Dymi jak by hojno przytkładał!

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

Re: Dymi jak by hojno przytkładał!

Post autor: yadam »

Pawlo pisze:To ciekawe jakby zachował się w takiej sytuacji filtr K&N, który pod światło wygląda jak sito ;)
mysle ze zamordowal by ten silnik w polowie wycieczki
chrapo
Lubiący błoto
Posty: 24
Rejestracja: 08 wrz 2011, 11:08
Motocykl: Yamaha XT 600

Re: Dymi jak by hojno przytkładał!

Post autor: chrapo »

Panowie cudów nie zrobię- czeka mnie remont. Stan motocykla opisany w powitalni(43f). Co do dymu to biały, czarnego brak. Z gaźnikiem się uporałem i zaczęło z tłumika strzelać olejem. Mam prośbę- poradźcie mi jakie w miarę tanie części warto kupić?

Potrzebuje:
-Łańcuszek
-tłok
-łożyska na wał(zapobiegawczo)
-kit uszczelek
-filtr paliwa
-świeca- myślę nad ngk, ale w kx-f miałem taką za 50zł i 4 razy ją wymieniałem, bo się paliła(kupiłem na motox.com.pl)
Już wymieniłem:
-filtr powietrza(k&n)
-filtr oleju(jakiś markowy)-kupiony u olka
-króćce (oem Yamahy)
-zestaw naprawczy gaźnik

I teraz panowie pytanko- co z głowicą? Nie rozbierałem jeszcze, najszybciej wezmę się za to w przerwie między semestralnej(ok. stycznia). Nie mam pojęcia czy wymieniać zawory. Bo w kx-f miałem tam podkładki(dokładało się w miarę zużycia zaworów. W xt jest coś takiego?
chrapo
Lubiący błoto
Posty: 24
Rejestracja: 08 wrz 2011, 11:08
Motocykl: Yamaha XT 600

Re: Dymi jak by hojno przytkładał!

Post autor: chrapo »

yadam pisze:napisz z ktorego roku moto? jak eksploatowane?
mam ten sam problem po trasie warszawa-dolina biebrzy-warszwa.jazda w tumanch kurzu.
rozebralem silnik....pierscienie.
p.s.
zastanawiam sie czy zrobic szlif?
moze sie ktos wypowiedziec kto robil szlif?
jak wyygladal cylinder i jaki tlok wsadzaliscie i ile na nim przejechaliscie i w jakich warunkach?
p.s.2
w nagrode powiem co mi zajeebalo silnik i jak tego uniknac :o
Zdejmij cylinder wraz z tłokiem i idź do kogoś, kto robi szlify- ja mam takiego gościa w Skoczowie, ma chyba z 60 lat ale wszyscy u niego robią. Idziesz i on ci mierzy, powie tobie co masz zrobić:). A tak wstępnie to kompresje sprawdź.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dymi jak by hojno przytkładał!

Post autor: Pawlo »

Jeśli chodzi o płytki zaworowe to w XT ich nie ma. Regulacja jest prosta. Głowice z tego co widać na forum, rzadko padają w tych silnikach, ale jak zaglądniesz to będziesz miał pewność. Jedyne co mogę ci poradzić odnośnie części to świece kup Denso, ewentualnie jak NGK to irydową. Miałem oby dwie i żadnych problemów. Jeśli chodzi o łańcuszek to są dwie opcje - Tourmax albo DID, sam się przymierzam do wymiany i chyba wezmę DIDa ;)
Obrazek
chrapo
Lubiący błoto
Posty: 24
Rejestracja: 08 wrz 2011, 11:08
Motocykl: Yamaha XT 600

Re: Dymi jak by hojno przytkładał!

Post autor: chrapo »

Też myślę nad Did-em, mam do marki zaufanie:). Największa nie wiadoma to tłok, wystarczy popatrzeć na allegro jakie są różnice w cenie. Najtaniej widziałem chyba za 200zł(chyba na allegro), ale jak już mam wymieniać to wole wossnera albo vertexa.
A co myślicie o tym:
http://allegro.pl/tlok-xt-600-yamaha-tl ... 07987.html

I czy miał ktoś takie najtańszy np:
http://allegro.pl/tlok-omp-yamaha-xt-60 ... 20973.html

Bo ja kiedyś do crm kupiłem taki tani(chyba 150zł) i po ok. 5000km kompresja poszła się je**ć.
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: Dymi jak by hojno przytkładał!

Post autor: lisek666 »

cytaty z innych postów na temat tłoka T.K.R.J

ja mam tkrj 10tys przebiegu dawane było osto sporo w terenie przy plus 30 stopniach i jest gites zero zurzycia oleju kompresja mocarna co wiecej chciec

Re: REMONT.Remont.remont:)))))))

W mojej siedzi TKRJ. Zrobione pewnie pod 8kkm, moze 10.
Cóż Ci mogę powiedzieć, nic. :D
Czapki nie zrzucałem, nie wiem co tam w cylindrze dzieje się. Kompresję jaką miał taką ma.
Zrobiłem wracając z Ukrainy 700km ciągiem, nic złego nie działo się. Cały czas ogień na tłok i moc była.

sam też mam T.K.J.R i jest ok moc cały czas jest i nie widzę różnic oryginał podobny do tego tylko t.k.j.r ma więcej otworów smarujących
pzdr ;)
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
yadam
Po kostki w błocie
Posty: 219
Rejestracja: 02 kwie 2010, 08:12

Re: Dymi jak by hojno przytkładał!

Post autor: yadam »

czy ktos kto robi szlify doradza jaki wymiar kupic?
czy np. jak wiem ze mam nominal to kupuje pierwszy szlif i gosc robi tulej?
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Dymi jak by hojno przytkładał!

Post autor: qpa »

niech pomierzą bo czasami sie zdarza że pierwszy szlif może sie nie zmieścić
mlody11132
Po kostki w błocie
Posty: 207
Rejestracja: 13 sie 2010, 08:55
Lokalizacja: slaskie

Re: Dymi jak by hojno przytkładał!

Post autor: mlody11132 »

ja tez robie remont ale czakam az bedzie kasa na porzadne czesci. korba prox,tłok wosner kuty wysokoprezny,rozrzad did. łozyska na wał nie wiem jakie ale jakies z górnej półki
xt 600 3tb
mlody11132
Po kostki w błocie
Posty: 207
Rejestracja: 13 sie 2010, 08:55
Lokalizacja: slaskie

Re: Dymi jak by hojno przytkładał!

Post autor: mlody11132 »

a liczyłem remont na tanszych czesciach to mi wyszło o 500zł taniej,
xt 600 3tb
ODPOWIEDZ