Remont TTE

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
giermo
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 04 lip 2014, 17:57
Motocykl: R1150GS i TT600E
Lokalizacja: LC

Remont TTE

Post autor: giermo »

Witam,
wziąłem się w końcu za moją padline, to mój pierwszy remont i mam w związku z tym kilka pytań. Otóż w silniku strasznie mocno coś tłukło ;) szczególnie na niskich obrotach i na zimnym silniku później jak się rozgrzało to przestawało i tak w kółko. Zamiar był taki, że będę jeździł dopóki coś walnie i moto stanie a tak się nie stało i jak stukało tak stukało nie mocniej nie mniej, przyszła zima i wziąłem się za silnik.
Rozrząd, napinacz na 13 ząbku zostało jeszcze 4 życia na jak długo ? wymieniać ... Czy łańcuszek jest dostępny ze spinką czy trzeba ściągać koło magnesowe?
Tłok, na filmiku widać i slychać jak tłok chodzi w cylindrze bez pierścieni (z pierścieniami luz jest praktycznie taki sam )

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tXLOVKL ... e=youtu.be[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-IRyOOx ... e=youtu.be[/youtube]

I teraz korba tu sie obawiam najbardziej.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4jx1xmS ... e=youtu.be[/youtube]

co Wy o tym myślicie? luz jest osiowy
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Remont TTE

Post autor: glina »

W serwisówce masz podany dopuszczalny luz na korbowodzie (jeśli nie masz jej to mogę Ci wyszukać). Jeśli tłok z pierścieniami Ci taka latał też to kiepsko. I u mnie było stabilnie. To jest pewnie tłok fabryczny Izumi ? Z ciekawości spytam - jaki przebieg ? Może być realny ?
P.S. łańcuszki są chyba wszystkie fabrycznie zapięte, więc trzeba ściągać koło magnesowe (właśnie będę się z tym męczył)
giermo
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 04 lip 2014, 17:57
Motocykl: R1150GS i TT600E
Lokalizacja: LC

Re: Remont TTE

Post autor: giermo »

Tak to jest tłok IZUMI a przebieg na motku 40tysi coś koło tego, czy realny? trudno mi powiedzieć. Serwisówkę mam ale jakoś nie mogłem znaleść na spokojnie poszukam, dzięki za info
giermo
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 04 lip 2014, 17:57
Motocykl: R1150GS i TT600E
Lokalizacja: LC

Re: Remont TTE

Post autor: giermo »

glina nie mogę znaleść tych danych dot. luzu na korbie móglbyś przybliżyć gdzie dokładnie to znalazłeś ?
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Remont TTE

Post autor: mlody »

giermo
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 04 lip 2014, 17:57
Motocykl: R1150GS i TT600E
Lokalizacja: LC

Re: Remont TTE

Post autor: giermo »

dzięki mlody
giermo
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 04 lip 2014, 17:57
Motocykl: R1150GS i TT600E
Lokalizacja: LC

Re: Remont TTE

Post autor: giermo »

giermo pisze:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4jx1xmS ... e=youtu.be[/youtube]

co Wy o tym myślicie? luz jest osiowy

luz jest prawie 1.40 także zapadła decyzja, że korba do wymiany :/ tym bardziej, że na sworzniu też jest luz
giermo
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 04 lip 2014, 17:57
Motocykl: R1150GS i TT600E
Lokalizacja: LC

Re: Remont TTE

Post autor: giermo »

edit: na główce korbowody wybite i luz jest spory
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Remont TTE

Post autor: ArturS »

No to witam w klubie ;) Z czego korba? Do siebie pchałem TKRJ, bo... nie widziałem różnicy mając w dłoni jednocześnie Proxa - te same napisy, ten sam odcień koloru, nawet ten sam woreczek z igiełkami ;)
giermo
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 04 lip 2014, 17:57
Motocykl: R1150GS i TT600E
Lokalizacja: LC

Re: Remont TTE

Post autor: giermo »

będę się odzywał do Ciebie pod koniec tygodnia albo na początku jak szlifiarz da mi znać konkretnie wymiar cylindra i wtedy będę zamawiał już wszystko myślę, że najrozsądniej będzie TKRJ
ODPOWIEDZ