ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
Jaki widac o zawieszeniach i regulacjach w TTR jest już sporo, więc proponuję założyc osobny temat co do regulacji zawieszenia w TT600E .
Generalnie posiadamy na przednim zawieszeniu dwie możliwości regulacji zawieszenia tj.
góra - dbicie
dół - obicie (u dołu ,pod gumowym korkiem znajduje się pokrętło na płaski śrubokręt)
Z tego co pamiętam dolna regulacja posiada 25pozycji/kliknięc, górna regulacja posiada 15pozycji/kliknięc.
Tylne zawieszenie posiada również dwie regulacje
pokrętło - odbicia
naprężenia wstępnego sprężyny (i tu chciałbym żeby ktoś mnie oświecił i napisał: gumis jest jeszcze dodatkowa regulacja dobicia!) Ale z tego co zaobserwowałem nie ma możliwości dokładniejszej regulacji tylnego amortyzatora poza opisanymi wyżej.
Teraz proszę wpisujcie tu swoje nastawy wraz z wagą jezdzca, pozwoli to na szybsze dobranie nastawów dla innych użytkowników
(jestem akurat po wymianie oleju i uszczelniaczy i próbuję ustawic zawieszenie przednie na najbardziej odpowiedniej pozycji)
Generalnie ustawiłem miękko.
Góra 5kliknięcie (licząc od najbardziej wykręconej pozycji)
Dół 15kliknięcie (j/w)
Stwierdzam po dzisiejszej jezdzie ,że jak zapi...dalam to przednie zawiecho kleji się idealnie, jadąc wolniej trzepie strasznie więc ciąg dalszy regulacji.
Waże 90kg.
Co do uszczelniaczy to dedykowane to ARI 072 , olej 5W 450ml/lagę.
Warto przy tej całej operacji wymienic również uszczelniacze przeciwpyłkowe.
Jak ktoś ma jakieś pytania to piszcie tylko nie priv ,niech to będzie dla potomnych...
Generalnie posiadamy na przednim zawieszeniu dwie możliwości regulacji zawieszenia tj.
góra - dbicie
dół - obicie (u dołu ,pod gumowym korkiem znajduje się pokrętło na płaski śrubokręt)
Z tego co pamiętam dolna regulacja posiada 25pozycji/kliknięc, górna regulacja posiada 15pozycji/kliknięc.
Tylne zawieszenie posiada również dwie regulacje
pokrętło - odbicia
naprężenia wstępnego sprężyny (i tu chciałbym żeby ktoś mnie oświecił i napisał: gumis jest jeszcze dodatkowa regulacja dobicia!) Ale z tego co zaobserwowałem nie ma możliwości dokładniejszej regulacji tylnego amortyzatora poza opisanymi wyżej.
Teraz proszę wpisujcie tu swoje nastawy wraz z wagą jezdzca, pozwoli to na szybsze dobranie nastawów dla innych użytkowników
(jestem akurat po wymianie oleju i uszczelniaczy i próbuję ustawic zawieszenie przednie na najbardziej odpowiedniej pozycji)
Generalnie ustawiłem miękko.
Góra 5kliknięcie (licząc od najbardziej wykręconej pozycji)
Dół 15kliknięcie (j/w)
Stwierdzam po dzisiejszej jezdzie ,że jak zapi...dalam to przednie zawiecho kleji się idealnie, jadąc wolniej trzepie strasznie więc ciąg dalszy regulacji.
Waże 90kg.
Co do uszczelniaczy to dedykowane to ARI 072 , olej 5W 450ml/lagę.
Warto przy tej całej operacji wymienic również uszczelniacze przeciwpyłkowe.
Jak ktoś ma jakieś pytania to piszcie tylko nie priv ,niech to będzie dla potomnych...
GAS GAS EC 300
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 127
- Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
- Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660 - Lokalizacja: DKA
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
mam tak samo ustawione, tyle samo ważę, i te same uszczelniacze stosuje, ten sam olej, pisałem o tym kiedyś w temacie o wymianie uszczelniaczy podajże, mam te same wrażenie odnośnie zawieszenia ich ustawień jak ty masz
tylko teraz zimno i nie wiem jak to się będzie miało z gęstym olejem regulacja, ale jak coś wykminisz lepszego to pisasz.

romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
Po wczorajszych szaleństwach przyznaję że duży skok przedniego zawieszenie i dobrze ustawione dobicie uratowały mnie od paskudnej gleby. Wszystko przejęły na siebie przednie zawiecha i stwierdzam że dobicie zostawiam. Pokombinuję jeszcze z odbiciem tzn miększe zrobię.
GAS GAS EC 300
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
Kolejna drobna korekta zawieszenia.
Tył:
sprężynę bardziej skręciłem , poprawiając tym samym osiadanie dupy pod moim ciężarem. Teraz gdy siadam moto przysiada delikatnie (bardzo pomocne przy długich,stromych podjazdach, spężyna non stop ciśnie koło do gleby)
Przód:
dobicie podkręciłem tzn 8 kliknięć od najbardziej wykręconej pozycji.
Albo tyję, albo coraz bardziej wykorzystuję sprzęta...
Tył:
sprężynę bardziej skręciłem , poprawiając tym samym osiadanie dupy pod moim ciężarem. Teraz gdy siadam moto przysiada delikatnie (bardzo pomocne przy długich,stromych podjazdach, spężyna non stop ciśnie koło do gleby)
Przód:
dobicie podkręciłem tzn 8 kliknięć od najbardziej wykręconej pozycji.
Albo tyję, albo coraz bardziej wykorzystuję sprzęta...

GAS GAS EC 300
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 127
- Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
- Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660 - Lokalizacja: DKA
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
a tył ci dobija?
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
Panowie przyglądam się tej dyskusji od jakiegoś czasu i nie zamierzam się wcinać w dyskusję -ale czy nie powinna się ona zacząć od prawidłowego ustawienia sagów (myślę ze wiecie o czym mowa ), a następnie dyskutować o ustawieniach
.
Druga sprawa to taka ze dobrze by było aby dodać do wartości ustawień teren po jakim się na nich poruszacie i pod tym kątem podawać własne odczucia . Ale to tak na marginesie bo nie zamierzam robić tu burzy mózgów .

Druga sprawa to taka ze dobrze by było aby dodać do wartości ustawień teren po jakim się na nich poruszacie i pod tym kątem podawać własne odczucia . Ale to tak na marginesie bo nie zamierzam robić tu burzy mózgów .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
Eeeeee... no bez przesady,
takie coś widziałem jak stosowali fachowcy na zawodach i mistrzostwach Swiata, ja bynajmniej do nich nie należę i nie chodzi mi tu o to, jak poprawnie ustawic zawiecho (bo ilu jezdzców ,tyle ustawień itp.) Zamiarem tego tematu jest pokazać jakie ustawienia mogą być wyjściowe dla nowo zaczynających jazdę na TT .Jeśli komuś coś nie pasuje, wchodzi w ten temat,ustawia zawiecha tak jak większość i już ma bazę wyjściową do dalszej regulacji. To jest zamiarem i to miałem na myśli zakładając ten temat, tylko opinii musi być sporo, a jak narazie kiepsko...
Temat trudny do ogarnięcia ,ale może urodzą się jakieś nowe pomysły.

