Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
-
- Lubiący błoto
- Posty: 77
- Rejestracja: 02 sty 2019, 16:58
- Motocykl: Yamaha TTR 600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Jest jeszcze pod siedzeniem jakiś regulator czy jak to się nazywa taki radiator z aluminium przykręcony do ramy pewnie ze względu na masę
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Ja odpinam tylko jedną klemę od akumulatora i na tym koniec. Spawałem tak już przy wielu motocyklach, w tym przy swojej wtryskowej husqvarnie, czy BMW R1200GS.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 77
- Rejestracja: 02 sty 2019, 16:58
- Motocykl: Yamaha TTR 600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Zrobię tak odepne moduł odkrece ten regulator czy co to jest bałem się że może coś spali w silniku na magnecie bo mam wersję bez Aku i myślę że będzie ok .Dzięki za odzew
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Czy linki gazu w TT600R są takie same jak w TT600 i XT600? Jedna się niestety zerwała, spróbuję naprawić reparaturką ale zaczynam się rozglądać za nowymi. Takie spasują? http://yamaha-tt600.riderparts.pl/produ ... a-xttt-600
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Niestety nie pasują. W TT600R mechanizm pociągu linki ma większą średnicę. Trzeba byłoby wymienić cały rolgaz z XT600
-
- Lubiący błoto
- Posty: 51
- Rejestracja: 06 lip 2019, 12:00
- Motocykl: yamaha xt 600e 2001
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
1sze pytanie: xt600 z 2001, czy mozliwe jest zmiana pokrywy i zamontowanie kopnika, czy bedzie ok bez wiekszych przerobek,
2gie pytanie: podwyzszenie tylnego amora: czy ohlins od ttr 600 wejdzie bez problemu, jakis inny amor moze?
3cie pytanie: wyciek z linki od obrotomierza, ktos ma jakies sprawdzone patenty a moze zaslepic
2gie pytanie: podwyzszenie tylnego amora: czy ohlins od ttr 600 wejdzie bez problemu, jakis inny amor moze?
3cie pytanie: wyciek z linki od obrotomierza, ktos ma jakies sprawdzone patenty a moze zaslepic
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 527
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Jak masz wersje z linka sprzegla z prawej strony silnika wchodzaca do mechanizmu w deklu, to niezbyt. Wymieniajac dekiel na starszy, z otworami pod oske kopniaka nie bedziesz miec mechanizmu do wciskania sprzegla. Trzeba byloby to tez przekladac, czyli dzwignia, popychacz plus kilka rzeczy w samym sprzegle.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 51
- Rejestracja: 06 lip 2019, 12:00
- Motocykl: yamaha xt 600e 2001
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Krzysiek no tak dokladnie ta wersja co napisales, przekladac ok ale czy sie da zeby to wszystko kupy sie trzymalo, a jak jest z kiwajka wahacza miedzy xt a ttr czy sa jakies roznice czy to samo planuje jakos to podniesc te zawieche z tylu moze sie da bez zmiany sprezyny
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 527
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Na pocieszenie, w nowszych silnikach jest otwór na dźwignie popychacza sprzęgła z lewej, jest tylko zaślepiony plastikowa zatyczka (na obrazku 21 z drobnica). Z tego co widziałem jest obrobiony nie powinno być problemu z wsadzeniem tam dzwigni. Do tego potrzeba popychacz 29, kulka 30 itd idący w wałku sprzęgła i wałek z otworem w środku plus prawdopodobnie cos w samym sprzęgle. Najlepiej dorwać jakiegoś dawce. Do kopniak potrzebujesz mechanizmu, zębatkę z oska, sprężyny i kolki do wciśnięcia w otwory w karterze gdzie zapiera się sprężyna.
Czyli to zaznaczone na obrazku, plus wałek do sprawdzenia, mocowanie pancerza linki na silniku i inna linka sprzęgła.
A co do wahacza, mocowanie na silniku jest to samo, bo kartery się nie różnią. I jeśli już to raczej komplet z amorem, bo tam sa inne kiwaczki i mocowania. Nie wiem tez czy koło podejdzie z rozstawem i oska będzie pasować, inne mocowanie zacisku, inaczej może być tarcza na kole, mocowanie na górze jest w innym miejscu i inne - trzeba wybadać.
Czyli to zaznaczone na obrazku, plus wałek do sprawdzenia, mocowanie pancerza linki na silniku i inna linka sprzęgła.
A co do wahacza, mocowanie na silniku jest to samo, bo kartery się nie różnią. I jeśli już to raczej komplet z amorem, bo tam sa inne kiwaczki i mocowania. Nie wiem tez czy koło podejdzie z rozstawem i oska będzie pasować, inne mocowanie zacisku, inaczej może być tarcza na kole, mocowanie na górze jest w innym miejscu i inne - trzeba wybadać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Ad. 1szymon pisze:1sze pytanie: xt600 z 2001, czy mozliwe jest zmiana pokrywy i zamontowanie kopnika, czy bedzie ok bez wiekszych przerobek,
2gie pytanie: podwyzszenie tylnego amora: czy ohlins od ttr 600 wejdzie bez problemu, jakis inny amor moze?
3cie pytanie: wyciek z linki od obrotomierza, ktos ma jakies sprawdzone patenty a moze zaslepic
Tutaj opisałem całą operację http://yamaha-xt600.riderparts.pl/infor ... 00-i-tt600
Oprócz dekla sprzęgła dodaj do listy elementy wysprzęglania: siłownik z łożyskami, docisk sprzęgła, cięgno sprzęgła
Ad. 2
"Się popieści to się zmieści" A tak serio, to szkoda zachodu, za dużo przeróbek, o ile w ogóle wejdzie na długość. W TTR jest wahacz na prolinku, w XT jest monoshock. Oprócz akcesoryjnych wilbersów, yss i innych hyperpro za worek pieniędzy, jedyny sensowny amor (czyt. taki, który robi robotę), który pasuje bez większych przeróbek, to ten z TT600S. Wystarczy w nim obrócić wąż, wymienić dolne łożysko na tuleję z XT i wsio pasi. Ale tanio i tak nie jest - zakup 500-800zł za używkę, regeneracja 350zł (przy okazji zmiana kierunku węża, która wiąże się z potrzebą nabicia amora) i robi się czasami gdzieś pod 1200-1500zł. Ale to jak działa ohlins w porównaniu do oryginału, to przepaść nie do opisania. Najbardziej to poczułem, gdy na same XTki zorganizowałem mały wyjazd po rumuńskich Karpatach - tam optymalna dla mnie prędkość turystyczna była dla pozostałych walką o utrzymanie motocykla na drodze. Klęli na mnie tak samo, ja wcześniej przed zmianą zawiasu jeżdżąc z KTMiarzami.
Tutaj galeria z adaptacji ohlisa: https://photos.app.goo.gl/e7RXWbtRLGjPwSne7
Innym, znacznie tańszym sposobem podwyższenia tyłka, jest zastosowanie amortyzatora z XT600Z Tenere. Tyle, że trzeba wymienić sprężynę na tą z 3TB, bo jest dłuższa i twardsza. Poza tym wszystko pasuje 1:1.
Ad. 3
- wymiana simeringów lub całego ślimaka na sprawny (u mnie pierwszy miał skorodowane mechanizmy, wymiana uszczelnień pomagała może na 100km)
- wyparoszenie i zaślepienie 5-groszówką wklejoną na silikon (tak zrobiłem zanim przyszedł sprawny używany)
- wymianę ślimaka na dekielek występujący w wersjach bez obrotomierza