Motor sam wchodzi na wysokie obroty POMOCY!!!

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
wojciech42421
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:07
Lokalizacja: Rzędkowice

Re: Motor sam wchodzi na wysokie obroty POMOCY!!!

Post autor: wojciech42421 »

Co do tego zestawu nr 42 ze schematu to w nijaki sposób nie mogę tej śrubki wykręcić nie to żeby nie dała się ruszyć tylko nie chce wyjść na zewnątrz z tej "dziury" i nie opracowałem jeszcze żadnego patentu jak ja stamtąd wydobyć.
dzekson pisze:A tak przy okazji, moze wiesz na ile obrotów masz tą śrubę wykręconą?
Z tego co pamiętam to wyczytałem się kiedyś postów na temat metody ustawienia tej śrubki i mam ją wykręconą na ok 2,5 do 3 obrotów.

A jeszcze propos
dzekson pisze:Ta rurka zakończona prostym filtrem w plastikowym "baniaczku" na końcu ma być ułożona w kierunku pod siedzenie.
W tym baniaczku jak rozumiem ma znajdować się tylko i wyłącznie filterek i nic więcej, żadnego zaworka zwrotnego tam niema? Szczerze mówiąc ten baniaczek z ciekawości dowiedzenia się co jest w środku został prze zemnie rozebrany i znalazłem w nim dwa sitka a pomiędzy nimi szczątki jakiejś gąbki. Wedle mojego widzi mi się to przez te siteczka da rade zaciągnąć kurzu i wszelkiej maści drobniutkiego brudu. Teraz nie pozostaje mi nic innego tylko zamontować jakieś inne sprytne zakończenie, tylko muszę wiedzieć czy wystarczy tam filtr czy jakiś zawór zwrotny :?:
starter
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2010, 15:22

Re: Motor sam wchodzi na wysokie obroty POMOCY!!!

Post autor: starter »

musisz jakoś wyciągnąc tą śrubkę,ona pewnie już się wykręciła tylko może ten oring albo sprężynka ją trzymac na miejscu,zaczep czymś i wyciągnij a potem dysze przedmuchaj 2.5-3 obroty to są dane dla nowego motocykla w katalogu ale ty już nie masz nowego więc wykręc ją na 1.5 obrotu góra 2
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Motor sam wchodzi na wysokie obroty POMOCY!!!

Post autor: dzekson »

Kolega starter chyba ma wątpliwości co do przeznacznia tejże śrubki ;) Upiera się, że to do regulacji powietrza,
a ja gadam, że do ilości mieszanki. A post wczesniej pisałem, że śruba to fachowo sie zwie PILOT SCREW.
I chcę aby ktos, kto to będzie czytał w tym dobrze się rozeznał. Jeśli kolega starter ma zamiar wprowadzać zamieszanie
w temacie, a ma dobre podstawy ku temu to proszę bardzo o polemikę ale rzeczową,,, Niewykluczone że ja sie mylę.

I jeszcze to - nie w każdnym gaźniku śruba regulacji wolnych obrotów znajduje sie w podobnym umiejscowieniu jak u XT600.
starter pisze:to nr 42,tam jest pod tym numerem śrubka,sprężynka i ten nieszczęsny oring,jak go nie ma to mogą się dziac takie rzeczy,sprawdz czy tam jest a potem wkręc tą śrubkę do końca i wykręc jakieś półtora obrotu oczywiście przedtem montując ten oring,kurde,zapomniałem jak fachowo się nazywa ta śrubka :( ale ona reguluje przepływ powietrza,do wykręcenia tej śrubki nie potrzeba demontowac gaznika bo znajduje się ona na zewnątrz od frontu pod spodem gaznika,przynajmniej tak w każdym motocyklu jest w XT pewnie tyż :)
Śruba powinna wyleść wypychana spręzyną. Chyba że jest tak sparciała uszczelka, że spręzyna nie daje rade wypchnąć śrubę.
No albo brak jest tej sprężyny z jakiegoś powodu :| Mam nadzieję, że gaźnik masz na stole bo dłubanie od dołu na założonym nie należy do przyjemności,,, Nie mam patentu na wyjęcie jej z dziury. Tu trzeba być ostrożnym. Gdy sobie poradzisz z tym to sie pochwal jak sie do tego zabrałeś. No i jaki był stan uszczelki i sprężyny?

