Puk Puk!
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 469
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Puk Puk!
To przyczynę już Znasz jeszcze jest ślad po stukaniu tłoka o głowice z powoduje że nagaru wydaję mi się że winą było ni e zrobienie szlifu tylko honowanie ( tak wywnioskowałem z opisu wcześniejszego właściciela) a na jakiej oliwie Jeździłeś i co ile zmieniales?
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Puk Puk!
W którym miejscu widzisz ten ślad stukania o głowice?
Olej Valvo Synpower 10W50. Przez ten okres zmieniałem w sumie ze 4 razy:
-po zakupie
-po wymianie sprzęgła +1kkm
-po powrocie z wakacyjnego wyjazdu TET (na trasie dolewka około 1,5l a potem wymiana) +4kkm
-na początek sezonu 2021 +3kkm
Muszę pogadać z kumplem, bo z tego co przekazywał mi ustnie szlif też był a to honowanie to chyba skrót myślowy. Nie mniej jednak możliwe, że spasowane było za ciasno. Mam zdjęcie poprzedniego oryginalnego tłoka bo kumpel znalazł na półce w garażu. Nie widać na nim podobnych śladów przytarcia.
Olej Valvo Synpower 10W50. Przez ten okres zmieniałem w sumie ze 4 razy:
-po zakupie
-po wymianie sprzęgła +1kkm
-po powrocie z wakacyjnego wyjazdu TET (na trasie dolewka około 1,5l a potem wymiana) +4kkm
-na początek sezonu 2021 +3kkm
Muszę pogadać z kumplem, bo z tego co przekazywał mi ustnie szlif też był a to honowanie to chyba skrót myślowy. Nie mniej jednak możliwe, że spasowane było za ciasno. Mam zdjęcie poprzedniego oryginalnego tłoka bo kumpel znalazł na półce w garażu. Nie widać na nim podobnych śladów przytarcia.
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Puk Puk!
Przeglądam forum i w zeszłym roku kolega miał ten sam objaw i te same uszkodzenia. Szkoda, ze filmik usunięty a kolega od roku nieaktywny na forum:
http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php? ... 8&start=10
Przy okazji rozkminy nad powodem awarii przypomniało mi się, że słabo wyglądał oring na prawym deklu doszczelniający wyjście z pompy oleju. Znalazłem info na stronie Artura i obawiam się, że wygląda to u mnie podobnie - niestety zapomniałem zrobić fotki.
http://yamaha-xt600.riderparts.pl/produ ... 3-13113-00
http://forum.yamahaxt.pl/viewtopic.php? ... 8&start=10
Przy okazji rozkminy nad powodem awarii przypomniało mi się, że słabo wyglądał oring na prawym deklu doszczelniający wyjście z pompy oleju. Znalazłem info na stronie Artura i obawiam się, że wygląda to u mnie podobnie - niestety zapomniałem zrobić fotki.
http://yamaha-xt600.riderparts.pl/produ ... 3-13113-00
- Tygrys
- Po kostki w błocie
- Posty: 469
- Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
- Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600
Re: Puk Puk!
Na głowicy i tloku Masz jaśniejszy ślad. Oliwa dobra więc nie przez nią - rozumiem że jak robiłeś sprzęgło to uszczelniacz na wyjściu z pompy jak i simering na wał zostały stare. No i śruba w deklu oleju do filtra musi być Ori zamyka magistralę olejową.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Puk Puk!
Ten jasny ślad to wymyty przez paliwo, jest od strony zaworów ssących.
Skoro kobra bez strat to rób kolejny szlif i składaj maszynę
Skoro kobra bez strat to rób kolejny szlif i składaj maszynę
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Puk Puk!
Nie zmieniałem simerów, ten z wału był wtedy niedawno zmieniany a o ważności tego drugiego wtedy nie wiedziałem.Tygrys pisze:Na głowicy i tloku Masz jaśniejszy ślad. Oliwa dobra więc nie przez nią - rozumiem że jak robiłeś sprzęgło to uszczelniacz na wyjściu z pompy jak i simering na wał zostały stare. No i śruba w deklu oleju do filtra musi być Ori zamyka magistralę olejową.
Też mi się wydawało, że to wyczyszczone od paliwa. Szlif to oczywista droga, bardziej się zastanawiam nad konkretnym powodem zatarcia aby nie powtórzyć sytuacji.qpa pisze:Ten jasny ślad to wymyty przez paliwo, jest od strony zaworów ssących.
Skoro kobra bez strat to rób kolejny szlif i składaj maszynę
Świeca była czarna, ale to raczej od palonego oleju. Na samej elektrodzie były takie białe punkciki które wskazują na przegrzanie.
Póki co są takie typy:
1. po prostu przegrzanie z mojej winy - koniec tematu
2. zbyt ciasne spasowanie cylinder/tłok
3. problemy z magistralą olejową (simering w deklu), zbyt słabe ciśnienie oleju i zbyt małe chłodzenie
4. db killer w wydechu blokuje wylot spalin = wzrost temperatury (jest zamontowany przelot)
5. zbyt uboga mieszanka (jest przelot, dysze oryginalne tylko poziom paliwa podniesiony na 0mm, fabrycznie 6-8mm poniżej poziomu komory)
6. przestawiony zapłon? - moduł nie jest oryginalny, założony czeski Ignitech z wgraną ich mapą pod TTR600, ale odpalał i pracował poprawnie
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 888
- Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31
Re: Puk Puk!
Raczej punkt pierwszy, przepałowanie, skoro aluminium zaczęło łapać się do cylindra Gdyby były jakieś grubsze problemy ze smarowaniem to byś miał głowice na śmietnik.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2500
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Puk Puk!
Też mnie się wydaję, że to co qpa napisał to najbardziej prawdopodobny scenariusz, zagotowałeś olej i zaczęło się skrobanie, tyle. U siebie miałem czujnik temperatury w zbiorniku oleju, przy lataniu po mieście temperatura dochodziła do 120*C. Dopiero po wrzuceniu chłodniczki oleju z Tenere i ustawieniu mieszanki w stronę lekko bogatej udało się zbić temperaturę i praktycznie niemożliwe było przekroczenie 105*C. Proponuję przyjrzeć się dobrze świecy przy pierwszych jazdach po poskładaniu. Wymiana uszczelniacza w deklu nie zaszkodzi, często są w agonalnym stanie.
- stożunio
- Po kostki w błocie
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 paź 2019, 06:01
- Motocykl: TT600R 2001r.
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie