głowka korbowodu

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

głowka korbowodu

Post autor: maciej82 »

witam zakupiłem wał używany od jednego z forumowiczów co zapewnił mnie ze jest w bdb stanie ( model do 43F) , i meczy mnie problem bo teraz nie wiem co zrobić i jak to powinno się mieć co do nowego korbowodu .Dziś przyszedł mój długo oczekiwany tłok wossner nad wymiar i co zauważywszy przypasowałem swożeń do główki korbowodu i co zauważyłem delikatny luz , z doświadczenia wiem że nie powinien tam występować żaden luz tylko powinien ładnie wchodzić na oleju , ale nie wiem jak to sie ma w takim silniku jak w xt 600 . Jaki luz jest dopuszczalny , czy u was tak samo jest ??
Kudłaty91

Re: głowka korbowodu

Post autor: Kudłaty91 »

maciej82 pisze:witam zakupiłem wał używany od jednego z forumowiczów co zapewnił mnie ze jest w bdb stanie ( model do 43F) , i meczy mnie problem bo teraz nie wiem co zrobić i jak to powinno się mieć co do nowego korbowodu .Dziś przyszedł mój długo oczekiwany tłok wossner nad wymiar i co zauważywszy przypasowałem swożeń do główki korbowodu i co zauważyłem delikatny luz , z doświadczenia wiem że nie powinien tam występować żaden luz tylko powinien ładnie wchodzić na oleju , ale nie wiem jak to sie ma w takim silniku jak w xt 600 . Jaki luz jest dopuszczalny , czy u was tak samo jest ??

Wszystko w sumie zależy od wyrobienia gładzi główki. Chodzi mi tu o rysy zatarcia itd. Czy po posmarowaniu sworznia olejem luz jest wyczuwalny?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: głowka korbowodu

Post autor: Gacek »

Jak chcesz konkretnych wymiarów to musisz poszperać - polecam podstawy konstrukcji maszyn .
Rozumiem ze posiadasz średnicówkę z manometrem aby ustalić luz ? bo jak masz zamiar suwmiarką robić to odpuść sobie .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: głowka korbowodu

Post autor: maciej82 »

zegarowej suwmiarki nie posiadam , po posmarowaniu sworznia luz jest wyczuwalny ale mniej- wiadomo film olejowy
XfarmerX
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 26 cze 2012, 11:33
Motocykl: Yamaha XT 600 r 84
Lokalizacja: Śląsk/Powiat Pszczyna

Re: głowka korbowodu

Post autor: XfarmerX »

mam ten sam problem też wał z 43f jak włoże tuleje do główki korby to luz wyczuwalny na boki jest dość spory
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: głowka korbowodu

Post autor: lisek666 »

luz na główce korbowodu powinien być prawie nie wyczuwalny ,wiadomo na sucho jakiś tam powinien mieć za ciasno też nie może być ale po kapce oleju powinien chodzić płynnie i bez luzu.tym bardziej nie powinien się kołysać no będzie po złożeniu silnika zonk coś stuka.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Kudłaty91

Re: głowka korbowodu

Post autor: Kudłaty91 »

Jak coś stuka to rzadko wina luzów w główce. Wszelkie stuki pochodzą z luzów na łożysku korbowodu.
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: głowka korbowodu

Post autor: szpadyzor45 »

Kudłaty niekoniecznie, u mnie główka korbowodu właśnie waliła jak wściekła.
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: głowka korbowodu

Post autor: lisek666 »

kudłady no dziwne miałem oryginalną korbę która była tak wysrana u góry że sworzeń się na boki kolebotał dość mocno a sworzeń korby dolny był zdrowiutki,jakiś minimalny luz ale dopuszczalny,kolega robił remont tt-ki i to samo duł stan prawie że idealny a góra stukała jak głupia,łożysko dolnego sworznia ciężej zarżnąć niż górne tam pracuje na dość grubych wałeczkach wał a u góry sworzeń bez żadnego łożyska,więc wiadomo że tam gdzie jest łożysko mniej się zużywa niż tam gdzie go nie ma.ale w większości tych sprzętów nie stuka łożysko dolne lecz sworzeń w główce korbowodu.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: głowka korbowodu

Post autor: maciej82 »

mam pewien plan rozwiązania tego problemu , lesz muszę to uzgodnić ze szlifierzem , mianowicie oryginalny sworzeń ma 22mn
, chce kupić sworzeń osobno z samochodu który ma 23mm chromowany przefrezować otwór w tłoku i główce korbowodu , bądź zakupić nową korbę na sworzeń dolny 45mm i przetoczyć obie połówki wału pod nowy sworzeń

co sadzicie o tym pomyśle
ODPOWIEDZ