ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
- glina
- Po ośki w błocie
- Posty: 629
- Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
- Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002 - Lokalizacja: Bolesławiec
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
Czasami nie ma prostszego wyjścia jak puknąć młotkiem w coś aby odblokować śrubę zaciskającą (wilgoć , rdza , resztki nieosuniętego w myjce błota ) .
Przy demontażu amora dorobiłem sobie adekw. klucz i korzystam z niego do naciągu i odkręcania napięcia sprężyny -a reszta to indywidualna sprawa
.
Przy demontażu amora dorobiłem sobie adekw. klucz i korzystam z niego do naciągu i odkręcania napięcia sprężyny -a reszta to indywidualna sprawa

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Dalti
- Po kostki w błocie
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
- Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
Odgrzeje kotleta i zostawię dla potomnych
Jestem tu nowy wiec chciałem wprowadzić pozytywne wibracje w tym temacie ,dla osób nie wiedzących o ustawieniach SAG
Wiedza ściągnięta z neta ale przydatna.
Zwis negatywny (SAG statyczny) - amortyzator przedni
Aby zmierzyć zwis negatywny musimy zmierzyć odległość pomiędzy uszczelniaczem a dolną krawędzią dolnej półki (zdjęcie obok), na motocyklu bez jeźdźca oraz tak ustawionym aby koła nie dotykały podłoża - widelec ma być całkowicie wysunięty, nie używamy hamulca. Wynik pomiaru zapisujemy jako A. Kolejny pomiar, nazwiemy go B, wykonujemy w tym samym miejscu jednak na motocyklu opierającym się się kołami o podłoże. Różnica między ugięciem jednego a drugiego wykaże nam jaki mamy SAG statyczny (SAG1), czyli A-B. SAG statyczny powinien zmieścić się w przedziale od 30 do 40 mm.
Zwis negatywny (SAG statyczny) - amortyzator tylny
Potrzebna będzie kolorowa taśma klejąca, którą nakleimy w dowolnym miejscu ramy, najlepiej pod zadupkiem. Będzie ona stanowić punkt odniesienia dla pomiaru, którego dokonujemy pomiędzy osią tylnego koła a tym punktem (zdjęcie obok). Przed pomiarem należy kilkukrotnie pobujać zawieszeniem i poczekać aż wróci do pozycji wyjściowej. Koło tylne nie może się opierać na podłożu. Podczas pomiaru nie używamy hamulca. Wykonujemy pomiar i zapisujemy jego wynika jako A'. Następnie stawiamy motocykl na podłożu, powtarzamy czynności i zapisujemy wynik pomiaru jako B'. Wartość zwisu negatywnego (SAG1') obliczamy z A'-B'. SAG statyczny powinien zmieścić się w przedziale od 15 do 20 mm.

Jestem tu nowy wiec chciałem wprowadzić pozytywne wibracje w tym temacie ,dla osób nie wiedzących o ustawieniach SAG
Wiedza ściągnięta z neta ale przydatna.
Zwis negatywny (SAG statyczny) - amortyzator przedni
Aby zmierzyć zwis negatywny musimy zmierzyć odległość pomiędzy uszczelniaczem a dolną krawędzią dolnej półki (zdjęcie obok), na motocyklu bez jeźdźca oraz tak ustawionym aby koła nie dotykały podłoża - widelec ma być całkowicie wysunięty, nie używamy hamulca. Wynik pomiaru zapisujemy jako A. Kolejny pomiar, nazwiemy go B, wykonujemy w tym samym miejscu jednak na motocyklu opierającym się się kołami o podłoże. Różnica między ugięciem jednego a drugiego wykaże nam jaki mamy SAG statyczny (SAG1), czyli A-B. SAG statyczny powinien zmieścić się w przedziale od 30 do 40 mm.
Zwis negatywny (SAG statyczny) - amortyzator tylny
Potrzebna będzie kolorowa taśma klejąca, którą nakleimy w dowolnym miejscu ramy, najlepiej pod zadupkiem. Będzie ona stanowić punkt odniesienia dla pomiaru, którego dokonujemy pomiędzy osią tylnego koła a tym punktem (zdjęcie obok). Przed pomiarem należy kilkukrotnie pobujać zawieszeniem i poczekać aż wróci do pozycji wyjściowej. Koło tylne nie może się opierać na podłożu. Podczas pomiaru nie używamy hamulca. Wykonujemy pomiar i zapisujemy jego wynika jako A'. Następnie stawiamy motocykl na podłożu, powtarzamy czynności i zapisujemy wynik pomiaru jako B'. Wartość zwisu negatywnego (SAG1') obliczamy z A'-B'. SAG statyczny powinien zmieścić się w przedziale od 15 do 20 mm.

-
- Lubiący błoto
- Posty: 64
- Rejestracja: 08 lip 2016, 12:07
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
Witam, czyli obydwie lagi ustawiamy tak samo tak? Bo przy moim moto była lewa laga ustawiona inaczej i prawa też. Rozumiem że wykręcamy w lewą stronę i potem dajemy w prawo co ileś kliknięć? Ma ktoś może rozpiskę na ile kliknięć ustawić zawieszenie z przodu w TT600e Belgarda z 2001 roku? Pozdrawiam
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
Dalti
Zapytam weryfikowałeś te ustawienia realnie które zapodałeś ? Nie wiem do konca sprawy wygladają w tt ale w xt nie wyobrażam sobie jazdy aby sag statyczny na przodzie był większy niż na tyle
Zapytam weryfikowałeś te ustawienia realnie które zapodałeś ? Nie wiem do konca sprawy wygladają w tt ale w xt nie wyobrażam sobie jazdy aby sag statyczny na przodzie był większy niż na tyle

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.