głowka korbowodu

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: głowka korbowodu

Post autor: lisek666 »

oba pomysły dobre ale musisz przekalkulować co i przemyśleć co lepiej wyjdzie zrobić wiadomo kupić korbę to koszt ponad 350zł + przeróbka otworów,w drugim pomyśle sworzeń może kosztować 50 zł przykładowo + przeróbka otworu w tłoku i główce korby ale liczy się z osłabieniem główki korby gdzie scianka jest cieniutka,a w przeciw wagach jest więcej materiały ale znowu koszt korby,z kolegą przerabiamy otwory w wale z 34mm na 35mm po długich namysłach wyszło taniej,bo miał wał w idealnym stanie lecz przystosowany pod rozrusznik wyjęliśmy korbę a wał z otworami na 35mm leży bo drugi wał przerobiony też na 35 z 34mm
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: głowka korbowodu

Post autor: maciej82 »

ja właśnie mam dwa wały jeden ma uszkodzona główkę korby , a drugi ma i dolny sworzeń luz i na główce korby też i oba maja sworznie dolne 34mm . tak to jest kupiłem używany i teraz mam dwa popsute :panika:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: głowka korbowodu

Post autor: Gacek »

Moim zdaniem eksperymenty na górnej główce korbowodu nie przekonują mnie w postaci jakiej to podałeś - reanimacja dolnego łożyska sworznia to normalna sprawa . Z górą jest opcja zdrowej reanimacji ale w naszych warunkach ta technologia znajduje sie jeszcze w powijakach i koszt jednostkowej naprawy jest nie opłacalny :( albo niedostatecznie dużo zarabiamy :P ) . - są firmy które szlifują elementy następnie nanoszą nowe powłoki metodą plazmową .Dopiero taką podrasowaną powłokę poddają ponownej obróbce ,szlifowaniu ,spasowaniu na wymiar i w efekcie masz stara korbę z idealnie pracującym ślizgiem główki :) .Ale cała reszta pozostanie nadal stara i zmęczona ;) .
A jak ktoś ci sprzedał łupa to zareklamuj bo masz takie prawo :!: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: głowka korbowodu

Post autor: maciej82 »

gość z forum zapewnił ( już nie będę wymieniał pseudo) mnie że do końca nic nie tłukło mu na tym wale , może on tego nie słyszał . ale ja to widzę gołym okiem we wtorek jadę do szlifierza dać cylinder do szlifu zobaczymy jakie on ma pomysły i co doradzi , w końcu zawodowo zajmuje się silnikami i remontami kapitalnymi
Tomson
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2013, 17:44
Motocykl: XT 600 43F

Re: głowka korbowodu

Post autor: Tomson »

ostatnio rozebrałem górę silnika w xt 1vj i tłok nie ma luzu góra dół na wale , lecz kolibie się delikatnie w skos od płaszczyzny poziomej tłoka . około 0,5mm odchyłu, czy to jest naturalne zjawisko?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: głowka korbowodu

Post autor: Pawlo »

Tomson pisze:ostatnio rozebrałem górę silnika w xt 1vj i tłok nie ma luzu góra dół na wale , lecz kolibie się delikatnie w skos od płaszczyzny poziomej tłoka . około 0,5mm odchyłu, czy to jest naturalne zjawisko?
Luz korby na boki może wynosić 0.80 mm, mierząc na górze.
Obrazek
Tomson
Czyścioch
Posty: 6
Rejestracja: 01 lut 2013, 17:44
Motocykl: XT 600 43F

Re: głowka korbowodu

Post autor: Tomson »

Pawlo pisze:
Tomson pisze:ostatnio rozebrałem górę silnika w xt 1vj i tłok nie ma luzu góra dół na wale , lecz kolibie się delikatnie w skos od płaszczyzny poziomej tłoka . około 0,5mm odchyłu, czy to jest naturalne zjawisko?
Luz korby na boki może wynosić 0.80 mm, mierząc na górze.


chyba kolega źle zrozumiał, chodzi mi o taki luz:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: głowka korbowodu

Post autor: Gacek »

U siebie na sworzniu tez wyczuwałem luz o którym piszesz :? i od kiedy pamiętam zawsze tak miałem sprawdzając na sucho bez kropli oliwy dawał mylne wrażenie jakby występował luz sworzeń - główka korby .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: głowka korbowodu

Post autor: maciej82 »

no i teraz koledzy mamy dylemat , czy to naturalne luzy .Może ktoś z was wymienił już korbę to niech napisze czy tam taki luz występuje

Dziś zawiozłem cylinder do szlifu , szlifierz zobaczył ten luz główki korbowodu- stwierdził adekwatnie do wymiany korba jest (zaznaczył że będzie stukać ) zwłaszcza na nowym tłoku jak kompresja będzie większa . polecił mi firmę która się tym zajmie.
gostek z tej firmy zna ten przypadek zwłaszcza ze sworzniem 34mm polecił zakupić nowa korbę wraz ze sworzniem na nowy typ oni przytaczają nowy sworzeń pod stare otwory w wale składają i wywarzają go i tyle . Zaskoczyli mnie pozytywnie czyli problem rozwiązany . trzeba tylko zbierać pieniądze na nową korbę , jestem stratny 250zł za używany wał co miał być sprawny za tą kwotę to 75% naprawy starego wału by było czasami warto się zastanowić czy kupować używane
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: głowka korbowodu

Post autor: terenowiecc »

Może Magic się wypowie jak to wygląda na nowej korbie i nowym sworzniu. Imo jakiś minimalny luz musi być ale wiadomo minimalny.
U mnie pewnie będzie słychać stukanie bo wyczuwalny luz jest, chociaż jak siknę olejem to już go praktycznie nie czuć. Zobaczymy.
ODPOWIEDZ