
Dymi jak by hojno przytkładał!
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Dymi jak by hojno przytkładał!
Gen zwiększa się kompresję dla przyrostu mocy tyle ze za tym stoja inne zagrożenia typu spalanie sutkowe (zawsze można przeisiąsć się na 98 ) .Pozostaje zasadnicze pytanie co się chce osiągnąć ? xt ma dosyć długą korbę wiec moim zdaniem zwiekszenie w zbyt duzym stopniu kompresji spowoduje przyrost mocy ale sporo z niej pozostanie na ukł korbowym .Osobiscie mocy w xt mi nie brakuje bardziej dynamiczny sposób jej odawania by mnie zadowolił 

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 11:08
- Motocykl: Yamaha XT 600
Re: Dymi jak by hojno przytkładał!
Wydaje mi się, że przy odpowiednich proporcjach, stopień kompresji(ciśnienie w gmp) jest praktycznie niezależny od rozmiary tłoka i tulei, oczywiście jeśli założymy że przestrzeń między tłokiem a tuleją nie puszcza powietrza. Tak jak mówisz dla zwiększenia kompresji, ma znaczenie raczej pojemność w czasie suwu(etapu) spalania, znaczy tyle że tłok styka się idealnie z głowicą, dzięki czemu dostajemy, największe ciśnienie jakie możemy uzyskać, ale trzeba wziąć pod uwagę temp. powietrza, która nie jest proporcjonalna do ciśnienia, lecz powoduje wytworzenie dużo większej energii podczas detonacji mieszanki. Co do zjawiska spalania stuk owego(za mało benzyny!) przy większej średnicy tłoka, musimy dostosować do tego gaźnik, bo powietrza zawsze zassie ile potrzebuje(pod warunkiem, że rozpatrujemy przypadek z odkręconą przepustnicą na max)-ilość równa w przybliżeniu pojemności komory w dmp. Wtedy nie trzeba nawet zmieniać dysz, zdaje mi się że wystarczy odkręcić pokrętło mieszanki, i ustawić go na nowe warunki zachowując skład 1:15. Wzór na ciśnienie p=Fn siła parcia/S-pole pow. Biorąc pod uwagę, że siła parcia wzrośnie(większa pow. co za tym idzie potrzebujemy większą siłę) i także mamy większą powierzchnie- p nom=p większej tłoka=const. Czyli obserwujemy to wzrost, objętości, ale proporcjonalny wzrost powierzchni dlatego p1=p2YOUKONN pisze:Ni i doszlismy do tematu który mnie tak strasznie nurtuje:! pojemność vs. kompresja.Gacek pisze:Bez rzeżby w głowicy sporo podniesie się stopień sprężania przy tak szerokim tłoku - co za tym idzie korba dostanie większych obciążeń.
wiekszy tłok nie musi oznaczać większa kompresje.prodcent zaznacz to w opisie czy takowa jest zwiekszona czy nie.
Za przykład podam tłoki wiseco do hondy xr600
100mm(+3mm) Srednica tłoka przy kompresji 11:1(stożek) daje pojemność 609ccm(+ dość wyrażny przyrost mocy)
100mm tłok przy standardowej kopm. 9:1(płaski) daje juz 628cmm.Czyli średnica to raz a pojemność to dwa(high compresion są poprostu wyższe) Zastanawiam sie jaka bedzie różnica w osiągach czy wzrost samej pojemnoscie coś daje bo ceny tłoków takie same i wybór jest spory.
Pozdrawiam;d
-
- Lubiący błoto
- Posty: 69
- Rejestracja: 20 sie 2010, 17:15
Re: Dymi jak by hojno przytkładał!
No to i ja się pomądrze
Spalanie stukowe ..tfu tfu...u mnie producent zaleca wysokooktanową zupke zalewać przy spreżaniu żedu 11:1 tylko że u nich standardem jest 91
wiec problem nieprawidłowego-niekontrolowanego spalania nas niedotyczy w europie..jak by co zawsze jest 98.
Gacek- Producent tak zezbi tłok żebyśmy my biedne roboczki juz niemusieli. Wbrew pozorom między tłokiem a zaworami jest jeszcze troche miejsca..pooglądajcie sobie zdjecia tłoków high comp..
....jednak ta korba mnie troche martwi i to właśnie wyższy stopień spręzania daje jej najbardziej w dupsko( (ale też o kunie
) iją to czciał bym oszczedzić .
Dlatego pytałem czy wieksza średnica tłoka przy st. sprezaniu poprawi osiągi czy to tylko taki pic...
Okazuje sie ze naszczescie daje...krótko mówiąc wieksza średnica=wieksza pojemność=wiekszy momęt obrotowy
i tu radość wielka



