Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
-
- Lubiący błoto
- Posty: 51
- Rejestracja: 06 lip 2019, 12:00
- Motocykl: yamaha xt 600e 2001
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Dzieki koledzy za tak obszerne odpowiedzi, napewno beda pomocne, jeszcze mam jedno pytanie co tam kupic wymienic, niewiem jak to dokladnie nazwac a chodzi o ten element pod kierownica na srube ktory wszystko trzyma, jak to sie nazywa bo niemoge tego nigdzie znalezc, chcialbym wstawic cos nowego bo kiera po mocnych upadkach mi na boki sie lekko kiwa, to jest ten element na ktory wchodzi kierownica od gory a od dolu jest sruba lecz krecac to srube zeby ja zakrecic musze trzymac od gory tego ,,cycka” co byscie poradzili moze sa jakies inne opcje
- Słomek
- Lubiący błoto
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 18:26
- Motocykl: DT 125 TT600R
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Cześć przymierzam się właśnie do zamocowania lag do półek i jeśli mam być szczery przed skręceniem wszystkiego chciałbym być w 100% pewny bo przeraża mnie myśl wysunięcia się lag z półek podczas trafienia na jakąś nierówność .
Górne półki dokręcać na 28 Nm a dolne na 22 Nm może że coś źle odczytałem z serwisówki
Z góry dzięki !
Górne półki dokręcać na 28 Nm a dolne na 22 Nm może że coś źle odczytałem z serwisówki
Z góry dzięki !
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 527
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Jak masz obawy przykrec wg manuala. Bardziej mozesz popsuć robiąc na zapas i zrywajac gwint, wtedy nie bedzie w ogóle trzymało. Tam nie potrzeba nie wiadomo jak dokręcać zeby polki trzymaly lagi - wszak śrubki do przykręcania duze nie sa.
- flachowiec
- Czyścioch
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 lut 2021, 13:05
- Motocykl: Szukam XT600
- Lokalizacja: Kuj-Pom
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Pytanie do miłośników TT
Chciałbym zawęzić krąg poszukiwań, jakie modele TT600 polecacie? Jakie roczniki?
Trochę czytałem ale ciężko o bardziej precyzyjne info.
Aktualnie szukałem XT600, z ogólnych opinii wynikało, że najlepiej szukać wersji 43F i 2KF czyli roczniki 84-89 (głównie ze względu na większą moc).
Czy z TT600 też tak jest, że któreś nowsze modele były już zduszane?
Pomocy
Year Serial number designation performance
MY 84-86 43F XT 600 20 to 33 kW (27–44 hp)
MY 87-89 2KF XT 600 33 kW (44 hp)
MY 87-89 2NF XT 600 limited to 20 kW (27 hp)
MY 90-94 3UW XT 600 E and K limited to 20 kW (27 hp)
MY 90-94 3TB XT 600 E and K 33 kW (44 hp)
Chciałbym zawęzić krąg poszukiwań, jakie modele TT600 polecacie? Jakie roczniki?
Trochę czytałem ale ciężko o bardziej precyzyjne info.
Aktualnie szukałem XT600, z ogólnych opinii wynikało, że najlepiej szukać wersji 43F i 2KF czyli roczniki 84-89 (głównie ze względu na większą moc).
Czy z TT600 też tak jest, że któreś nowsze modele były już zduszane?
Pomocy
Year Serial number designation performance
MY 84-86 43F XT 600 20 to 33 kW (27–44 hp)
MY 87-89 2KF XT 600 33 kW (44 hp)
MY 87-89 2NF XT 600 limited to 20 kW (27 hp)
MY 90-94 3UW XT 600 E and K limited to 20 kW (27 hp)
MY 90-94 3TB XT 600 E and K 33 kW (44 hp)
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
TT600 w czystej postaci raczej nie dostaniesz, bardzo rzadki motocykl w dzisiejszych czasach.
Pozostają ci dwie drogi: TT600S/TT600E lub TT600R/TT600RE. Pierwsza para ma bardziej "plastikowy" wygląd z kolorowymi okleinami na owiewkach, druga jest bardziej "crossowa" i prosta. W każdej z tych par masz bliźniacze modele, z tym że pierwszy z pary jest lżejszy, ma lepsze zawieszenie lecz palony jest tylko na kopkę a drugi (z literką E w nazwie) posiada elektryczny starter jednak jest cięższy i ma gorsze zawieszenie.
Jeśli chodzi o moc, to nie znam dokładnych różnic między modelami ale wszystkie mają standardowo 40-kilka KM/50Nm. Te wersje 27KM ,o ile istniały, były specjalnie dławione na potrzeby konkretnych rynków zbytu.
Więcej informacji o wszystkich modelach XTZ/XT/TT masz na tej stronie:http://www.rallye-tenere.net/Stammbaum.htm
Pozostają ci dwie drogi: TT600S/TT600E lub TT600R/TT600RE. Pierwsza para ma bardziej "plastikowy" wygląd z kolorowymi okleinami na owiewkach, druga jest bardziej "crossowa" i prosta. W każdej z tych par masz bliźniacze modele, z tym że pierwszy z pary jest lżejszy, ma lepsze zawieszenie lecz palony jest tylko na kopkę a drugi (z literką E w nazwie) posiada elektryczny starter jednak jest cięższy i ma gorsze zawieszenie.
