Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
-
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:43
- Motocykl: tt6
- Lokalizacja: Zachod
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
A sprawdziłeś jakie napięcie jest na dwóch przewodach od zasilania cdi ? przed i po ?
- Edi
- Lubiący błoto
- Posty: 35
- Rejestracja: 11 maja 2015, 11:13
- Motocykl: Yamaha XT 600 Tenere
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Dzięki za sugestię. Sprawdzałem kill switch oraz pozostałe przewody. Ruszanie kierownicą nie miało wpływu na gaśnięcie/odpalanie motocykla. Styki też czyściłem i mierzyłem oporność przewodów.
Idąc dalej: celuję w CDI lub stator
CDI - wymiana na używany nie wchodzi w grę, zorientowałem się, że są dwie firmy, które robią zamienniki:
Zeeeltronic.com - Australia
, cena 160 EUR + wysyłka 12 EUR, moduł można programować (43 EUR kosztuje programator PC-USB), wysyłają do 2 tygodni od wpłynięcia kasy na ich konto, przy płatności Paypal doliczają prowizję Paypala. Czyli czas oczekiwania około miesiąc.
Ignitech.cz - Czechy. Mają 2 typy: zasilany z Alternatora i z Akumulatora. Do VJ proponują z Akumulatora (i taki pewnie bym zamawiał, aby wykluczyć przyszłe problemy ze Statorem). Cena 137 EUR + 21 EUR wysyłka. Modułu nie da się programować. Płatność przelew lub Paypal.
Stator - przewinięcie cewek kosztuje 160 zł na Allegro, firma Gywer. Podobno padnięcie cewek zasilania CDI do popularna przypadłość w XT-kach.
Na razie wysłałem stator do przewinięcia. Dam znać jakie będą efekty.
Pozdrawiam!
Idąc dalej: celuję w CDI lub stator
CDI - wymiana na używany nie wchodzi w grę, zorientowałem się, że są dwie firmy, które robią zamienniki:
Zeeeltronic.com - Australia

Ignitech.cz - Czechy. Mają 2 typy: zasilany z Alternatora i z Akumulatora. Do VJ proponują z Akumulatora (i taki pewnie bym zamawiał, aby wykluczyć przyszłe problemy ze Statorem). Cena 137 EUR + 21 EUR wysyłka. Modułu nie da się programować. Płatność przelew lub Paypal.
Stator - przewinięcie cewek kosztuje 160 zł na Allegro, firma Gywer. Podobno padnięcie cewek zasilania CDI do popularna przypadłość w XT-kach.
Na razie wysłałem stator do przewinięcia. Dam znać jakie będą efekty.
Pozdrawiam!
-
- Lubiący błoto
- Posty: 72
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:43
- Motocykl: tt6
- Lokalizacja: Zachod
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Jak możesz to zrób zdjęcia po przewinięciu jak wyglądają cewki i zmierz oporność . Z góry dzieki .
-
- Lubiący błoto
- Posty: 24
- Rejestracja: 07 sty 2016, 18:02
- Motocykl: Yamaha xt 600 2kf
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
U mnie też padły cewki zasilające cdi z tym, że ja nie przewijałem ich tylko wymieniłem stator. Oczywiście też nie miałem iskry tylko po nagraniu się silnika, a pomiary oporności nie wykazały żeby coś było uszkodzone.
- -gumis-
- Po kostki w błocie
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
- Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama
Re: Brak iskry gdy silnik się nagrzeje
Przemierzyłem uzwojenie, impulsator, cewkę - nic poza tolerancjami.
Właścicielowi zleciłem pomiar modułu u "fachowca" ponoć dobry, ale moim zdaniem moduł trachnięty.
XTka jes pozbawiona wszelkich wyłączników krańcowych, czysta, goła instalacja, no i dalej problem.
Jak coś wydumam , na pewno napiszę
Właścicielowi zleciłem pomiar modułu u "fachowca" ponoć dobry, ale moim zdaniem moduł trachnięty.
XTka jes pozbawiona wszelkich wyłączników krańcowych, czysta, goła instalacja, no i dalej problem.
Jak coś wydumam , na pewno napiszę