Zeby móc cokolwiek powiedziec to trzeba by było kilka nowych silników wziaść na hamownie,zalaz je roznego rodzaju olejami, testowac identycznie w bardzo różnych warunkach,obciążeniach i temperaturach. I dopiero wtedy rzucic je np po 30kkm na stół, rozebrać na atomy,pomierzyc i wyciągnąć wnioski.
A żeby było smieszniej to mogłoby sie okazac że na jednym mniej zyzywa sie silnik a bardziej skrzynia, a drugim na odwrót

Jeden spec od olei pracujący w sporcie powiedział mi że jeśli jeżdżę naprawde ostro np na torze w wyscigach to oczywiscie trzeba lac olej o wysokich parametrach natomiast przy normalnej jeździe taki olej juz wcale nie jest rewelacyjny i bardziej mu bedzie sluzył olej dedykowany o standardowych parametrach.
Także niech każdy leje co tam uwaza, wedle swoich spostrzeżen i bedzie spał spokojniej

Bo stwierdzenia ze na takim i takim lepiej biegi wchodzą nie wiele wnosi do tematu jeśli chodzi o żywotnosc jednostki napędowej...