Strona 2 z 4
Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(
: 08 wrz 2014, 14:42
autor: Gacek
droździu pisze:Nie jeżdze na nim,zrobiłem może 10 km-usterka co dziwne wystąpiła z dnia na dzień, zdaje sobie sprawę że uszczelka do wymiany,zdajęsobie sprawę że w pierwszej kolejności muszę zmierzyć kompresje ,ale muszę z tym gdzieś skoczyć bo mój PRL'owski manometr daje nie miarodajne wskazania ;/ Chciałem się poproatu poradzić ludzi którzy mają z tym silnikiem większe doświadczenie,żebym wiedział na jakie koszta się szykować.... Wadomo że wina pierścieni,ale nie podejżewałrm że tłok z tej półki będzie miał takie lipne pierscienie w zestawie, masakra,ale wierzę-znajomy do dość wiekowego motocykla ale w ładnym stanie -suzuki ts125r ,kupił wossnera na ebayu z Niemiec,po kilku tys (2-3) mimo dobrego spasowania tłoka,pilnowaniu mieszanki (2t) i docieraniu wg zaleceń, pierścionki się zapiekły nie wiedzieć czemu,śmigał później na tym samym woasnerze+pierścieniach od etz przelecianych na magnesówce (o zgrozo) i co? jeździło lepiej niż na tych z kompletu. Nie robię żadnych dziwnych eksperymentów, po prostu ręce załamałem bo jak narazie więcej grzebania przy tym moim nieszczęsnym XT niż jazdy,już ni się nie chce,a to szprychy których nie idzie nigdzie dostać, elektryka, i co się tylko da,i na koniec to,ale co się dziwić tak to jest z przechadzanymi 20 letnimi sprzętami... ;/
pościła ci uszczelka a ty masz zamiar mierzyć kompresję ?

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(
: 08 wrz 2014, 17:19
autor: droździu
No mocno leje ale aż tak żeby kompresja całkiem uciekała to nieee ;p myślę że próba olejowa wykaże usterkę, ale na 90 proc. To pierścienie, głowica była regenerowana w profesjonalnym zakładzie,raczej nie powinna siąść po 3 tys km.. Głowice i tak musze ściągać wiec od razu zajżę do tłoka i będzie wiadomo o co biega,nie trace nadziei ,chociaż nie powiem bo załamuje mnie fakt ze znów trzeba będzie remont robić no ale mam nadzieje że skończy się tylko na tłok+honowanie+uszczelki..zobaczymy,jak coś będę wiedział dam znać !;)
Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(
: 08 wrz 2014, 17:40
autor: Gacek
Próby olejowej to już nie musisz robić

skoro olej dostaje sie do cylindra

ale tak na poważnie jak rozsądnie w rozbierzesz głowice to z wygladu uszczelki można sporo wywnioskować

.. Wossner to solidny tłok jednak mam wrazenie ze niektórzy udzie zapominają o pasowaniu nominalnym z jakim jest ten tłok pasowany

.
Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(
: 08 wrz 2014, 20:14
autor: ArturS
Rozbieraj i oceniaj. Niema co wróżyć z fusów. Znam dwa przypadki, kiedy głowica poddała się chwilę po regeneracji, trzy przypadki przez moje łapy przeszły z "podwiniętym" ostatnim pierścieniem olejowym (nie od razu to wychodzi na jaw, Jaro może potwierdzić), na forum zdarzyły się też przypadki zbyt grubego ziarna przy honowaniu (pierścienie zjadło w kilka tys km), no i ostatnie co mi przychodzi do głowy to już wspomniany problem z wossnerami, czy raczej z ich tracącymi się pierścieniami, ale to już odsyłam do wujka google, ew. do mechaników, przez których ręce przewija się setki silników (np Woryna z Katowic).
Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(
: 17 wrz 2014, 18:12
autor: droździu
Kolejny up. Panowie, rozebrałem górę, na moje oko tłok jest okej, lekkie ślady są od strony wydechu ale tragedii nie ma, pierścienie raczej ok. Gładź cylindryczna w jak najlepszym porządku, widac jeszcze ślady honowania, lekkie ale to naprawde lekkie rysy wzdłużne-prawie nie widoczne, czyli norma. Przy okazji okazało się że kieta jest bardzo luźna, na 17stym ząbku, dobrze żę nie przeskoczyła

