[XT600]Pomoc przy remoncie
-
- Lubiący błoto
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lis 2014, 07:53
- Motocykl: Yamaha TT 600 E 4GV
- Lokalizacja: Trestno
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Ja kupiłem zestaw do remontu góry od Artura i w nim były uszczelniacze zaworowe. Nie opłaca się osobno kupować, bo za 4 zapłacisz z przesyłką około 60 zł, a cały komplet góry chyba koło 180 zł kosztuje.
- hondzior
- Po kostki w błocie
- Posty: 110
- Rejestracja: 07 sie 2015, 19:16
- Motocykl: yamaha xt600 2KF
- Lokalizacja: Mordor
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
No jak na razie to mam zrobione na nim ponad 1000km więc za dużo nie powiem Ale z tego co wiem i co słyszałem to did nie jest tak do końca dopasowany do zębatek yamahy i potrafi je ścinać. No i po za tym po co przepłacać, jak można mieć oryginał i dużo taniej.
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Hondzior z ciekawości.Jaki jest producent / firma tego łańcuszka,który Yamaha sprzedaje jako swój oryginał??.
Co ma nabite na ogniwkach??
Co ma nabite na ogniwkach??
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Oryginał, Tourmax i Prox to łańcuch japońskiej firmy MORSE. Z tych trzech oryginał jest najtańszy.
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Dzięki ArturS.
Dobrze rozumiem,że firma Morse produkuje Oryginał,Tourmax,Prox.???
A ten oryginalny to co ma nabite na ogniwkach?? Morse???
Piszesz,że ten oryginalny jest najtańszy.Czy tutaj sprawdza się zasada,że ""cena idzie w parze z jakością""??
Dobrze rozumiem,że firma Morse produkuje Oryginał,Tourmax,Prox.???
A ten oryginalny to co ma nabite na ogniwkach?? Morse???
Piszesz,że ten oryginalny jest najtańszy.Czy tutaj sprawdza się zasada,że ""cena idzie w parze z jakością""??
-
- Lubiący błoto
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 mar 2017, 21:50
- Motocykl: XT 600 3TB 1991
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Jakie powinno być pasowanie tłoka w cylku?
-
- Lubiący błoto
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 mar 2017, 21:50
- Motocykl: XT 600 3TB 1991
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Jestem już po pomiarze wyniki to
Tłok 95.91
Cylek 96.04
Cylek 96.07 wyrobiony przez pierścienie na górze
Tłok 95.91
Cylek 96.04
Cylek 96.07 wyrobiony przez pierścienie na górze
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
To co mogę ci doradzić - zerknij sobie na nominalne wymiary wossnerów z katalogu i przeleć się jeszcze po paru szlifierniach tylko nigdzie sie nie wychylaj co to za tłok i proś tylko o zwymiarowanie zobaczysz jaki "bajzel" ci powstanie w głowie po takim doświadczeniu .To co podajesz wymiary nie powinno mieć miejsca bo pasowanie nominalne do szlifu dla nowszych wossner to 0.08 kiedyś było 0.07 .
Zastosuj prostą zasadę życiową słuchaj wszystkich przy tym wszystkim "myśl" swoje
.
Najlepiej dla weryfikacji zużycia cylindra popros o pomiar na poziomie poniżej pracy pierścieni wtedy dowiesz się z jakim pasowaniem wsadzono swiezy tłok w cylinder .
Swoją drogą jak twoje dane są wiarygodne to nie dziwię się ze zniknął teflon na powierzchni tego tłoka - kute alu ma tendencję do nieadekwatnego wzrostu obietosci pod wpływem temperatury
.
Zastosuj prostą zasadę życiową słuchaj wszystkich przy tym wszystkim "myśl" swoje

Najlepiej dla weryfikacji zużycia cylindra popros o pomiar na poziomie poniżej pracy pierścieni wtedy dowiesz się z jakim pasowaniem wsadzono swiezy tłok w cylinder .
Swoją drogą jak twoje dane są wiarygodne to nie dziwię się ze zniknął teflon na powierzchni tego tłoka - kute alu ma tendencję do nieadekwatnego wzrostu obietosci pod wpływem temperatury

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 mar 2017, 21:50
- Motocykl: XT 600 3TB 1991
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Czyli prosto rozumując muszę zrobić szlif i nowy tłok?
Proszę o proste odpowiedzi gdyż nie znam się konkretnie na mechanice tego motocykla ale silnik umiem rozebrać i złożyć
Czy w razie szlifu opłaca się inwestować w kutego wossnera czy lepiej coś tańszego?. Motocykl chcę zrobić pod siebie tak żeby przynajmniej rok pochodził(teraz głównie po ulicach i jakieś dalsze wyprawy)
Proszę o proste odpowiedzi gdyż nie znam się konkretnie na mechanice tego motocykla ale silnik umiem rozebrać i złożyć
Czy w razie szlifu opłaca się inwestować w kutego wossnera czy lepiej coś tańszego?. Motocykl chcę zrobić pod siebie tak żeby przynajmniej rok pochodził(teraz głównie po ulicach i jakieś dalsze wyprawy)
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Wszystko jak do tej pory co zapodałeś wskazuje ze wypadało by zrobić nowy szlif
.
Osobiście co do tłoka jaki zastosować ci nie doradzę - ja pruję wossnera od x lat jednak padają opinie ze się sypią szybko pierścienie
.Natomiast z opinii panujących w tym sklepie najpewniejszy w użyciu i cenie będzie tkjr
.

Osobiście co do tłoka jaki zastosować ci nie doradzę - ja pruję wossnera od x lat jednak padają opinie ze się sypią szybko pierścienie


אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.