Strona 2 z 4

Re: Remont TTE

: 20 lut 2015, 09:22
autor: giermo
Czym głębiej zaglądam do silnika to więcej zagwostek i problemów. Otóż:

wał korbowy wyjęty czy łożysko ma się tak lekko przesuwać jak poniżej na filmie ?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aK8tN5U ... e=youtu.be[/youtube]

jak zdjąć koło zębate łańcucha rozrządu, czy ono jest wciśnięte ciasno na wał i czy jest tam jakiś klin ?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QUyrSjF ... e=youtu.be[/youtube]

na wałku balansowym jest lekko ugnieciony z jednej strony - ledwo wyczuwalny próg pod palcem, jak to się ma czy nie będzie to miało wpływu na prace?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xD7gKOM ... e=youtu.be[/youtube]


co do śćiągacza to koszt wyniósł mnie ok 20 zł a czas demontażu ok 15sekund bez użycia młotka czy palnika ;)

Obrazek

Re: Remont TTE

: 21 lut 2015, 11:54
autor: giermo
nic nikt nie podpowie?? :niewiem:

Re: Remont TTE

: 21 lut 2015, 13:56
autor: Gacek
Zębatka rozrządu na stożku osadzona bez klina ,łożysko cóż ja zawsze musiałem ściągacza używać przy rozpoławianiu - wał dobrze po demontarzu na kryzach uposadowić i czujnikiem bicie obadać to samo po złożeniu karterów tyle ze bicie przeciwagi wtedy ..dobrze pomierzyć .Procedura składania rozpoławianego silnika jest opisana w manualu ;) .

Re: Remont TTE

: 21 lut 2015, 22:56
autor: Fihu
Tak jak Gacek napisał, zębatka jest na stożku.
Łożysko wg mnie nie powinno byc tak luźno osadzone, tym bardziej jak sie nagrzeje - wtedy luz jest jeszcze większy. Jak zdjemiesz zębatke i łożysko sprawdź, czy nie masz wyrobionej części wału na której powinno byc osadzone (ciasno :browar: ) łożysko.
Dobrze że sprawdzasz wszystko, i wymieniasz co trzeba, ale uważaj żebyś nie popadł w coś takiego, że im więcej myślisz i dłużej wykonujesz remont tym więcej rzeczy znajdujesz (bądź wymyslasz), a ten temat myśle może Ciebie Damian dotyczyć :D :D
Może inni również się wypowiedzą? Mazi, Terenowiec, i inni bardziej doświadczeni w singlach - do tablicy :mrgreen:

Re: Remont TTE

: 23 lut 2015, 11:47
autor: Peck
Jak łożysko ma minimalny luz, czyli można obrócić bieżnią wewnętrzną ale nie ma wyczuwalnego luzu poprzecznego. Możesz dać na klej do łożysk.
Jak tak zrobiłem u siebie i rok chodzi elegancko.
Szlifierz mi to podpowiedział.
A jak luz większy to tylko szlifowanie i nabicie tulejki.
Pozdrawiam

Re: Remont TTE

: 02 mar 2015, 14:02
autor: giermo
dzięki za wszelkie podpowiedzi, dezycja zapadła, że szukam używanego wału

Re: Remont TTE

: 29 kwie 2015, 19:00
autor: giermo
zakończyłem remont swojego cuda pierwsze 50km za mną.

nowy tłok, rozrząd, łożyska na wale, szlif, remont głowicy, króćce ssące i jakieś tam pierdółki po drodze co wyszło nie wiem nie pamiętam. Moto ładnie pracuję nic nie stuka, nic nie puka idzie jak wariat. Tyle w temacie :tt600:

ps. podziękowania dla Arturs za szybkie i bezproblemowe dostarczanie części raz w tą raz w tamtą :bananasaluta:

Re: Remont TTE

: 30 kwie 2015, 09:54
autor: modern25
a ile to tobie wyszło .? i jakie cześci kupiłeś . tak z ciekawości pytam.

Re: Remont TTE

: 30 kwie 2015, 20:27
autor: glina
Właśnie, podaj kosztorys. Szczególnie napisz co w głowicy robiłeś i ile to wyniosło (u siebie wypadałoby coś porobić z tym).

Re: Remont TTE

: 03 maja 2015, 14:56
autor: giermo
części 1000zł może ciut więcej bo później doszły filtry, oleje, krócce itp. tłok TKRJ, rozrząd yamaha, uszczelki prox, łożyska FAG, remont głowicy wraz szlifem cylindra koszt 100 zł (docieranie zaworów, planowanie)
motorek zrobił już ponad 400km także narazie jest ok ale będę chyba sprzedawał i szukał czegoś z lepszym zawieszeniem np. ttr albo coś pomarańczowego