Strona 2 z 4

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 31 sty 2014, 19:28
autor: ArturS
Czytam teraz serwisówkę chińskiego 4T i faktycznie cewki nie można przekreślić - rezystancja 0.1-1Ω / 3-4kΩ, a u mnie jest 0.5Ω/4.27kΩ.
Znalazłem jednak inną ciekawostkę, którą muszę sprawdzić, a mianowicie bardzo konkretny wpływ ruchu kierownicy na napięcie dochodzące do stacyjki :shock: Co coś się mogło przerwać, wiec od tego zacznę. Później jeszcze raz sprawdzę, czy to coś dało, jak nie, to made in china idzie w ruch
Obrazek

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 02 lut 2014, 11:06
autor: ArturS
Gdzieś wcięło mój ostatni post, więc jeszcze raz sytuacja sprzed dwóch dni i obecna.

2 dni temu
Zacząłem wszystko mierzyć od drugiej strony, tj. przejrzałem stacyjkę, wyłącznik na kierownicy i wszystkie przewody dochodzące do celu. W końcu znowu doszedłem do przewodów wychodzących ze statora, ale tym razem jeden z pomiarów znacznie odbiegał od wcześniejszego - oporność cewki zasilającej moduł. Serwisówka podaje 160-240Ω, ostatnio było dokładnie 240Ω. Tym razem w garażu było nieco cieplej, co ma marginalny wpływ, ale nie aż taki - wyszło 370Ω. Z ciekawości skierowałem farelkę na silnik i oporność bardzo szybko rosła docierając w okolice 470Ω. Zdjąłem więc ponownie pokrywę ze statorem, ogrzałem do temperatury... powiedzmy nie zimnej w dotyku (20-40st., trudno określić, bo pirometr mi gdzieś wcięło) i ponad 800Ω...
Obrazek
Ewidentnie wychodzi, że uzwojenie uwalone :niewiem:

Sytuacja obecna
Pojechałem do Teczy pożyczyć na testy organy z silnika jego XTka. Pomiar cewki zasilającej moduł - ok 120-130Ω przy 6st.C (przy 20st. oporność za pewne urosłaby do książkowego zakresu 160-240Ω). Po założeniu wsio gra i bucy - iskra piękna i tłusta nawet na starej świecy :confetti: Jutro przyjdzie do mnie nowy stator, mam nadzieję że przypasuje i mam jeden problem z głowy.

Chciałbym przy okazji załatwić jeszcze jedną bolączkę, ale to już odrębny temat

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 02 lut 2014, 13:11
autor: szpadyzor45
Mógłbyś podać linka do serwisówki w której są opory poszczególnych podzepołów?

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 17 lut 2014, 15:28
autor: terenowiecc
Witam!

Dołączam się do tematu. Mam problem bardzo podobny do Artura, czy wręcz identyczny nawet.
Pacjent: 3AJ.
Objawy: bardzo mizerna iskra, jakaś taka cienka :lol:

Na razie wyeliminowałem ścięty klin, cewkę WN, fajkę WN, świecę i czujnik położenia wału.
Z elektroniki jestem cienias (a studiuję na wydziale elektrycznym :lol: ).

Dla porównania do pomiarów Artura uzyskałem takie wartości:

Rezystancja uzwojenia pierwotnego cewki WN, czyli zacisk (+) i (-) (dwa wejścia do cewki):
Serwisówka: 4 Ω ± 15% at 20°C (68°F)
3AJ - 0.7 Ω
1VJ - 0.7 Ω

Rezystancja uzwojenia wtórnego cewki WN, czyli zacisk (+) na cewce i przewód WN (należy zdjąć fajkę):
Serwisówka: 13 kΩ ± 20% at 20°C (68°F)
3AJ - 9.51 kΩ
1VJ - 9.64 kΩ