Jeśli chodzi o moc, to nie znam dokładnych różnic między modelami ale wszystkie mają standardowo 40-kilka KM/50Nm. Te wersje 27KM ,o ile istniały, były specjalnie dławione na potrzeby konkretnych rynków zbytu.
Więcej informacji o wszystkich modelach XTZ/XT/TT masz na tej stronie:http://www.rallye-tenere.net/Stammbaum.htm
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Niema co patrzeć na moc. Najmocniejsze na papierze są XT600Z Tenere 3AJ (46KM), potem są XT600E 3TB (45KM), a TT600R/RE już "tylko " 44KM, o ile dobrze pamiętam. W realu XT600Z 3AJ przy TT600R jest jak VW Golf 1.9SDI vs Golf 1.9TDI. TTR przy tenerce zapierdala jak głupia.
Najgorszy zawieszeniowo (ogółem XT/TT) jest model TT600RE. Najlepsze TT600R i TT600S. W rzadko już występującym modelu TT600S najłatwiej dorobić elektryczny rozrusznik. Najtrudniej w TT600R. W TT600E wystarczy zmienić tylny amor na ten z TT600S lub jakiś akcesoryjny (YSS/Wilbers/HyperPro) i jest już cacy. W TT600RE trzeba motać przód i tył, jeśli ma to jakoś jeździć w terenie - tył ohlins z TT600R, przód np. z jakiejś Yamahy WR/YZ, bo idealnie pasuje rozmiarem łożysk główki ramy i odległością półek.
Dużo można pisać Szukaj stanu, nie modelu. Jak chcesz mieć moc, to w ogóle zapomnij o tych motocyklach - w porównaniu do podobnych cenowo KTM LC4, Husqvarny TE610/630, Hondy XR600/650 itp, TT/XT poruszają się... tak sobie. Zalet należy szukać zupełnie gdzie indziej- zobacz ile na rynku jest sprawnie jeżdżących XT/TT600 z roczników poniżej '90, a ile innych tego tupu
Najgorszy zawieszeniowo (ogółem XT/TT) jest model TT600RE. Najlepsze TT600R i TT600S. W rzadko już występującym modelu TT600S najłatwiej dorobić elektryczny rozrusznik. Najtrudniej w TT600R. W TT600E wystarczy zmienić tylny amor na ten z TT600S lub jakiś akcesoryjny (YSS/Wilbers/HyperPro) i jest już cacy. W TT600RE trzeba motać przód i tył, jeśli ma to jakoś jeździć w terenie - tył ohlins z TT600R, przód np. z jakiejś Yamahy WR/YZ, bo idealnie pasuje rozmiarem łożysk główki ramy i odległością półek.
Dużo można pisać Szukaj stanu, nie modelu. Jak chcesz mieć moc, to w ogóle zapomnij o tych motocyklach - w porównaniu do podobnych cenowo KTM LC4, Husqvarny TE610/630, Hondy XR600/650 itp, TT/XT poruszają się... tak sobie. Zalet należy szukać zupełnie gdzie indziej- zobacz ile na rynku jest sprawnie jeżdżących XT/TT600 z roczników poniżej '90, a ile innych tego tupu
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 469
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Tak jak ArturS pisze w wielkich singlach nie chodzi o moc ale o jeb...cie z dołu He-he.
- flachowiec
- Czyścioch
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 lut 2021, 13:05
- Motocykl: Szukam XT600
- Lokalizacja: Kuj-Pom
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Zasugerowałem się stanem, nie modelem tak jak napisał ArtuS
Pierwsza jazda zaliczona, a czy wybór słuszny to się okaże
Jak na moje plany dość rekreacyjnej jazdy to chyba spora masa nie będzie mocno dokuczliwa,
zawieszenie na razie ciężko mi ocenić, ale chyba jest dość twarde jak na enduro - przynajmniej w porównaniu z XT.
Na razie napęd i olej do wymiany na start, później pomyślimy co dalej
Tak czy inaczej dzięki za info wszystkim
Sporo było jeżdżone i szukane, wybór padł na TT600E 4GV z '95ArturS pisze:(...) Szukaj stanu, nie modelu. (...)
Pierwsza jazda zaliczona, a czy wybór słuszny to się okaże
Jak na moje plany dość rekreacyjnej jazdy to chyba spora masa nie będzie mocno dokuczliwa,
zawieszenie na razie ciężko mi ocenić, ale chyba jest dość twarde jak na enduro - przynajmniej w porównaniu z XT.
Na razie napęd i olej do wymiany na start, później pomyślimy co dalej
Tak czy inaczej dzięki za info wszystkim
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 527
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Oby frajde dawała
Zawieszenie masz tak akurat regulowane, wiec mozna je zmiękczyć.
Zawieszenie masz tak akurat regulowane, wiec mozna je zmiękczyć.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi - TT/TTR/TTRE
Wymień olej w lagach jeśli nie wiesz co i od kiedy tam siedzi.