Śruby do głowicy
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 113
- Rejestracja: 24 lut 2010, 08:23
- Motocykl: TT 600S
- Lokalizacja: lks
-
- Lubiący błoto
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 kwie 2010, 19:53
- Motocykl: XT600 2nf '88
XL600R '84
Re: Śruby do głowicy
Zaraz, ale o których śrubach jest ten temat? O szpilkach głowicy, czy pokrywy zaworów? Bo aukcja z linka powyżej dotyczy chyba szpilek pokrywy?
Co do tematu właściwych szpilek głowicy. Mam taki problem, że po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się , że mam dwie spośród czterech szpilek głowicy poluzowane. Efektem były oczywiście przedmuchy spod głowicy. Na takim silniku (na dwóch szpilkach skręconym) objechałem w tamtym sezonie Rumunię.
Ponieważ nie chciało mi się wyciągać silnika z ramy, żeby wymienić uszczelkę, dokręciłem tylko te dwie poluzowane szpilki. Klucz ustawiłem na 30 Nm, czyli nawet ciut więcej, niż fabryka podaje. Gwint trzyma.
Zastanawiam się dlaczego te szpilki się poluzowały??? Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
A jeśli się zrywa gwint, to chyba w bloku silnika, a nie na szpilce?
Co do tematu właściwych szpilek głowicy. Mam taki problem, że po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się , że mam dwie spośród czterech szpilek głowicy poluzowane. Efektem były oczywiście przedmuchy spod głowicy. Na takim silniku (na dwóch szpilkach skręconym) objechałem w tamtym sezonie Rumunię.
Ponieważ nie chciało mi się wyciągać silnika z ramy, żeby wymienić uszczelkę, dokręciłem tylko te dwie poluzowane szpilki. Klucz ustawiłem na 30 Nm, czyli nawet ciut więcej, niż fabryka podaje. Gwint trzyma.
Zastanawiam się dlaczego te szpilki się poluzowały??? Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
A jeśli się zrywa gwint, to chyba w bloku silnika, a nie na szpilce?
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Śruby do głowicy
Być może już ktoś wcześniej rozbierał piec i nie podociągał śrub z odpowiednimi momentami siły stąd były poluzowane. Zaś co do dokręcania to nie ma sensu tego robić z większą siłą niż podaje manual, bo jedyne co można zyskać w ten sposób to uszkodzony gwint...Bury pisze:Zastanawiam się dlaczego te szpilki się poluzowały??? Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
A jeśli się zrywa gwint, to chyba w bloku silnika, a nie na szpilce?
- siCk_BoY_
- Po kostki w błocie
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 18:58
- Lokalizacja: Lubaczów
- Kontakt:
Re: Śruby do głowicy
Mi też te szpile wyglądają na szpile od pokrywy a nie głowicy. U mnie śurby do głowicy nie są na imbusy.
Radiator - Turystyka motocyklowa www.radiator-mototurystyka.pl
Kufry motocyklowe - www.kufry-motocyklowe.pl
Kufry motocyklowe - www.kufry-motocyklowe.pl
-
- Lubiący błoto
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 kwie 2010, 19:53
- Motocykl: XT600 2nf '88
XL600R '84
Re: Śruby do głowicy
To jasne. Różnica 2 Nm jest pomijalna, mieści się w granicach rozkalibrowania klucza.terenowiecc pisze:nie ma sensu tego robić z większą siłą niż podaje manual
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: Śruby do głowicy
Miałem na myśli raczej większe różnice niż 2NM...Bury pisze:To jasne. Różnica 2 Nm jest pomijalna, mieści się w granicach rozkalibrowania klucza.
- siCk_BoY_
- Po kostki w błocie
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 18:58
- Lokalizacja: Lubaczów
- Kontakt:
Re: Śruby do głowicy
mam jeszcze jedno pytanie odnośnie kwestii śrub. Czy ktoś może wie czy śruby do głowicy z modelu 55w (rocznik 85) będą pasowały do 1VJ (rocznik 86)?
Radiator - Turystyka motocyklowa www.radiator-mototurystyka.pl
Kufry motocyklowe - www.kufry-motocyklowe.pl
Kufry motocyklowe - www.kufry-motocyklowe.pl
-
- Lubiący błoto
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 kwie 2010, 19:53
- Motocykl: XT600 2nf '88
XL600R '84
Re: Śruby do głowicy
siCk_BoY - czy jesteś pewien, że zerwałeś gwint w śrubach, a nie w cylindrze?
- siCk_BoY_
- Po kostki w błocie
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 18:58
- Lokalizacja: Lubaczów
- Kontakt:
Re: Śruby do głowicy
nie zerwałem gwintu tylko śrubę (Złamała się przy dokręcaniu). Musiałem ją wykręcać z cylindra. Z tego co się dowiedziałem, mój silnik musiał zostać kiedyś przegrzany bo gniazda zaworowe miałem lekko zniekształcone.W takim przypadku śruby pewnie też były przegrzane i straciły swoją pierwotną wytrzymałość. Pewnie od nowości nie były wymieniane, a motocykl ma 25 lat. Zamówiłem na razie dwie śruby (bo tylko dwie były dostępne w serwisie Yamahy) a dwie kolejne będą pewnie za miesiąc.
Radiator - Turystyka motocyklowa www.radiator-mototurystyka.pl
Kufry motocyklowe - www.kufry-motocyklowe.pl
Kufry motocyklowe - www.kufry-motocyklowe.pl