[Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???
- lisek666
- Po kostki w błocie
- Posty: 300
- Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
- Motocykl: trx400ex sportrax
- Lokalizacja: KR
[Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???
Powitać. Małe pytanko, po remoncie silnika (tłok,pierścienie, korbowód łożyska ,szlif głowica...) słowem generalny remont po Bożemu zrobiony tt-ka zaczęła palić bez ssania przy obecnych temperaturach ( -5 do 3 stopni). Teraz pytanie ,czy to normalne??? Dodam ,że gdy sie wyciągnie całe ssanie maszyna nie chce gadać ,trzeba chwile pokopać bez ssania ,wtedy łapie i max można wyciągnąć jedną trzecią . Jak chwilke pochodzi można wcisnąć i jest ok, jak by wogóle nie potrzebowała więcej oktanów. Nic nie było grzebane przy gaźnikach.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
-
- Lubiący błoto
- Posty: 31
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 06:36
- Motocykl: Jiaji HT 50 QT
- Lokalizacja: Gorzyce
Re: Pali bez ssania- normalne???
i co tam uruchomiłeś w końcu .
jak poszło, jakie przygody były , opisz w jakimś dziale


- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Pali bez ssania- normalne???
Gaźnik do regulacji, za bogata mieszanka. Jeśli dalej nie będzie ssanie działać to możliwe, że zatkała się dysza od ssania, miałem coś takiego w DR-ce, ale tutaj budowa gaźnika jest pewnie podobna
Ale najpierw regulacja, potem możesz sobie rozbierać 


-
- Po kostki w błocie
- Posty: 127
- Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
- Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660 - Lokalizacja: DKA
Re: Pali bez ssania- normalne???
całkiem możliwe że za wysoki poziom jak Pawlo mówi ale kurde miałem za wysoki poziom w xtz to ze ssaniem odpalała bo bez to nie dała rady. może coś tam w środku jest nie tak gumka na tym tłoczku uszkodziła się tylko od czego i cały czas na ssaniu chodzi a jak włączysz je to może za dużo daje i nie pali
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
- lisek666
- Po kostki w błocie
- Posty: 300
- Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
- Motocykl: trx400ex sportrax
- Lokalizacja: KR
Re: Pali bez ssania- normalne???
Dobra Panowie wszystko ładnie pięknie ale ssanie działa jak sie je wyciągnie to moto reaguje tylko teraz przy odpale styknie jedną trzecią , na tynm polega ta różnica. Chyba nie jasno opisałem ''problem". moto pali tylko z tą różnicą ,że przy odpalaniu nie ma potrzeby wyciągania ssania do samego końca wystarczy jedna trzecia całego zaktesu.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Pali bez ssania- normalne???
Tak jak Pawlo podpowiedział przeprowadził bym na twoim miejscu pełną regulacją gażnika zaczynając od poziomu w komorze pływakowej ,potem śrubka do składu mieszanki 2,5 obrotu jak dobrze pamietam no i podstawa filtr powietrza.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: Pali bez ssania- normalne???
Nadal dostaje za duzo paliwa w stosunku do powietrza (za bogato), Po tak gruntownym remoncie gaznik wymaga regulacji. A że teraz masz prawie silnik w stanie fabrycznym ( napisz jeszcze jaki masz wydech) to wyjmij gaźnik i ustaw go tak jak zaleca manual czyli:
-Poziom paliwa (najprościej na dolny spływ w komorze nałożyć przezroczysty wężyk i sprawdzić dokąd dochodzi lustro paliwa w komorze pływakowej i skorygować jak w mnaualu (pewnie 7mm albo coś takiego)
- Iglica (dwie) odpowiadają w głównej mierze za mieszankę w średnich i wysokich Obr. Maja spory wpływ na dynamikę (wyjściowo ustaw na środkowe zapięcia) (zapniesz wyżej zubożysz mieszankę-igła niżej, zapniesz wyżej odwrotnie)
- Śruba od regulacji składu mieszanki - wstępnie wykręć ją tak jak podaje manual ileś tam obrotów wykręć od położenia max wkręcenia ( pewnie ok. 2-3 obr ( jesli sami będziemy reg warto wykręcić mniej - patrz punkt dalej)) ona odpowiada za niskie Obr.
- Gaźnik podciśnieniowy, jego Reg polega na – uchylając przepustnicę (płaski krążek) w gaźniku mechanicznym jak zrobi się okno o wysokości ( sprawdzić w manualu) powinna zacząć się otwierać przepustnica w gaźniku podciśnieniowym.
- Wiadomo sprawdzić stan wszystkich gumek itp. A dokładnie obejrzeć mechanizm załączania ssania.