A w baniaczku nie ma zaworka zwrotnego, no przynajmniej ja w trzech przypadkach nie miałem nic takiego. Były siteczka i kawałek gąbki. Może są jeszcze jakies inne patenty Yamahy bo juz niejedne "cuda" widziałem, a o których serwisówki milczały (np. gasbox czy kompensator barometryczny)
wojciech42421 pisze:Co do tego zestawu nr 42 ze schematu to w nijaki sposób nie mogę tej śrubki wykręcić nie to żeby nie dała się ruszyć tylko nie chce wyjść na zewnątrz z tej "dziury" i nie opracowałem jeszcze żadnego patentu jak ja stamtąd wydobyć. Z tego co pamiętam to wyczytałem się kiedyś postów na temat metody ustawienia tej śrubki i mam ją wykręconą na ok 2,5 do 3 obrotów.
W tym baniaczku jak rozumiem ma znajdować się tylko i wyłącznie filterek i nic więcej, żadnego zaworka zwrotnego tam niema? Szczerze mówiąc ten baniaczek z ciekawości dowiedzenia się co jest w środku został prze zemnie rozebrany i znalazłem w nim dwa sitka a pomiędzy nimi szczątki jakiejś gąbki. Wedle mojego widzi mi się to przez te siteczka da rade zaciągnąć kurzu i wszelkiej maści drobniutkiego brudu. Teraz nie pozostaje mi nic innego tylko zamontować jakieś inne sprytne zakończenie, tylko muszę wiedzieć czy wystarczy tam filtr czy jakiś zawór zwrotny :?:

Mam taką teorię: paliwo i mikstura niosą ze sobą więcej potencjalnych znieczyszczeń niż powietrze. Ciecz bardziej "zakleja" niż "rzadkie" powietrze. Te osady z czasem zmniejszają światło kanalików i dysz. Skoro zapchane kanaliki nie dostarczą właściwej porcji paliwa to bedziemy mieć efekt zubożania mieszanki. Wniosek: stare lub zanidbane gażniki będą miały generalnie problem ze zubażaniem mieszanki i aby to zniwelować to trzeba więcej mikstury dostarczyć np. śrubą nr 42 PILOT SCREW, a to wiąże się z jej WYKRĘCENIEM. Sruba ta, raz jeszcze powtórzę, reguluje ILOŚĆ mikstrury, która ma już stały skład. Nie reguluje ona ilośći powietrza !!! Fakt, są takie rozwiązania, są tez takie gdzie reguluje się ilość benzyny.

W nowych gaźnikach ma to być na około 2,5 obrotu wykręcona. Na kilka regulowanych gaźników, w żadnym nie miałem ustawienia poniżej 3 obrotów,,, Pisałem więcj o tym w wątku: http://www.yamahaxt.pl/viewtopic.php?f=2&t=128&start=0
starter pisze:...
2.5-3 obroty to są dane dla nowego motocykla w katalogu ale ty już nie masz nowego więc wykręc ją na 1.5 obrotu góra 2
starter
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2010, 15:22

Re: Motor sam wchodzi na wysokie obroty POMOCY!!!

Post autor: starter »

ależ chłopaku ja się przy niczym nie upieram ale widzę że chyba tylko ty masz tu wyłącznośc co na ile wkręcic,ja tylko powiedziałem żeby zajrzał do tego oringa,co do przeznaczenia tej "śrubki ze sprężynką" to się jak sam mówisz reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach tak?czyli co?czym regulujesz te obroty?ilością paliwa?no pomyśl chopie,ech :( ...
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Motor sam wchodzi na wysokie obroty POMOCY!!!

