Remont silnika. Mocne kopcenie

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
zielin
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2016, 16:11
Motocykl: Xt 600

Remont silnika. Mocne kopcenie

Post autor: zielin »

Witam. Kupiłem Xt 600 3tb wersja z rozrusznikien. Jest problem z kopceniem. Na kopcenie nie ma reguły. Raz kopci zimny raz nie. Ciepły tak samo. Często po odpaleniu zimnego strasznie kopci bardzo gęstym szarynm białym dymem a później niebieskim. Czy to raczej jest pewna wina zużytych pierścieni ?
wiewior298
Lubiący błoto
Posty: 79
Rejestracja: 13 maja 2016, 05:24
Motocykl: TT 600 4gv 1994
Lokalizacja: Rumia woj.Pomorskie

Re: Remont silnika. Mocne kopcenie

Post autor: wiewior298 »

Mogą to być uszczelniacze zaworowe i/lub jeszcze uszczelka pod głowica (tak było u mnie )
zielin
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2016, 16:11
Motocykl: Xt 600

Re: Remont silnika. Mocne kopcenie

Post autor: zielin »

W silniku są jeszcze nieregularne stuki,popukiwanie często zlokalizować miejsce.. Myślałem ze może rozciągnięty łańcuch lecz napinacz nie jest nawet w połowie zakresu.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Remont silnika. Mocne kopcenie

Post autor: ArturS »

zielin pisze:W silniku są jeszcze nieregularne stuki,popukiwanie często zlokalizować miejsce.. Myślałem ze może rozciągnięty łańcuch lecz napinacz nie jest nawet w połowie zakresu.
Luźna nakrętka wału po stronie sprzęgła lub luźna nakrętka na balanserze. Zdejmij pokrywę sprzęgła, sprawdź która jest luźna, odkręć ją, sprawdź czy już klin nie jest podcięty, jeśli jest to wymień, no i zakręć ponownie odpowiednią siłą, zwracając uwagę na zgranie znaków na zębatkach wału i balansera, coby się nie spotkały, czy tam z motocykla nie zrobiła się zagęszczarka. Jeśli zabezpieczenie było już ruszone z dwóch stron, to również jest do wymiany.
Awatar użytkownika
k3nd
Po kostki w błocie
Posty: 196
Rejestracja: 08 lis 2015, 17:56
Motocykl: XT 600 47N, 3TB
CBR 929
Lokalizacja: łódzkie

Re: Remont silnika. Mocne kopcenie

Post autor: k3nd »

mój 3tb też puszczał smuge, ale tylko na zimnym silniku, nieraz mniej, a nieraz jak lokomotywa, mechanik stwierdził, że uszczelniacze zaworowe, ale sprzedałem go, więc co dokładnie go bolało nie wiem do tej pory
Yamaha XT600 47N ; ; Yamaha XT600 3TB serce bije w tempie obrotów maszyny... Obrazek
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Remont silnika. Mocne kopcenie

Post autor: qpa »

Nie ma co się oszukiwać, uszczelniacze to rzadki przypadek.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Remont silnika. Mocne kopcenie

Post autor: Gacek »

Parę lat temu jak sięgnę pamięcią był tu taki koleszka z moich stron o nicku Młody - tez mu ostro przykapcal xt okazało się ze miał dziurawy tłok - co tu gdybać rusz muzgiem obadaj co i jak (najlepiej bez ingerencji mechanicznej w silnik - jak bedzie kicha wystaw na jakimś poratlu i będziesz miał po problemie ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
zielin
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2016, 16:11
Motocykl: Xt 600

Re: Remont silnika. Mocne kopcenie

Post autor: zielin »

Siemka. Dzisiaj postanowiłem rozebrać silniczek do xt.. Więc po kolei.. :D

Najpierw chcialem sprawdzić stan łańcuszka rozrządu. Napinacz okazało się, że jest prawie w połowie.
Na zdjeciu widać ślad bez znaków oleju (własnie w tym miejscu był napinacz).

Pozniej zdjąłem wałek głowice, tłok cylinder.. Poniżej zamieszczę fotki. Przyczyną kopcenia moim zdaniem są zużyte pierścienie. Niepokoi mnie również jakby wyrobiona prowadnica zaworowa, ślad przesuniecia w gniazdach zaworowych. Tłok był zmieniany, chyba... Siedzi WOSSNER 8501D050 95.43mm czyli chyba nadwymiar. Co to jest za rowek jakby na trzeci pierścień? Pierscienie chyba mają już zbyt duże przerwy po włozeniu w cylinder.. Zaniepokoiło mnie również wytarcie krzywek, czuć uskok..

Sprawdziłem też dokręcenie nakrętek wałka balansowego oraz drugiej nakrętki. było dokręcone mocno. Kliny wyglądają jak nowe...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Remont silnika. Mocne kopcenie

Post autor: Gacek »

Fakt dziwnie ten tłok jak dla mnie wygląda :roll:
https://zapodaj.net/0878d0b324bc2.jpg.html
Luzy na zamkach pierścieni ew zbyt duże - tylko z wossnerami jest jeden problem (jak dla mnie )cięzko zdobyć jakieś dane odnośnie limitów zużycia :? .
Po za tym wałek rozrządu sprawia optycznie wrażenie delikatnie potarganego na panewkach głowicy .
Jak już rozbebeszyłeś wszystko to leć wg manuala każdy podzespół ;) .
Co wyłapiesz to twoje :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
zielin
Lubiący błoto
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2016, 16:11
Motocykl: Xt 600

Re: Remont silnika. Mocne kopcenie

Post autor: zielin »

Dziwnie?tzn co masz na myśli? Owszem ma jakieś ryski jak sprawdzić czy jeszcze się nada?a co może być powodem tych stukow ?
ODPOWIEDZ