Odpalamy maszynę na ssaniu jak nabierze tem pracy ok. 10km i więcej zabieramy się za regulacje składu mieszanki na jałowo…. Motocykl w pionie pokrętłem przy gaźniku zmniejszamy obroty tak aby byle pracował ( prawie gasł) wtedy śrubą od składu mieszanki Reg tak aby obroty się zwiększyły o tyle o ile się da… znów śrubą od Obr zmniejszamy je do min i ponownie śrubą od składu mieszanki zwiększamy robimy to Az już nie da się zwiększyć obr. Śrubą składu mieszanki.. wtedy już śrubą od Obr ustalamy dane obroty. A śrubę od składu mieszkanki o ¼ wyk
Najczęściej przy wyjściowym wykręceniu śruby od składu mieszanki podanym przez producenta jest to drobna korekta….
Regulacja składu mieszanki w średnich i wysokich Obr…. Ty nie ma innej radu jak jeździć i kontrolować stan świecy zapłonowej dlatego wstępnie ustawiamy ją na środku. Jeśli okaże się że świeca jest okopcona to iglice dajemy niżej. Jak bardzo biała wypalona do iglice dajemy wyżej ( więcej paliwa)
I musi być dobrze…. Obecnie masz za bogatą mieszankę… i dlatego odpala na zimnym bez ssania ale w ciepłe dni będzie go przylewać albo np. nagle przymkniecie gazu i zgaśnie .. nagłe odkręcenie i tez cos nie tak itp. ogólnie przy odpalaniu bierze udział tylko część odpowiedzialna za sklad mieszanki w niskich obr.
-Poziom paliwa (najprościej na dolny spływ w komorze nałożyć przezroczysty wężyk i sprawdzić dokąd dochodzi lustro paliwa w komorze pływakowej i skorygować jak w mnaualu (pewnie 7mm albo coś takiego)
- Iglica (dwie) odpowiadają w głównej mierze za mieszankę w średnich i wysokich Obr. Maja spory wpływ na dynamikę (wyjściowo ustaw na środkowe zapięcia) (zapniesz wyżej zubożysz mieszankę-igła niżej, zapniesz wyżej odwrotnie)
- Śruba od regulacji składu mieszanki - wstępnie wykręć ją tak jak podaje manual ileś tam obrotów wykręć od położenia max wkręcenia ( pewnie ok. 2-3 obr ( jesli sami będziemy reg warto wykręcić mniej - patrz punkt dalej)) ona odpowiada za niskie Obr.
- Gaźnik podciśnieniowy, jego Reg polega na – uchylając przepustnicę (płaski krążek) w gaźniku mechanicznym jak zrobi się okno o wysokości ( sprawdzić w manualu) powinna zacząć się otwierać przepustnica w gaźniku podciśnieniowym.
- Wiadomo sprawdzić stan wszystkich gumek itp. A dokładnie obejrzeć mechanizm załączania ssania.
Odpalamy maszynę na ssaniu jak nabierze tem pracy ok. 10km i więcej zabieramy się za regulacje składu mieszanki na jałowo…. Motocykl w pionie pokrętłem przy gaźniku zmniejszamy obroty tak aby byle pracował ( prawie gasł) wtedy śrubą od składu mieszanki Reg tak aby obroty się zwiększyły o tyle o ile się da… znów śrubą od Obr zmniejszamy je do min i ponownie śrubą od składu mieszanki zwiększamy robimy to Az już nie da się zwiększyć obr. Śrubą składu mieszanki.. wtedy już śrubą od Obr ustalamy dane obroty. A śrubę od składu mieszkanki o ¼ wyk
Najczęściej przy wyjściowym wykręceniu śruby od składu mieszanki podanym przez producenta jest to drobna korekta….
Regulacja składu mieszanki w średnich i wysokich Obr…. Ty nie ma innej radu jak jeździć i kontrolować stan świecy zapłonowej dlatego wstępnie ustawiamy ją na środku. Jeśli okaże się że świeca jest okopcona to iglice dajemy niżej. Jak bardzo biała wypalona do iglice dajemy wyżej ( więcej paliwa)
I musi być dobrze…. Obecnie masz za bogatą mieszankę… i dlatego odpala na zimnym bez ssania ale w ciepłe dni będzie go przylewać albo np. nagle przymkniecie gazu i zgaśnie .. nagłe odkręcenie i tez cos nie tak itp. ogólnie przy odpalaniu bierze udział tylko część odpowiedzialna za sklad mieszanki w niskich obr.
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- lisek666
- Po kostki w błocie
- Posty: 300
- Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
- Motocykl: trx400ex sportrax
- Lokalizacja: KR
Re: Pali bez ssania- normalne???
Dzieki wielki. Opisane raz a konkretnie.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
- zul
- Po kostki w błocie
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 sty 2010, 17:34
- Lokalizacja: Szubin
Re: Pali bez ssania- normalne???
W xt, w gaźniku NIE MA śruby składu mieszanki ... pozdro.
- lisek666
- Po kostki w błocie
- Posty: 300
- Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
- Motocykl: trx400ex sportrax
- Lokalizacja: KR
Re: Pali bez ssania- normalne???
nie rozumiem twojej wypowiedzi my tu mówimy o TT 600 a nie XTzul pisze:W xt, w gaźniku NIE MA śruby składu mieszanki ... pozdro.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)