Spalanie stukowe ..tfu tfu...u mnie producent zaleca wysokooktanową zupke zalewać przy spreżaniu żedu 11:1 tylko że u nich standardem jest 91

Gacek- Producent tak zezbi tłok żebyśmy my biedne roboczki juz niemusieli. Wbrew pozorom między tłokiem a zaworami jest jeszcze troche miejsca..pooglądajcie sobie zdjecia tłoków high comp..


Dlatego pytałem czy wieksza średnica tłoka przy st. sprezaniu poprawi osiągi czy to tylko taki pic...

Okazuje sie ze naszczescie daje...krótko mówiąc wieksza średnica=wieksza pojemność=wiekszy momęt obrotowy




-
- Lubiący błoto
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 11:08
- Motocykl: Yamaha XT 600
Re: Dymi jak by hojno przytkładał!
Stary masz racje, ale wzrost momentu, co za tym idzie przeciążeń na korbie będzie proporcjonalny do zwiększonej średnicy(tak jak napisałem powyżej), a ten wzrost jest tak minimalny, że korba która jest w dobrym stanie nie, nie dzwoni, powinna dać sobie rade.YOUKONN pisze:No to i ja się pomądrze![]()
![]()
Spalanie stukowe ..tfu tfu...u mnie producent zaleca wysokooktanową zupke zalewać przy spreżaniu żedu 11:1 tylko że u nich standardem jest 91wiec problem nieprawidłowego-niekontrolowanego spalania nas niedotyczy w europie..jak by co zawsze jest 98.
Gacek- Producent tak zezbi tłok żebyśmy my biedne roboczki juz niemusieli. Wbrew pozorom między tłokiem a zaworami jest jeszcze troche miejsca..pooglądajcie sobie zdjecia tłoków high comp......jednak ta korba mnie troche martwi i to właśnie wyższy stopień spręzania daje jej najbardziej w dupsko( (ale też o kunie
) iją to czciał bym oszczedzić .
Dlatego pytałem czy wieksza średnica tłoka przy st. sprezaniu poprawi osiągi czy to tylko taki pic...![]()
Okazuje sie ze naszczescie daje...krótko mówiąc wieksza średnica=wieksza pojemność=wiekszy momęt obrotowyi tu radość wielka
![]()
![]()
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Dymi jak by hojno przytkładał!
To ciekawe czy wogóle gra warta świeczki
Wychodzi na to, że pójdzie w ... kasy, jeszcze więcej roboty, a odczuwalny przyrost mocy będzie albo nie
To już lepiej wsadzić turbinę do tego pieca (da się
), ale gdzie tu sens? 




- yadam
- Po kostki w błocie
- Posty: 219
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12
Re: Dymi jak by hojno przytkładał!
ku przestrodze.
obiecane foty przerobionego filtra powietrza:
viewtopic.php?f=18&t=1346&p=9573#p9573
obiecane foty przerobionego filtra powietrza:
viewtopic.php?f=18&t=1346&p=9573#p9573
-
- Lubiący błoto
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 11:08
- Motocykl: Yamaha XT 600
Re: Dymi jak by hojno przytkładał!
To taka zabawa jak cylinder 60ccm do rometa 50ccm. I tak nie chce jechaćPawlo pisze:To ciekawe czy wogóle gra warta świeczkiWychodzi na to, że pójdzie w ... kasy, jeszcze więcej roboty, a odczuwalny przyrost mocy będzie albo nie
To już lepiej wsadzić turbinę do tego pieca (da się
), ale gdzie tu sens?

-
- Po kostki w błocie
- Posty: 145
- Rejestracja: 27 gru 2010, 11:02
- Motocykl: wr 500 ttr 600 exc 520
Re: Dymi jak by hojno przytkładał!
hej. gadalem z gosciem co przerabial tak 2 DR ki. sprawe mieszanki zalatwia dyno jety za 200 zl
roznica byla. po paru tys km padly obydwie korby. po ich wymianie bylo ok. w xt chyba pow 620 cm istnieje mozliwosc wysuniecia sie tuleji. wieksza zrobi Wam pan Woryna i wszystko wytłumaczy 