Post autor: dzekson »

no z mojego punktu widzenia jeśli ktoś dwa razy powtarza tą samą bzdurę to się upiera.
I nie wmawiaj mi tego, czego nie napisałem: "...jak sam mówisz reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach..."
W którym miejscu ja tak twierdzę wg Ciebie? Ja się upieram (chociaż to złe słowo) że śrubą pilot screw regulujemy
porcję mieszanki paliwowo-powietrznej. Ma ona już stały skład pod tą śrubą i jest on zdeterminowany rozmiarem dyszy wolnych obrotów i basta. Dla jasności prosze przeanalizowac sobie ten rysunek (pilot screw ma tu nr 31):
http://bikepics.com/pictures/1939796
Jesli chcesz przekonać forumowiczów do swego zdania to staraj sie to jakos udowodnić, zgłębić temat, odsyłaj do źródeł itd,,, można snuc własne teorie i hipotezy ale niech będą czymś poparte. A nie pisać ot tak, a gdy zabraknie argumentów, uciekać się do obrażania. I nie jest tak, że ja mam tu monopol na wiedzę co i jak kręcić w gaźniku. Po prostu chcę pomóc, a że mam juz doswiadczenie z kilkoma gaźnikami XT600 to czuje że moja wiedza może być wartościowa. Nie dyskutuję w tematach mi obcych i nie mam zamiaru się w nich nawet wypowiadać, ze cos mi tam świta we łbie a może się tylko mi tak wydaje. Amen.

Poza tym panie starter nie zyczę sobie używanie wobec mnie pojoratywnych określeń, ja Ciebie nie obraziłem, a Ty to robisz.
Chcesz dyskutować to zapraszam, zresztą po to jest forum, ale ma to być z sensem i z klasą. Jeśli nie masz nic mądrego do przekazania to przykro mi bardzo,,,
Oto cytat od Ciebie, który jest beznadziejny:
"...kurde,zapomniałem jak fachowo się nazywa ta śrubka ale ona reguluje przepływ powietrza..."
Jesli nie wiesz to nie pisz, nikogo nie obchodzą Twoje wątpliwości, czy niepamięć. No i więcej wiedzy na przyszłość się kłania. W jednym zdaniu takie "kwiatki". Mnie to lekko wnerwia bo mąci ludziom obraz całości dyskursu.

starter pisze:ależ chłopaku ja się przy niczym nie upieram ale widzę że chyba tylko ty masz tu wyłącznośc co na ile wkręcic,ja tylko powiedziałem żeby zajrzał do tego oringa,co do przeznaczenia tej "śrubki ze sprężynką" to się jak sam mówisz reguluje skład mieszanki na wolnych obrotach tak?czyli co?czym regulujesz te obroty?ilością paliwa?no pomyśl chopie,ech :( ...
wojciech42421
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:07
Lokalizacja: Rzędkowice

Re: Motor sam wchodzi na wysokie obroty POMOCY!!!

Post autor: wojciech42421 »

Właśnie przed chwilą udało mi się wyciągnąć zestaw nr 42, nie jest on do końca kompletny :? Brakuje w nim sprężynki, a co do oringa to mieliście dobre przeczucia bo dosłownie rozsypał mi się w palcach. Jutro dokonam zakupów i postaram się przetestować maszynę.
dzekson pisze:Gdy sobie poradzisz z tym to sie pochwal jak sie do tego zabrałeś
Moim patentem była siła i ordynarność, tzn tłukłem gaźnikiem o drewniany klocek i śrubka wypadła. Może nie był to zbyt wyszukany sposób ale za to skuteczny.

Jutro jak to wszystko poskładam do kupy to się pochwalę efektami.
starter
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2010, 15:22

Re: Motor sam wchodzi na wysokie obroty POMOCY!!!

