Kompletny remont silnika xt 600

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
mallory

Re: Kompletny remont silnika xt 600

Post autor: mallory »

Seba pisze:A czy wie ktoś może z forum jaki mam model silnika?
To chyba nie ma większego znaczenia. Rozłożysz to się dowiesz co wymieniać, część po części. Ja np. w 34L podczas remintu dałem lepszą/wydajniejszą pompę oleju od 3AJ.
fryzjer

Re: Kompletny remont silnika xt 600

Post autor: fryzjer »

mallory pisze:
Seba pisze:A czy wie ktoś może z forum jaki mam model silnika?
To chyba nie ma większego znaczenia. Rozłożysz to się dowiesz co wymieniać, część po części. Ja np. w 34L podczas remintu dałem lepszą/wydajniejszą pompę oleju od 3AJ.

Mallory.Ta pompa od 3AJ jest wydajniejsza niż w starszych modelach XT??
Ja w 2KF ,ostatnio wymieniałem uszczelkę dekla sprzęgła i zauważyłem,że to koło zębate pomarańczowe pompy ma oznaczenie 3AJ.
Myślałem,że po prostu fabryka tak montowała.A z ciekawości,może orientujesz się dzięki czemu taka pompa z 3AJ jest wydajniejsza.Lepsze materiały,czy jakaś modyfikacja konstrukcji,czy całkowicie inna wewnętrzna konstrukcja??? :niewiem:
Seba
Czyścioch
Posty: 9
Rejestracja: 03 maja 2017, 21:24
Motocykl: Yamaha xt 600

Re: Kompletny remont silnika xt 600

Post autor: Seba »

Pompę oleju też mam napewno 3AJ a może macie jakiś sprawdzony komplet uszczelek? I gdzie go kupić
mallory

Re: Kompletny remont silnika xt 600

Post autor: mallory »

Ja uzyskałem takie informacje - że od 3aj jest wydajniejsza i wchodzi bez problemu.
Ale skoro pytacie o szczegóły to zajrzałem w fiszki z częściami yamaha.
Jest tak:
rok: 1991
Nazwa: POMPA OLEJOWA
Numer cześci: 3AJ133000100
Dostępność: NIE
Pakowane po: 1 szt.
Cena: 901.65 PLN

rok 1990:
Nazwa: OIL PUMP SET (3AJ)
Numer cześci: 999990212000
Dostępność: TAK
Pakowane po: 1 szt.
Cena: 540.61 PLN

rok 1984:
Nazwa: OIL PUMP KIT (3AJ)
Numer cześci: 999990185800
Dostępność: TAK
Pakowane po: 1 szt.
Cena: 646.23 PLN

rok 1987:
Nazwa: OIL PUMP KIT (3AJ)
Numer cześci: 999990185800
Dostępność: TAK
Pakowane po: 1 szt.
Cena: 646.23 PLN

Wynika z tego, że napis 3AJ nie jest umieszczany na pompie z tego modelu:::))) dziwne ale tak jest.

Żeby założyć nową pompę od 3aj trzeba zamienić też koło zębate:
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/y ... boss-30019
złożone razem są identyczne.
Ja tak mam w 34L.
Awatar użytkownika
czadi
Lubiący błoto
Posty: 80
Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
Motocykl: XT 600 2KF
Lokalizacja: Rawicz

Re: Kompletny remont silnika xt 600

Post autor: czadi »

Pompa oleju 3AJ jest wydajniejsza ponieważ sekcja, która tłoczy olej do głowicy i na wał ma szerokość 10mm a w starszych odpowiednio 1VJ 8mm a w początkowych egzemplarzach 6mm o ile mnie pamięć nie myli natomiast sekcja, która pompuje olej do zbiornika jest taka sama we wszystkich modelach.
fryzjer

