Gaźnik
-
- Lubiący błoto
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 wrz 2016, 13:24
- Motocykl: XT 350 1986r
Re: Gaźnik
W dużym uproszczeniu tak. Są 2 przepustnice, każda podaje mieszankę paliwowo-powietrzną na jeden z zaworów dolotowych. Pierwsza mechaniczna na linkę podnosi się podając mieszankę zawsze w każdym zakresie obrotów, druga podciśnieniowa otwiera się wtedy gdy jest wystarczające podciśnienie aby ją unieść (myślę że tak od połowy obrotów). Kiedy jeździsz spokojnie i bardziej pyrkasz to silnik pracuje na 1 zawor dolotowy (podnoszą się obydwa, ale paliwo dochodzi tylko przez jeden), przepustnica podciśnieniowa nieruchoma. Kiedy zaś jeździsz dynamicznie, na wyższych obrotach to silnik pracuje na obydwa zawory dolotowe bo pracuje również przepustnica podciśnieniowa.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:25
- Motocykl: Yamaha xt 350 55v
Re: Gaźnik
Dzięki za rzetelną odpowiedź, czyli nie musze się przejmować...
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Gaźnik
Moze uzupełnię wypowiedz kolegi bo w duzym uproszczeniu to gaxniki xt są sterowane jednak mechanicznie jedynie człon tzw podcisnieniowy działa na zasadzie że podcisnienie wywołane uchyleniem mechanicznej przepustnicy powoduje powstanie podcisnienia które w nastepstwie unosi przepustnicę ,wraz z wzrostem panujacego podcisnienia w tym kanale powoduje wieksze uniesienie otwarcie przepustnicy .
Generalnie panuje moda aby synchronizację podcisnieniowej przepustnicy mechanicznej drugiej gardzieli ustawiać na jak najnizszym poziomie w stosunku do pierwszej co powoduje niby lepszy wspułczynnik mocy dynamiki itp itd .
Na ile jest to racjonalne to już kwestia indywidualnego podejscia
mam na ten temat swoje zdanie
.
W manualu xt jest okreslona wysokosć synchronizacji mechanicznej na ile pamietam 0.7 mm uniesienia pierwszej
.
Reszta to juz indywidualna interpretacja i w duzej mierze kwesia prawidłowego funkcjonowania silnika jako - układu
.
Czy komuś się to podoba czy nie w obydwa kanały fabrycznie powinna być podawana bez wzgledu na stan otwarcia przepustnic mieszanka .
.
Generalnie panuje moda aby synchronizację podcisnieniowej przepustnicy mechanicznej drugiej gardzieli ustawiać na jak najnizszym poziomie w stosunku do pierwszej co powoduje niby lepszy wspułczynnik mocy dynamiki itp itd .
Na ile jest to racjonalne to już kwestia indywidualnego podejscia


W manualu xt jest okreslona wysokosć synchronizacji mechanicznej na ile pamietam 0.7 mm uniesienia pierwszej

Reszta to juz indywidualna interpretacja i w duzej mierze kwesia prawidłowego funkcjonowania silnika jako - układu

Czy komuś się to podoba czy nie w obydwa kanały fabrycznie powinna być podawana bez wzgledu na stan otwarcia przepustnic mieszanka .
To zalezy - bo to o co pytasz zaobserwowałeś nijak ma się do realnego stanu jakI tam panuje , jak pod cześć podcisnienioą podłaczysz np odkurzacz który wygeneruje podcisnienie uchylisz mechaniczną przepustnicę to organoleptycznie mozesz stwierdzić czy to ew działa natomiast nie stwierdzisz poprawnosci działania z poziomu (nie wiem jak to ująć )Kalefiks pisze:Dzięki za rzetelną odpowiedź, czyli nie musze się przejmować...


אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:25
- Motocykl: Yamaha xt 350 55v
Re: Gaźnik
Nie głupi pomysł z tym odkurzaczem
narazie gaźnik siedzi w moto tylko bardzo ciężko go odpalić, strzela co jakiś czas jak z pistoletu. Iskra jest, świeca czarna i mokra czyli albo za bogata mieszanka albo zapłon bo mam moduł CDI ze skutera 4t

- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Gaźnik
Chyba 7mmGacek pisze: W manualu xt jest okreslona wysokosć synchronizacji mechanicznej na ile pamietam 0.7 mm uniesienia pierwszej.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Gaźnik
Fakir masz racje
popełniłem czeski bład
chodzi o 7 mm albo jak kto woli 0.7 cm przepraszam.


אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- fakir
- Po kostki w błocie
- Posty: 314
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
- Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
- Lokalizacja: Poznań
Re: Gaźnik
07 to wieczoremGacek pisze:Fakir masz racjepopełniłem czeski bład
chodzi o 7 mm albo jak kto woli 0.7 cm przepraszam.

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- Lubiący błoto
- Posty: 37
- Rejestracja: 26 lis 2017, 14:46
- Motocykl: Xt600e
TE610ie.
2320.
Re: Gaźnik
Panowie. A jak z regulacją samej mieszanki w xt600e 1996r? Co w sytuacji jak nie ma dyszy mieszanki? Jak hamuję silnikiem, strasznie śmierdzi nie spalonym paliwem z wydechu. Regulacja polega tylko i wyłącznie na regulacji wysokości iglicy? Aha, dodam jeszcze że silnik odpala na zimno (powyżej 4*C) bez ssania. Jakby mieszanka była za mocno wzbogacona. Wolne obroty na zimno 1000obr/min, na rozgrzanym 1250obr/min
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Gaźnik
W oryginalnym gazniku wszystko jestBartoszgd pisze:Panowie. A jak z regulacją samej mieszanki w xt600e 1996r? Co w sytuacji jak nie ma dyszy mieszanki? Jak hamuję silnikiem, strasznie śmierdzi nie spalonym paliwem z wydechu. Regulacja polega tylko i wyłącznie na regulacji wysokości iglicy? Aha, dodam jeszcze że silnik odpala na zimno (powyżej 4*C) bez ssania. Jakby mieszanka była za mocno wzbogacona. Wolne obroty na zimno 1000obr/min, na rozgrzanym 1250obr/min

Skład mieszanki ustalany jest dla obu gaxników srobką(na koncu jezyka mam poprwną nazwe ) pod gaxnikiem "tzw mechanicznym" .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.