Temat trudny do ogarnięcia ,ale może urodzą się jakieś nowe pomysły.
GAS GAS EC 300
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
-gumis-
weź pod uwagę że czytają to często ludzie nie doświadczeni rozpoczynający przygodę z motocyklami szukający wskazówek .
Myślę ze jesteś w dużym błędzie i pomijanie takich podstaw świadczy dla mnie o twoim niskim poziomie wiedzy.
Zawsze zaczynamy od ciśnienia w kołach ,a nastepnie po kolei sagi i regulacje .
Myślę ze to delikatnie trudny temat i dla tego zbyt często pomijany ze wzgl. na koszty (bo może się wiązać z weryfikacją i wymianą sprężyn ).
Pisze to tylko i wyłącznie w takim celu aby ludzie czytający nie błądzili .
weź pod uwagę że czytają to często ludzie nie doświadczeni rozpoczynający przygodę z motocyklami szukający wskazówek .
Myślę ze jesteś w dużym błędzie i pomijanie takich podstaw świadczy dla mnie o twoim niskim poziomie wiedzy.
Zawsze zaczynamy od ciśnienia w kołach ,a nastepnie po kolei sagi i regulacje .
Myślę ze to delikatnie trudny temat i dla tego zbyt często pomijany ze wzgl. na koszty (bo może się wiązać z weryfikacją i wymianą sprężyn ).
Pisze to tylko i wyłącznie w takim celu aby ludzie czytający nie błądzili .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
Taaak, dobrze piszesz, bo wszyscy wiedzą co to sagi i każdy motocyklista ma manuala i ustawia zawiasy za każdym razem jak zmienia teren... Przestań
Proszę więc oświeć nas tumoków jak to powinno wyglądać...
Łeb kładę ,że w Twojej XT nie ustawiałeś sagów, a temat znasz Tylko z sieci.
Chyba jesteś jednym z tych co połknęli całą wiedzę mechaniki motocyklowej ,przez monitor komputera...
Narazie, masz wolną rękę...

Proszę więc oświeć nas tumoków jak to powinno wyglądać...
Łeb kładę ,że w Twojej XT nie ustawiałeś sagów, a temat znasz Tylko z sieci.
Chyba jesteś jednym z tych co połknęli całą wiedzę mechaniki motocyklowej ,przez monitor komputera...
Narazie, masz wolną rękę...
GAS GAS EC 300
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: ZAWIESZENIE W TT600E - położenie regulacji
Człowieku w czym widzisz problem ?
nie stać cie na kawałek metra ? w Castoramie są za darmo
- nawet jak nie odczuwasz takiej potrzeby warto mieć rozeznanie jak te parametry wyglądają do ogólnie przyjętych. A co z tym zrobisz to sprawa twojego indywidualnego podejścia .Rozumiem ze w którymś momencie uraziłem pewnie twoją dumę stad dalsa dyskusja staje się dla mnie nudna
.
Co do wiedzy skąd by ona nie pochodziła i czy jest poparta doświadczeniem czy nie to nie należy jej odrzucać ani ślepo przyjmować ,ale ją realnie weryfikować .
Proponuję ci abyś delikatnie otworzył i poszerzył swoje horyzonty - bo mam wrażenie ze spoglądasz na wszystko z poziomu własnego ja .
i nikogo nie uważam za "tumoka " ale skoro tak to czujesz to po tym co tu nabazgrałem to w pewnym sensie może mam problem
.
nie stać cie na kawałek metra ? w Castoramie są za darmo


Co do wiedzy skąd by ona nie pochodziła i czy jest poparta doświadczeniem czy nie to nie należy jej odrzucać ani ślepo przyjmować ,ale ją realnie weryfikować .
Proponuję ci abyś delikatnie otworzył i poszerzył swoje horyzonty - bo mam wrażenie ze spoglądasz na wszystko z poziomu własnego ja .
- zupełnie nie robi to na mnie żadnego wrażenia te stwierdzenia-gumis- pisze: Proszę więc oświeć nas tumoków jak to powinno wyglądać...
Łeb kładę ,że w Twojej XT nie ustawiałeś sagów, a temat znasz Tylko z sieci.
Chyba jesteś jednym z tych co połknęli całą wiedzę mechaniki motocyklowej ,przez monitor komputera...
Narazie, masz wolną rękę...


אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.