Strona 2 z 4

Re: Zatarty XT600 na glowicy

: 27 wrz 2013, 20:03
autor: terenowiecc
Pawlo pisze:No to przyczynę zatarcia już znasz ;)
Dokładnie, tak jak myślałem. Zaopatrz się w klucz dynamometryczny i wtedy może coś będzie z Twojej roboty ;)

Re: Zatarty XT600 na glowicy

: 27 wrz 2013, 20:19
autor: rafus
według mnie klucz tu nie ma nic do rzeczy. zawsze wszystko dokrecam na wyczucie a dokręcam dość mocno tak że puzniej sam mam problemy z ich odkreceniem. i jakoś zawsze wszystko funkcjonowało. sylikonu dałem cieniutką warstwę a daje ten czarny co sie stosuje pod miski olejowe. według mnie cos jest nie tak z ciśnieniem. wiecie moze jak sprawdzić pompe oleju czy jest wystarczająco mocno wydajna?

Re: Zatarty XT600 na glowicy

: 27 wrz 2013, 20:31
autor: JAWKA SIEDLCE
Witajcie.A czy potrafi ktoś uzasadnić i wytłumaczyć powód zacierania się głowicy jeśli jest dokręcana bez klucza dynamometrycznego?.Jestem bardzo ciekawy strony technicznej tej usterki. Z góry dziękuje za odpowiedz. :)

Zajrzyj do pompy olejowej czy miema rys na jej elememtach wewnętrznych

Re: Zatarty XT600 na glowicy

: 27 wrz 2013, 22:11
autor: Pawlo
Pfff, jak dla mnie to możesz to skręcać nawet kombinerkami, mi to obojętne :) Pokrywa robi za łożyskowanie wałka, reszty się sam domyśl.

Re: Zatarty XT600 na glowicy

: 28 wrz 2013, 04:23
autor: Gacek
rafus pisze: wiecie moze jak sprawdzić pompe oleju czy jest wystarczająco mocno wydajna?
sekcje tłoczącą tak jak pisałeś można wężykiem podpiętym w miejsce śrubki na dekielku filtra tylko powinno na ok 2 m podnosić słup oleju, drugiej sekcji tłoczącej olej do zbiornika raczej nie sprawdzisz bo panuje tam dużo większe ciśnienie - ale jak oliwa trzyma ci poziom w zbiorniku to powinno byc ok jest ew ze masz zapchany filtr w ramie i wtedy sekcja smarująca wał i głowicę nie dostaje odp ilości .Ale jak poprzednicy pisali skłaniał bym się do opinii ze wina leży po stronie skręcenia odp momentami obr pokrywy głowicy .

Re: Zatarty XT600 na glowicy

: 28 wrz 2013, 13:23
autor: rafus
a gdzie dokladnie znajduje sie filtr w ramie? i czy jest możliwość go wyciągniecia? bo wydaje mi sie że wina jest po stronie smarowania. wczoraj spuszczając olej z silnika na zimno to zleciało około 200ml a ponad 2l z miski olejowej. i cały czas nie wiem dlaczego olej po przejechaniu 6km był praktycznie zimny w misce olejowej, i na dodatek sie z niej kopciło tak jak by nie wiadomo jak gorący miał być olej a był zimny
ArturS pisał ze u niego już po 2km olej jest praktycznie gorący więc coś jest nie tak skoro u mnie jest zimny

Re: Zatarty XT600 na glowicy

: 28 wrz 2013, 16:36
autor: Gacek
Zapytam ? gdzie masz miskę olejową w swoim typie ? , dlaczego masz tak mało oleju skoro schodzi ci tylko 2,2 l ? w 3tb 700 ml do 900 spływa z karteru ok 2000 ml z zbiorniaka w ramie 200 ml głowica 100 ml filter to daje 3200 3300 ml w zaleznosci od poziomu na bagnecie .filter znajduje się pod przejściem z ramy w elastyczny wąż .

Re: Zatarty XT600 na glowicy

: 29 wrz 2013, 07:50
autor: rafus
miske olejową mam w ramie po między kierownicą a bakiem i jest ona tam wspawana na stałe. ogólnie zeszło razem 2,5l tylko dziwne czemu tak mało z silnika. zalewając olej na suchy silnik po remoncie to już po wlaniu około 2,5l olej wyleciał gurą przez wlew i musiałem czekać dość długo aż scieknie i znowu troche dolałem. ogółem miałem zalane 3l a na bagnecie po przejechaniu sie pokazywało 1cm ponad max to troche spuściłem tak że pokazywało stan. wczoraj dmuchałem we wszystkie przewody olejowe i kanały to powietrze szło bez najmniejszego problemu. rozkręciłem pompę olejową i też wszystko wyglądało ok. kanał w cylindrze i głowicy też jest drożny, oringi na swoim miejscu.

Re: Zatarty XT600 na glowicy

: 29 wrz 2013, 08:38
autor: terenowiecc
rafus pisze:według mnie klucz tu nie ma nic do rzeczy. zawsze wszystko dokrecam na wyczucie a dokręcam dość mocno tak że puzniej sam mam problemy z ich odkreceniem. i jakoś zawsze wszystko funkcjonowało.
Bardzo błędnie rozumujesz i obstawiam, że własnie tutaj leży przyczyna opisywanego przez Ciebie problemu.
JAWKA SIEDLCE pisze:Witajcie.A czy potrafi ktoś uzasadnić i wytłumaczyć powód zacierania się głowicy jeśli jest dokręcana bez klucza dynamometrycznego?.Jestem bardzo ciekawy strony technicznej tej usterki. Z góry dziękuje za odpowiedz. :)
Dokręć główkę ramy na chama i sprawdź jak się będzie obracać sztyca w łożyskach. Z głowicą jest analogicznie. Z tym, że dokręcenie "na czuja" nie załatwia tematu, tak jak w przypadku główki ramy.
Dokręcisz za mocno i wałek będzie się ledwo obracał w panewkach. Tarcie będzie tak ogromne, że momentalnie zatrą się te elementy. Jeżeli dokręcisz za luźno, to też źle bo wpłynie to na szybsze zużywanie się ww. elementów.
Tutaj moment siły z jakimi dokręca się każdą śrubkę jest kluczowy! Dlatego te 10Nm (jeżeli dobrze pamiętam), które podaje manual musi być zachowane bez żadnego ale, inaczej nigdy dobrze nie będzie.

Warto kupić klucz dynamometryczny bo to bardzo przydatne narzędzie, głównie w dłubaniu przy silniku.
Częste problemy ze słabymi czy uszkodzonymi gwintami to w głównej mierze efekt własnie dokręcania "na czuja" śrub :shock:

Mateusz

Re: Zatarty XT600 na glowicy

: 29 wrz 2013, 12:49
autor: rafus
2013-09-20 05.13.45.jpg
2013-09-20 05.00.00.jpg
2013-09-20 04.59.47.jpg
2013-09-20 05.03.33.jpg
wyadaje mi się że porównanie dokrecanie główki ramy co do dokrecania pokrywy głowicy jest troche nie na miejscu. ponieważ jak dokręce główke ramy bardzo mocno to nie będę w stanie nią skręcić a przy dokręcaniu pokrywy głowicy ograniczają to płaszczyzny które się ze sobą stykaja i nie pozwalają na mocniejsze scisnięcie ich razem. predzej bym śruby poukręcał niż za mocno dokręcił. ale mogę się mylić dlatego zaopatrzę się w klucz dynamometryczny i dokręcę z tą siłą 10Nm i zobacze co wtedy wyniknie. a to pare zdjęć jak wygląda głowica. ostatni kanał wygląda tragicznie