[XT600]Pomoc przy remoncie
- hondzior
- Po kostki w błocie
- Posty: 110
- Rejestracja: 07 sie 2015, 19:16
- Motocykl: yamaha xt600 2KF
- Lokalizacja: Mordor
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Szczeże to nawet nie patrzyłem co jest nabitnabyte na te ogniwa. Ale narazie śmiga wzorowo, a za tą cenę to myślę że jest git i że chłamu nie robią. Ale wszystko czas pokaże.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 mar 2017, 21:50
- Motocykl: XT 600 3TB 1991
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Rozrząd już zamówiony 
Dodam tylko małe sprostowanie że rabat za wiek obowiązuje jedynie poza sezonem(Od listopada do lutego) to jest oficjalne info on sprzedawcy w salonie
Tak czy siak cena u nich to 160zł więc i tak się opłaca
Pozostaje mi kupić nowy tłok i śmigać na szlif.
Czy ktoś się spotkał z tłokmi TKRJ w rozmiarze większym niż 96,25? Bo nie wiem czy pod ten rozmiar robić szlif czy szukać 96,50?
PS. Potrzeba matką wynalazków
Stojak na silnik z różnych odpadków
http://imgur.com/PBdFfLo

Dodam tylko małe sprostowanie że rabat za wiek obowiązuje jedynie poza sezonem(Od listopada do lutego) to jest oficjalne info on sprzedawcy w salonie
Tak czy siak cena u nich to 160zł więc i tak się opłaca
Pozostaje mi kupić nowy tłok i śmigać na szlif.
Czy ktoś się spotkał z tłokmi TKRJ w rozmiarze większym niż 96,25? Bo nie wiem czy pod ten rozmiar robić szlif czy szukać 96,50?
PS. Potrzeba matką wynalazków

http://imgur.com/PBdFfLo
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
W PL TKRJ występuje do 96.25mm. Jeśli ma być większy, to pozostaje np. Prox
-
- Lubiący błoto
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 mar 2017, 21:50
- Motocykl: XT 600 3TB 1991
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Artur napisałem PW
-
- Lubiący błoto
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 mar 2017, 21:50
- Motocykl: XT 600 3TB 1991
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Mam już wszystkie części i w środę śmigam na szlif pytanie tylko jakie ma być pasowanie tłoka TKRJ?
Czy coś jeszcze powinienem wymienić robiąc remont góry? (Mam nowy rozrząd,tłok z duperelami,Uszczelki)
Czy coś jeszcze powinienem wymienić robiąc remont góry? (Mam nowy rozrząd,tłok z duperelami,Uszczelki)
-
- Lubiący błoto
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 mar 2017, 21:50
- Motocykl: XT 600 3TB 1991
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Pomoże ktoś? Tłok i cylek już w szlifierni wstępnie ustaliliśmy że zrobią go na 0.07 pasowanie czy to dobry wymiar czy tkrj ma być z innym pasowaniem? Mam czas na odpowiedź do jutro do 10 rano w innym wypadku robią na 0.07
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
Kupiłeś tłoka i nie masz na opakowaniu opisanego pasowania ?
.manual dla cisnieniowo odlewanego OEM okresla nominalne pasowanie na poziomie 0.05 limit zużycia >0.1 myśle ze 0.07 dla TKJR to deko za luźno .Na tym forum tylu ludzi upala na TKJR ze to bedzie delikatna porażka jak nie uzyskasz konkretnej odpowiedzi
.


אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 mar 2017, 21:50
- Motocykl: XT 600 3TB 1991
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
No właśnie to jest dziwne bo nie ma wymiaru nigdzie na pudełku ani tłoku. Jedyne info to jaki to tłok i jaki rozmiar jego względem oryginału
-
- Lubiący błoto
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 mar 2017, 21:50
- Motocykl: XT 600 3TB 1991
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
W końcu znalazłem dobry manual po angielsku i wg niego powinno być 0.045-0.065 więc chyba najbezpieczniej będzie zrobić 0.06. Dziwne to bo dla wossnera było to aż 0.07-0.08 (wiem że on jest kuty) trochę słabo że w sumie to chyba 3 osoby coś mi pomogło a jest nas prawie 2500.
Jutro jeszcze się okaże czy nie muszę robić większego remontu bo coś mi nie pasuje korba a raczej jej ruchy na boki i teraz wyczytałem że max 0.8-1mm jak będzie więcej to się chyba załamię bo jak go kupowałem to był podobno po remoncie a pojeździłem nim aż 500km w rok
Jutro jeszcze się okaże czy nie muszę robić większego remontu bo coś mi nie pasuje korba a raczej jej ruchy na boki i teraz wyczytałem że max 0.8-1mm jak będzie więcej to się chyba załamię bo jak go kupowałem to był podobno po remoncie a pojeździłem nim aż 500km w rok

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: [XT600]Pomoc przy remoncie
To nie wygląda tak kolorowo dla zwykłego " zjadacza miski ryżu " .
Serwisów ka to jedno a realia to drugie
.
Szlifiernia tez ci raczej nie zrobi idealnie co do sety
jak byś chciał .
Aby skutecznie się odnieść należało by posiadać przyrządy pomiarowe i wykonać te pomiary w określonych warunkach otoczenia (zakłady , firmy dbające o dokładność obróbki pracują w klimatyzowanych pomieszczeniach w których panuje ustalona temperatura )aby zachować adekwatną dokładność obróbki.
To co powinieneś zrobić po szlifie to umyć dobrze cylinder ,dla organoleptycznego obadania zamontować w cylku pierscienie i pomierzyć na rożnych wysokościach luz zamkowy . Będziesz mniej więcej wiedział na czym stoisz.
Zwróć tez uwagę na kąt rys honowania bo moze sie zdarzyć ze zakład szlifuje jakąś partię i operator nie zmienia posuwu i leci jednymi parametrami wszystko co mu dali do roboty
.
Serwisów ka to jedno a realia to drugie

Szlifiernia tez ci raczej nie zrobi idealnie co do sety

Aby skutecznie się odnieść należało by posiadać przyrządy pomiarowe i wykonać te pomiary w określonych warunkach otoczenia (zakłady , firmy dbające o dokładność obróbki pracują w klimatyzowanych pomieszczeniach w których panuje ustalona temperatura )aby zachować adekwatną dokładność obróbki.
To co powinieneś zrobić po szlifie to umyć dobrze cylinder ,dla organoleptycznego obadania zamontować w cylku pierscienie i pomierzyć na rożnych wysokościach luz zamkowy . Będziesz mniej więcej wiedział na czym stoisz.
Zwróć tez uwagę na kąt rys honowania bo moze sie zdarzyć ze zakład szlifuje jakąś partię i operator nie zmienia posuwu i leci jednymi parametrami wszystko co mu dali do roboty

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.