Post autor: starter »

słuchaj,przecież my piszemy o tym samym tylko inaczej,ja piszę prostym językiem takim żeby ktos kto chce sobie zrobic motorek żeby zrozumiał a nie jezdził po serwisach i pytał o co mi chodziło,mi wystarczy to że motocyklem XT 86r ustawionym przeze mnie przejechałem cały Rajd Katyński 6500km bez awarii,po całej Rosji przez Lwów,Kijów,Charków do Moskwy i Petersburga,nie licząc zapchanego filtra paliwa i rozsypanego łożyska na tylnej zębatce,przy spalaniu ok 4.5l/100km,więc to chyba najlepszy dowód no to że wiem co mówię,bierz równie stary motocykl jedz w tym roku na rajd i możemy sprawdzac się w praktyce a nie każesz mi tu coś udowadniac,a piszemy o tym samym tylko inaczej,więc nie wprowadzaj zmieszania.I gdzie ja cię tu obraziłem,na razie to ty mnie pierwszy zjechałeś że wprowadzam zamieszanie a ja też posiadam jakąś wiedzę pomimo że z gaznikami od XT miałem do czynienia tylko z jednym bo ze swoim ale swego czasu z dziesiątkami gazników od innych motocykli,tylko niestety fakt że mam swoje lata a dłubaniem przy motocyklach zajmowałem się przed 2000r więc wiele zapomniałem a nazw to już w ogóle nie pamietam :(
wojciech42421
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:07
Lokalizacja: Rzędkowice

Re: Motor sam wchodzi na wysokie obroty POMOCY!!!

Post autor: wojciech42421 »

coś jest jeszcze nie tak. Gaźnik przeczyściłem, przedmuchałem i wymyłem wszystkie zakamarki, był czyściutki jak po wyjściu z fabryki. Po zamontowaniu odpaliłem bez większego problemu, aczkolwiek nie chodzi jeszcze tak jak powinien. Znaczy sie z obrotów schodzi bez problemu. Na wolnych obrotach pracuje sobie równo i spokojnie, problem pojawia sie przy próbie dodania gazu, nie wiem czy bede potrafił to wyjaśnić tak abyście mnie zrozumieli. Chodzi o to ze jak dodaje gazu to zaczyna go coś tak jak by hamować , dusić i chodzi tak jak by maluch na jednym tłoku. Postaram sie nagrać dźwięk pracy mojej maszyny to może wówczas mi cos poradzicie.
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Motor sam wchodzi na wysokie obroty POMOCY!!!

Post autor: dzekson »

Szacunek za ten Rajd Katyński, przebieg robi wrażenie. Marzy mi się coś takiego :roll:
Też wiosen parę mam na karku, być może jesteśmy,,, równieśnikami :o
Pozdrawiam i Wesołych Świąt staretr.
starter pisze:... przejechałem cały Rajd Katyński 6500km bez awarii,po całej Rosji przez Lwów,Kijów,Charków do Moskwy i Petersburga...
...niestety fakt że mam swoje lata...


Objawy niedrożengo filtra powietrza. Kiedy go ostatnio wymieniałeś? Sprawdzałes jego stan teraz?
No a wyjęcie śrubki bez sprężynki to majstersztyk, siła nie tylko woli była tu wskazana jak się okazało :mrgreen:
wojciech42421 pisze:...Chodzi o to ze jak dodaje gazu to zaczyna go coś tak jak by hamować , dusić i chodzi tak jak by maluch na jednym tłoku...
wojciech42421
Czyścioch
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2010, 16:07
Lokalizacja: Rzędkowice

Re: Motor sam wchodzi na wysokie obroty POMOCY!!!

Post autor: wojciech42421 »

Witam po krótkiej przerwie, nagrałem kilkadziesiąt sekund prac, poniżej podaje linki:
Nagranie.mp3
Nagranie (1).mp3
Nagranie (4).mp3

Nagrania nie są najlepszej jakości bo robione za pomocą marnego telefonu ale myślę, że co nieco słychać. A co do filtru powietrza to nie jest on najgorszej jakości aczkolwiek wymiana nie zaszkodzi, wyjęcie filtru nie polepszyło wcale pracy motorka, nadal objawy były te same.
A tak z czystej ciekawości chciałem zapytać jakie są objawy jak wysiądzie cewka zapłonowa?
ODPOWIEDZ