xt 600 problem po wymianie łańcuszka rozrządu

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
borys125
Lubiący błoto
Posty: 89
Rejestracja: 02 sie 2010, 15:57
Motocykl: XT 600E 3tb '91
Lokalizacja: Sandomierz

xt 600 problem po wymianie łańcuszka rozrządu

Post autor: borys125 »

Elo wymieniłem łańcuszek rozrządu, poskładałem wszystko i odpaliłem.
Odpaliła elegancko, pochodziła normalnie tak jak powinna z 5 sekund po czym ją zgasiłem bo miałem mało oleju.
Dolałem olej i podchodze do odpalania, przekręciła 2 razy i strzeliła tak delikatnie z zapłonu, próbuje drugi raz- to samo.
Zacząłem ją kręcić tak długo z 15 razy zaręciła i nagle JEEB (strzał z tłumika aż ogień poszedł). I do tej pory tak jest, nie chce odpalić tylko strzela z zapłonu :/
Co to może być?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: xt 600 problem po wymianie łańcuszka rozrządu

Post autor: Gacek »

Ściągałeś koło magnesowe ? może zbyt małym momentem dociągnąłeś i ucięło klin.Łatwo bez demontażu stwierdzić , wykręcając świece punkt od rozrządu nie będzie się pokrywał z GMP tłoka.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
borys125
Lubiący błoto
Posty: 89
Rejestracja: 02 sie 2010, 15:57
Motocykl: XT 600E 3tb '91
Lokalizacja: Sandomierz

Re: xt 600 problem po wymianie łańcuszka rozrządu

Post autor: borys125 »

Ooo to jest możliwe bo jak dokręcałem magneto to tylko kluczem płaskim i biłem młotkem w niego a magneto nie było nawet przytrzymane.
Bo na klej składałem to czułem sie pewnie..
Jutro sprawdze
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: xt 600 problem po wymianie łańcuszka rozrządu

Post autor: Gacek »

Wszystkie elementy w silniku na klinach wielowypustach powinny być dociągnięte odpowiednim momentem - użycie kleju nie zwalnia od takiej czynności .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: xt 600 problem po wymianie łańcuszka rozrządu

Post autor: terenowiecc »

Gacek pisze:Wszystkie elementy w silniku na klinach wielowypustach powinny być dociągnięte odpowiednim momentem - użycie kleju nie zwalnia od takiej czynności .
Magneto trzeba wg. serwisówki dokręcić z siłą 120NM, mam klucz do 110NM czy jak dokręcę z takim momentem siły + klej do gwintów to będzie ok? Bo szczerze mówiąc nie bardzo mam ochotę kupować klucz dla uzyskania tych 10NM więcej a myślę, że 110NM powinno wystarczyć...
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: xt 600 problem po wymianie łańcuszka rozrządu

Post autor: Gacek »

Odpowiedż na to pytanie jest abstrakcyjna dla mnie - dociągam ponad 120 N (tylko ze wzgl. na brak odp oprzyżądowania ) kręcę przez wał. - nie czuję się w swoim doświadczeniu kompetentny aby cię zapewniać o prawidłowości jakich kol-wiek innych wartości - jestem hobbystą wiec staram się spełnić wszelkie warunki narzucone przez manual .Tak naprawdę ciężko wydolić za tym wszystkim co zaleca producent , bo koszt kitu do naprawy przekracza wartość motocykla .Całą informacje zamieściłem tylko i wyłącznie w celu uświadomienia ze klej nie zastąpi momentu który stosujemy przy dokręcaniu .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: xt 600 problem po wymianie łańcuszka rozrządu

Post autor: terenowiecc »

Gacek pisze:Odpowiedż na to pytanie jest abstrakcyjna dla mnie - dociągam ponad 120 N (tylko ze wzgl. na brak odp oprzyżądowania ) kręcę przez wał. - nie czuję się w swoim doświadczeniu kompetentny aby cię zapewniać o prawidłowości jakich kol-wiek innych wartości - jestem hobbystą wiec staram się spełnić wszelkie warunki narzucone przez manual .Tak naprawdę ciężko wydolić za tym wszystkim co zaleca producent , bo koszt kitu do naprawy przekracza wartość motocykla .Całą informacje zamieściłem tylko i wyłącznie w celu uświadomienia ze klej nie zastąpi momentu który stosujemy przy dokręcaniu .
Powiedz mi w jaki sposób blokujesz to, żeby dokręcić 120NM? W normalnych warunkach nie idzie tego dociągnąć. 120NM imo jest nieosiągalne zwykłym kluczem. Nie jestem pudzianem, ale do sucharów też nie należę i żeby dojebać 80NM to trzeba się nieźle napiąć :lol:

Może spróbować to dokręcić kluczem pneumatycznym? No nie wiem sam, ale mam z tym mały problem...
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: xt 600 problem po wymianie łańcuszka rozrządu

Post autor: Gacek »

Dokręcam blokując wał oczywiście silnik w ramie inaczej w pojedynkę to masakra . Posiadam 0,5 m klucz mimo takiej dzwigni i tak jest spory problem.Od strony prądnicy blokuję kluczem śrubę koła magnesowego pod podnóżek ( tą dociągam z reguły posługując się profilem z nawierconymi otworami jak do ściągacza ).
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
borys125
Lubiący błoto
Posty: 89
Rejestracja: 02 sie 2010, 15:57
Motocykl: XT 600E 3tb '91
Lokalizacja: Sandomierz

Re: xt 600 problem po wymianie łańcuszka rozrządu

Post autor: borys125 »

Najlepiej kluczem pneumatycznym dokręcić.. mi już drugiego klina zcieło ;)
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: xt 600 problem po wymianie łańcuszka rozrządu

Post autor: Pawlo »

terenowiecc pisze:Może spróbować to dokręcić kluczem pneumatycznym? No nie wiem sam, ale mam z tym mały problem...
Te klucze wcale nie są takie super extra, no chyba, że ja trafiam na jakieś ciulowe :lol: Mam wrażenie, że mają problem z dokręceniem koła :) Czasami dowali niezłym momentem, a czasami jeszcze okazuje się, że trzeba dociągnąć ręcznie. Może lepiej skombinować sobie przedłużkę do zwykłego klucza? Ja bym się bał pneumatycznym dokręcać ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