Pluje olejem

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pluje olejem

Post autor: Pawlo »

grubciuwielki pisze:co polecacie zrobić, oprocz helicoil:)
Dolewać oleju 8-)
Obrazek
grubciuwielki
Lubiący błoto
Posty: 54
Rejestracja: 17 sty 2014, 10:58
Motocykl: TTR

Re: Pluje olejem

Post autor: grubciuwielki »

o tym bym nie pomyślał :happy:
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Pluje olejem

Post autor: qpa »

helicoli lub zmiana dekla
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Pluje olejem

Post autor: ArturS »

Gwint jest chyba w wewnętrznym karterze, więc tylko helicoli. Tak niestety kończy się dokręcanie "na czuja", już nie jeden z tym walczył :?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pluje olejem

Post autor: Pawlo »

ArturS pisze:Gwint jest chyba w wewnętrznym karterze, więc tylko helicoli.
Gwint od dolnej śruby jest w pokrywie. Tak czy siak trzeba ściągać pokrywę, żeby wióry nie poszły kanałem olejowym.
Obrazek
grubciuwielki
Lubiący błoto
Posty: 54
Rejestracja: 17 sty 2014, 10:58
Motocykl: TTR

Re: Pluje olejem

Post autor: grubciuwielki »

jezeli nawet o 0,5 cm dlzsza srube dam to nic nie da?

polecicie z all jakis ten zestaw helicol?
grubciuwielki
Lubiący błoto
Posty: 54
Rejestracja: 17 sty 2014, 10:58
Motocykl: TTR

Re: Pluje olejem

Post autor: grubciuwielki »

Gdzie ta reparaturke sie daje? na stary gwint czy przed gwintem na ta gladka powierzchnie?:)
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Pluje olejem

Post autor: ArturS »

Jeśli gwint jest np M4, to rozwiercasz dziurę, gwintujesz na M5 i wkręcasz w niego sprężynkę, która z powrotem robi z tego M4, bo ma tyle w przekroju wewnętrznym. Na YT jest pełno filmików
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-_azEsNkA9Q[/youtube]
W marketach Jula masz tani odpowiednik oryginału.
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pluje olejem

Post autor: mlody »

Może się mylę ale chyba "nowy" gwint musi mieć skok taki sam jak wcześniej. Np. do zerwanego M6 (x1) trzeba zrobić otwór M8x1, a nie standardowy M8 (x1.25).

No chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Pluje olejem

Post autor: ArturS »

Tak na chłopski rozum, to masz rację :)
ODPOWIEDZ