Czujnik położenia wału (pick-up coil) :
Serwisówka:
a.) 230 Ω ± 20% przy 20°C niebiesko/żółty i zielono/biały
b.) 90-130 Ω przy 20°C czarno/żółty - niebiesko/żółty
c.) 90-130 Ω przy 20°C czarno/żółty - zielono/biały
3AJ:
a.) 222 Ω
b.) 110 Ω
c.) 112 Ω
1VJ :
a.) 219 Ω
b.) 110 Ω
c.) 108 Ω

Dodatkowe pomiary:
Rezystancja pomiędzy czerwonym a brązowym wychodzącymi z alternatora (serisówka:160-240 Ω przy 20°C):
3AJ: 120 Ω
1VJ: 128 Ω

Dodam jeszcze, że w 1VJ wszystko działa bez najmniejszych problemów.
Pomiarów dokonywałem przy temperaturze powietrza około 5-7 stopni Celsjusza.

Modułu jeszcze nie sprawdzałem, jutro wepnę moduł z 3AJ do swojej 1VJ i zobaczę co się będzie działo.

EDIT:
Temat w zasadzie rozwiązany - alternator do wymiany.

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 25 lut 2014, 21:19
autor: ony
I jak tam prace ?
Cosik wiadomo ? właśnie "otworzyłem" karton od was i mi się na wspominkini zebrało.

Czekam na wieści - pozytywne ;)

Pozdro
O.

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 26 lut 2014, 13:25
autor: ArturS
Pomiary wręcz wykluczają alternator :? Przy wyższej temp. oporność rośnie, więc wszystkie znalazłyby się w zakresie podanym przez serwisówkę.

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 26 lut 2014, 15:53
autor: terenowiecc
ony pisze:I jak tam prace ?
Cosik wiadomo ? właśnie "otworzyłem" karton od was i mi się na wspominkini zebrało.

Czekam na wieści - pozytywne ;)

Pozdro
O.
Póki co wiemy tyle ile napisałem 3 posty wyżej. Nie ma kiedy do tego siąść na spokojnie i pomyśleć. Coś na pewno zaradzimy, oczywiście poinformuję.
Mam nadzieję, że bliżej lata uda się spotkać i pogadać, przy okazji sprawdzisz jak się ma motocykl w nowych rękach :browar:
ArturS pisze:Pomiary wręcz wykluczają alternator :? Przy wyższej temp. oporność rośnie, więc wszystkie znalazłyby się w zakresie podanym przez serwisówkę.
Co więc może być problemem? Tak jak pisałem cewka WN, przewód WN, fajka świecy, świeca i moduł zapłonowy są na pewno ok - sprawdzałem.
Klina również nie ścięło (bardzo bym się zdziwił gdyby tak się stało) - sprawdzałem znaki rozrządu, w GMP T idealnie pokrywa się ze znakiem stacjonarnym na deklu.
Więc pozostaje już chyba tylko alternator właśnie.
Rezystancja pomiędzy czerwonym a brązowym wychodzącymi z alternatora wyszła dość niska ale wynik jest bardzo zbliżony do tego w mojej 1VJ a tam wszystko działa. Być może niska temperatura otoczenia miała taki wpływ na wynik pomiaru.

W piątek postaram się raz jeszcze przejrzeć instalację, może tam coś znajdę.

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 05 maja 2014, 11:57
autor: Reddogg
Witam , mam taki problem podczas jazdy silnik zgasł i zjazd na pobocze , diagnoza brak iskry , świeca , fajka kabel WN są ok , moduł nie wiem sprawdziłem tylko że daje napięcie na cewkę przy kopnięciu 10-16 V to chyba mało ?? jaki powinno być tu napięcie ?? co może być przyczyną braku iskry moduł czy cewka zasilająca moduł ??

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 05 maja 2014, 12:07
autor: mlody
Sprawdź oporność cewki.

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 05 maja 2014, 12:19
autor: Reddogg
na jakich kablach sprawdzić tą oporność ??