Strona 2 z 7

Re: stuki góry silnika

: 01 mar 2014, 17:58
autor: maciej82
zdemontowałem dziś głowice żadnych śladów , nie podoba mi łożyskowanie wałka w głowicy i pokrywie , i sam wałek widać na łożyskowaniach wytarcia . Czy to może być powodem takiego metalicznego stuku . Bardzo proszę o wasze opinie , pierwszy raz mam enduro , i nie wiem jak motor chodził przedtem

Re: stuki góry silnika

: 01 mar 2014, 21:14
autor: helmec
slady na wałku muszą byc i będą zawsze ale takie delikatne. jeżeli wałek niema luzu to i nie bedzie wydawał tak metalicznego dzwięku. spróbuj określić skąd wydobywa sie ten dzwięk czy głowica czy dół czy np tłok prosty sposób to duży śrubokręt rączkę przykładasz do ucha a koncówką dotykasz poszczególnych elementów silnika i juz słyszysz silnik jak byś był w środku :D albo bardziej profesionalnie lec do apteki kup słuchawki lekarskie i słyszysz jeszcze lepiej :D co do stuku w moich głosnikach stawiał bym na osie popychaczy :) napisz jakie masz odczucia to moze pomoge :)

Re: stuki góry silnika

: 02 mar 2014, 08:32
autor: maciej82
znajdę dziś czas to powyciągam z głowicy dźwigienki zaworowe i sprawdzę czy tam może jakiś luz jest . słuchałem juz silnik przez kawałek drewna i ewidentnie stuki słychać było samej góry silnika . tłok , sworzeń , takie rzeczy odpadają , ( bo nowe mam , cyl . po szlifie , korba now a. tam było 0 luzu)

Re: stuki góry silnika

: 02 mar 2014, 14:10
autor: maciej82
https://plus.google.com/photos/10689059 ... 4476835121
to są fotki po rozbiórce pokrywy , fotki głowicy , wydaje mi sie że mam nadmierny luz na wałku rozrządu pomiędzy głowica , a pokrywa zaworów , po zdemontowaniu dźwigienek zaworowych i złożeniu razem głowicy wałka i pokrywę , czuć luz palcami od strony napędu obrotomierza , a tam idzie właśnie główne ciśnienie na wałek . co o tym sadzicie , czy to moze powodowac takie metaliczne stuki ??? :oops:

Re: stuki góry silnika

: 02 mar 2014, 16:48
autor: Gacek
Może tak być jak piszesz wizualnie nie wygląda to moim zdaniem najlepiej te głębokie rysy raczej mało optymistycznie wyglądają .
Nie mam pojecia jaki tam ma występować luz pasowanie ale jeżeli po skręceniu odp momentem wyczuwasz luz to postarał bym sie gdzieś to przemierzyć średnicówką z czujnikiem i mikrometrem .Raczej tego nie zregenerujesz w normalnych pieniądzach (poszukał bym jakiejś używanej głowicy w odp stanie :| .

Re: stuki góry silnika

: 02 mar 2014, 17:24
autor: maciej82
prośba dla forumowiczów czy ktoś może posiada w dobrym stanie głowice , pokrywę zaworów i wałek rozrządu używany w dobrym stanie do montażu. do silnika xt 600 43f oznaczenia na głowicy to 43L01 , pokrywa posiada dekompresator mechaniczny sterowany linka z kopki. Odkupie , albo może ktoś założył , bądź pasuje z innego modelu prosze o kontakt 724854634 albo na mail m_zielezny@ interia.pl

Re: stuki góry silnika

: 02 mar 2014, 17:52
autor: qpa
Niestety musisz szukać dokładnie takiej głowicy ponieważ dolne śruby przykręcane od dołu cylindra mają inny rozstaw.

Re: stuki góry silnika

: 02 mar 2014, 18:11
autor: JAWKA SIEDLCE
Moim zdaniem niema tragedji zapoleruj wałek i składaj luz musi być wałek wycichnie jak olej dojdzie.
Stukanie będzie słuchać ja wytrą się dołki na przylgniach dzwigienek. A zawory dobrze ustawiłeś ( w odpowiednim suwie )

Re: stuki góry silnika

: 02 mar 2014, 19:01
autor: maciej82
zawory ustawiałem już chyba ze 4razy wałek poprzednio wypolerowałem 500 papierem ściernym , aby zniwelować troszkę rysy wałek i głowica , pokrywa jest najbardziej wzięty w tym miejscu gdzie smarowanie jest , zrobiłem tak na takim stukaniu 16 kilometrów i ani grama nic nie cichło , nie chce więcej próbować szkoda mi reszty silnika , aby przypadkiem coś nie uleciało i nie rozwaliło reszty . Kur... 2 lata składania od podstaw i znowu uziemiony na dobre

Re: stuki góry silnika

: 02 mar 2014, 19:16
autor: JAWKA SIEDLCE
a na dzwigienkach niema dołków