Głowica czy do regeneracji? pomoc przy xt

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
ODPOWIEDZ
LuiSsS
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 29 cze 2016, 06:03
Motocykl: Yamaha XT600 43f

Głowica czy do regeneracji? pomoc przy xt

Post autor: LuiSsS »

Witam
Mam na oku yamahe xt600 89r. Motocykl uszkodzony( cylinder z głowicą ściągnięty) Właściciel mówi że dół silnika i zawieszenie było robione. Mam zdjęcia głowicy i zastanawiam się czy czasami nie trzeba jej regenerować ?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/d83b4981868589f0
Nie jestem też pewny co do cylindra czy zmieści mi się jeszcze jeden szlif?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ce76d9ddb047ec22
http://www.fotosik.pl/zdjecie/5ff64f9c7e4b951a
Yamaha ogólnie bardzo dobrze wygląda, widać że koś o nią dbał :) Tylko się tak zastanawiam czy opłaca się kupić uszkodzony i wyremontować górę silnika czy lepiej na chodzie, tylko tu też nie wiadomo co w środku siedzi i czy nie będzie potrzeby rozbierania za tydzień.
Cena za XT to około 3000zł ale może jeszcze właściciel zejdzie z ceny. Yamaha z ubezpieczona z całą dokumentacją.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/045597eec5a88c6d

Czy opłaca się pchać w uszkodzony sprzęt i go naprawiać za tą cenę? czy może negocjować cenę? czy odczepić się tego egzemplarza?
Wszelkie wskazówki mile widziane :P
Jeżeli ktoś jest z Podkarpacia i chciałby doradzić podczas oglądana to proszę o kontakt :)

Jestem nowy na forum i przepraszam jeżeli temat jest w nieodpowiednim dziale. Z góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Głowica czy do regeneracji? pomoc przy xt

Post autor: Gacek »

Witam
na forum ;) hmm :? niech moja wypowiedz cię nie zrazi ale wszystko wskazuje ze poszukujesz rady jasnowidza (bo raczej z fotek )nic konkretnego nikt ci nie odpowie :roll: .To ze głowica jest zasmarkana nagarami od komory spalania to jeszcze o niczym nie świadczy . Musisz poczynić inspekcję poszczególnych podzespołów (pomierzyć )i po takim fakcie skalkulować czy ci się opłaca kupować czy nie ;) .
Ogólnie to moim zdaniem zakup takiej sztuki to super opcja dla człowieka ogarniętego z tematem i w takiej opcji lepsza niż zakup" kota w worku" jakim może się okazać zakup "w pełni sprawnego sprzętu tzw igły .
Niestety minus to taki ze każdy woli zacząć od jazdy na moto a nie jego robieniu :) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
LuiSsS
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 29 cze 2016, 06:03
Motocykl: Yamaha XT600 43f

Re: Głowica czy do regeneracji? pomoc przy xt

Post autor: LuiSsS »

Dół według właściciela był robiony, wiec raczej nie rozpoławiałbym silnika. Góra to już oczywiste że będę musiał zrobić, ale czy na tym cylindrze zmieści mi się jeszcze szlif? Widziałem że wossnery mają spore rozmiary, ale czy cylinder wytrzyma?
Jak już zabieram się za remont góry to pewnie głowice dam gdzieś do sprawdzenia( Gdzie jest jakiś dobry warsztat który się tym zajmuje? Najlepiej na Podkarpaciu albo lubelskim)

Wiem że kupno niesprawnego motocykla to ryzyko, ale jak kupię sprawny to też nie wiem jak wygląda w środku czy coś zaraz nie rozleci się.

Dobrze byłoby pewnie pojechać z kimś to się zna na XT, bo ja mam doświadczenie tylko w 2t. To ma byc mój w 4t i dlatego tyle pytań

Gacek dzięki :) nic mnie nie zrazi :D Wiem o co Ci chodzi :P
TeTe199
Lubiący błoto
Posty: 72
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:43
Motocykl: tt6
Lokalizacja: Zachod

Re: Głowica czy do regeneracji? pomoc przy xt

Post autor: TeTe199 »

Jak głowice oceniasz to najpierw wałek i panewki sprawdzasz czy nie przytarte albo wyrobione bo tego nie naprawisz , reszte zrobią ci w głowicowie :) bez problemu a cylinder niech ci zmierzy gość , najtańszym kosztem nawet jakbyś miał zmieniać cylinder z tłokiem cyl 200 szlif 100 tłok 270 , a może wystarczy przechonować i wsadzić nowy tłok , musisz pocisnąć gościa albo sam wpadnij nawet ze suwmiarką .
LuiSsS
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 29 cze 2016, 06:03
Motocykl: Yamaha XT600 43f

Re: Głowica czy do regeneracji? pomoc przy xt

Post autor: LuiSsS »

Coś pisał że 96.75tłok teraz chyba jest. Muszę trochę poczytać bo widzę że to całkiem inna bajka niż w 2t :P nawet głowicy nie wiedziałbym jak sprawdzić :D


Po remoncie 30 tys temu. To już raczej spory przebieg
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Głowica czy do regeneracji? pomoc przy xt

Post autor: Gacek »

Po fotkach :? tłoczysko wygląda jak wossner - wiec selekcje nad wymiarowe są wymiarowane 43- 93 tylko nominał łaził co setę o ile dobrze pamiętam :| . Długa droga jeszcze przed tą tuleją ( o ile jej ktoś nie przeorał ) - na tym forum objawiały się typy co 800 cm 3 wyciągały z tego pieca :P .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
LuiSsS
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 29 cze 2016, 06:03
Motocykl: Yamaha XT600 43f

Re: Głowica czy do regeneracji? pomoc przy xt

Post autor: LuiSsS »

Tak tłok wossner, ale wymiary mogą być większe z tego co widziałem http://allegro.pl/tlok-wossner-yamaha-x ... 69009.html i o takim myślałem. Oczywiście o dokładny wymiar zapytam w zakładzie gdzie będzie robiony szlif.Głowicę też myślę że dam gdzieś do zakładu na sprawdzenie i wymianę uszkodzonych części, bo ja jestem w tym jeszcze zielony. :mrgreen:
Znacie może jakieś dobre zakłady w Rzeszowie? chodzi o szlif i głowicę, albo jakiegoś użytkownika XT, który wiedziałby więcej na jej temat ode mnie?

30tys po regeneracji to chyba nie jest jeszcze dużo?
ODPOWIEDZ