jakby nakazywała by abyś spojrzał w air box czy z odmy nie wrzucało ci oliwy w tą sekcję gaźnika .Jezeli tak było to na mechanicznej przysłonie powinieneś mieć też ślady takiego czarnego szronu jak wewnątrz przepustnicy od strony membrany .

Druga sprawa jest dla mnie mniej oczywista jakby sama ilość tego co zalega na pierwszej fotce kanał zaworu wizualnie mogła by świadczyć ze puszcza uszczelniacz jednak cała dalsza reszta jakby nakazywała by abyś spojrzał w air box czy z odmy nie wrzucało ci oliwy w tą sekcję gaźnika .Jezeli tak było to na mechanicznej przysłonie powinieneś mieć też ślady takiego czarnego szronu jak wewnątrz przepustnicy od strony membrany .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Czyścioch
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 wrz 2015, 18:27
- Motocykl: Yamaha xt 600 3tb, fzs 1000
Re: xt 600 mała prędkość max,dziwnie brudny dolot
Ja mam taką teorie, że podwinięta membrana uniemożliwiała podnoszenie się przepustnicy w tym kanale. Przez co zawór nie był obmywany- podobna sytuacja dzieje się we wtrysku bezpośrednim w autach. Stąd ten brud i brak mocy- jeden gaźnik praktycznie nie działał. Wrzucam poniżej więcej fotek. Widac dokładniej te ślady silikonu i dodałem fotkę drugiego zaworu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: xt 600 mała prędkość max,dziwnie brudny dolot
To masz krótką sprawę w moim odczuciu do roboty uszczelniacz zaworowy bo ten syfek w środku membrany to zapewne syfek zasysany przez zaworek wyrównoważający ciśnienie
.
Jakby na mój gust nalot na gnieździe od początku nie jest pochodzenia "sadza z paliwa " tylko ew oliwa jak nie sypie ci tą oliwą z airboxa to ja jakby nie widzę innej opcji .
Wcześniej nie zamieściłeś zdjęć od dolotu wiec sprawa dla mnie nie była tak oczywista
.
Skoro dolot masz czyściutki na sekcji pracującej na podciśnieniu to jakby zmienia kierunek spojrzenia .

Jakby na mój gust nalot na gnieździe od początku nie jest pochodzenia "sadza z paliwa " tylko ew oliwa jak nie sypie ci tą oliwą z airboxa to ja jakby nie widzę innej opcji .
Wcześniej nie zamieściłeś zdjęć od dolotu wiec sprawa dla mnie nie była tak oczywista

Skoro dolot masz czyściutki na sekcji pracującej na podciśnieniu to jakby zmienia kierunek spojrzenia .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Czyścioch
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 wrz 2015, 18:27
- Motocykl: Yamaha xt 600 3tb, fzs 1000
Re: xt 600 mała prędkość max,dziwnie brudny dolot
Wymieniłem uszczelniacz. Wyczyściłem wszystko i prawie złożyłem z wyjątkiem gaźników. Zauważyłem, że mam dysze 125- główna i 108- w prawym gaźniku. Mam pytanie- gdzie mogę kupić odpowiednie- z tego co już przeczytałem powinno być 135 i 110 . Jak możecie odpowiedzcie na moje poprzednie pytanie na przyszłość żebym wiedział- Mam takie pytanie- żeby ściągnąć ślizg łańcucha- ten od strony przodu motocykla- wystarczy wyciągnąć go do góry? nie będzie problemu z włożeniem go na miejsce? Pozdrawiam i dziękuje
-
- Czyścioch
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 wrz 2015, 18:27
- Motocykl: Yamaha xt 600 3tb, fzs 1000
Re: xt 600 mała prędkość max,dziwnie brudny dolot
Witam. Szkoda, że nikt mi nie odpowiedział na pytania. Mam jeszcze jedno na które nie potrafię znaleźć rzeczowej odpowiedzi- poziom paliwa w komorze pływakowej (sposób na rurkę) wykonujemy jak rozumiem na zamontowanym gaźniku? W jakim miejscu dokładnie? Pytam ponieważ krawędź gaźnika nie jest w poziomie i jak na środku mam 6-8 mm to na przedniej krawędzi (od silnika) będzie 0 mm na po drugiej stronie gaźnika jakieś 10 mm. Z góry dziękuje za podpowiedzi
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: xt 600 mała prędkość max,dziwnie brudny dolot
Spróbuj po środku. Natomiast co do tego montowania za każdym razem kiedy chcesz sprawdzić prościej gaznik umocowac gdzieś czy zrobić stojak o kącie takim jak w silniku. A jak zmierzyć kat w silniku? Są teraz powszechne telefony z poziomnica...