. Jako winowajce dymienia obstawiam uszczelkę pod głowicą, możę tak być? Po zdjeciu głowicy uszczelka na płaszczyźnie od wydechu cała w oleju, aż olej spływał po ściance cylindra... Ale skąd się tam wział? Z racji tego że głowica po regeneracji zimą wykluczam uszczelniacze zaworowe. Na moje oko na 90 % uszczelka- dołączam zdjęcia, licze na waszą pomoc i ocenę sytuacji, czy wystarczy wymienić uszczelki (komplet), łańcuch rozrządu i będzie grało i buczało?Na ostatnim zdjęci od strony wydechu widać olej na uszczelce, dokładnie widac go na jednym ze zdjęć gdzei trzymam uszczelkę w ręku- czy tam idzie jakiś kanał olejowy? Może to z niego? Nie powinno być tam żadnego oringa czy coś?. Poniżej załączam zdjęcia,z góry dzięki za pomoc- Bartek.

Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(
: 18 wrz 2014, 15:24
autor: ArturS
U mnie UPG poszła właśnie przy kanale olejowym, bo chińska uszczelka przycięła oring uszczelniający. Tyle, że jak już puściło od strony komory spalania, to bardzo szybko wydmuchało i w drugą stronę.

Nie zdążyłem sprawdzić czy mi zjadał oleum, bo jak uszczelka poszła, to od razu słyszałem spierniczającą kompresję, więc jedynie co to dojechałem do garażu.
Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(
: 18 wrz 2014, 17:04
autor: Gacek
Panie droździu zrób pan sobie rachunek sumienia

i udziel sobie odpowiedzi dla samego siebie bez zwalania winy na tłok szlifiernie itp itd .Dlaczego po 3 kkm cylinder porysowany i tłok wizualnie nosi znamiona miejscowego zatarcia .
Brakuje mi w tej relacji podstawowej fotki skoro rozbebeszyłeś cylinder - tlok to wypadało by pomierzyć luzy pierścieni ustawionych w cylindrze na zamkach złożysz wszystko na nowej uszczelce i jak będzie kopcił to co znowu bedziesz rozbierał

tracił cas i ładował kasę w nową uszczelkę

.
Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(
: 18 wrz 2014, 18:22
autor: droździu
AJ panie gacusiu kochany,a no pewnie dlatego ze kupilem to od kolegi -remont był robiony jeszcze jak była w jego rękach, a ze była na kostce to dostała zapewbe po pi** w piachu i sam fakt ze nauczył się goomowac na niej zmieniając biegi w powietrzu,NIBY po dotarciu..(szkoda ze dowiedzialem się o tym po kupnie) i olej nie był na dotarciu zmieniony ani raz..nieważne juz nie chce nikogo oczerniać ;p a prosze cie powiedz mi jaka jest tolerancja w szczelinie na zamku pierścienia włożonego w cylinder?
Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(
: 18 wrz 2014, 18:49
autor: droździu
ArturS pisze:U mnie UPG poszła właśnie przy kanale olejowym, bo chińska uszczelka przycięła oring uszczelniający. Tyle, że jak już puściło od strony komory spalania, to bardzo szybko wydmuchało i w drugą stronę.

Nie zdążyłem sprawdzić czy mi zjadał oleum, bo jak uszczelka poszła, to od razu słyszałem spierniczającą kompresję, więc jedynie co to dojechałem do garażu.
Artur a powiedz mi,kopciło jak wybilo uszczelkę?
Re: xt600e 3tb nagle zaczęło kopcic na wysokich obr. :(
: 18 wrz 2014, 19:16
autor: ArturS
Nie wiem, od razu obrałem najkrótszą drogę do garażu.