Re: Kompletny remont silnika xt 600

Post autor: fryzjer »

czadi pisze:Pompa oleju 3AJ jest wydajniejsza ponieważ sekcja, która tłoczy olej do głowicy i na wał ma szerokość 10mm a w starszych odpowiednio 1VJ 8mm a w początkowych egzemplarzach 6mm o ile mnie pamięć nie myli natomiast sekcja, która pompuje olej do zbiornika jest taka sama we wszystkich modelach.
Czyli co.Dzięki takiej budowie pompa daje większe ciśnienie.Ciekawe,czemu Japończycy tak zmodyfikowali pompę.Pewnie było to spowodowane mniejszą żywotnością głowicy,w sensie przytarcia wałków rozrządu,w przypadku starszej pompy..W sumie,to model 3AJ,ma bardziej zabudowany silnik,niż np. 34L,43F,2KF,więc pompa musi być bardziej wydajna.Lepsze smarowanie,a przez to lepsze chłodzenie.Stąd pewnie ta modyfikacja.Tak to rozumuję.
*******************
Mallory.
Kompletnie nie jarzę,tych danych i nazw które zapodałeś
1) Jak jest różnica w Oil POMP SET a OIL POMP KIT.Na bank musi to mieć jakieś znaczenie.Inaczej byłoby to opisane tylko jako OIL POMP??? :niewiem:
2) W nawiasach podałeś oznaczenie 3AJ,dla każdej z pomp.Tego też nie rozumiem.
Oznaczenie 3AJ dla pompy z 1984???.W tym roku nie był jeszcze produkowany model 3AJ.Całkiem się pogubiłem :niewiem:
3) Niezły przedział cenowy dla poszczególnych pomp.A najśmieszniejsze ,że akurat tej najdroższej brak.Czyli ta najdroższa jest lepsza pod jakimś względem od tych pozostałych tańszych?? :niewiem:
mallory pisze:

Żeby założyć nową pompę od 3aj trzeba zamienić też koło zębate:
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/y ... boss-30019
złożone razem są identyczne.
Ja tak mam w 34L.

Mallory.
Przykład.Teoretycznie mam model 34L.Moja oryginalna pompa oleju padła.Kupuję nowszą wydajniejszą pompę od modelu 3AJ.Pompę montuję w silniku,ale koło zębate zamieniam.Tzn.Oryginalne koło zębate od 34L przekładam do pompy od 3AJ.
Tak??.O to w tym chodzi??.
mallory

Re: Kompletny remont silnika xt 600

Post autor: mallory »

nazwy części biorę z fiszek yamahy:
https://czesci-do-motocykli.pl/wyszukiw ... Motorcycle
mallory

Re: Kompletny remont silnika xt 600

Post autor: mallory »

fryzjer pisze: Mallory.
Kompletnie nie jarzę,tych danych i nazw które zapodałeś
1) Jak jest różnica w Oil POMP SET a OIL POMP KIT.Na bank musi to mieć jakieś znaczenie.Inaczej byłoby to opisane tylko jako OIL POMP??? :niewiem:
nazwy części biorę z fiszek yamahy:
https://czesci-do-motocykli.pl/wyszukiw ... Motorcycle
Jak ja dobierałem części w ASO do swojego silnika to też pewności tam nie mili dopóki część nie przyszła z magazynu i nie porównaliśmy/sprawdziliśmy.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Kompletny remont silnika xt 600

Post autor: Gacek »

fryzjer pisze:
czadi pisze:Pompa oleju 3AJ jest wydajniejsza ponieważ sekcja, która tłoczy olej do głowicy i na wał ma szerokość 10mm a w starszych odpowiednio 1VJ 8mm a w początkowych egzemplarzach 6mm o ile mnie pamięć nie myli natomiast sekcja, która pompuje olej do zbiornika jest taka sama we wszystkich modelach.
Czyli co.Dzięki takiej budowie pompa daje większe ciśnienie.Ciekawe,czemu Japończycy tak zmodyfikowali pompę.Pewnie było to spowodowane mniejszą żywotnością głowicy,w sensie przytarcia wałków rozrządu,w przypadku starszej pompy..W sumie,to model 3AJ,ma bardziej zabudowany silnik,niż np. 34L,43F,2KF,więc pompa musi być bardziej wydajna.Lepsze smarowanie,a przez to lepsze chłodzenie.Stąd pewnie ta modyfikacja.Tak to rozumuję........
*******************
Fryzjer wydaje mi się ze modyfikacje wydajności pompy doszły wraz z modyfikacjami smarowania skrzynki biegów .Dołożyli na zewn. powierzchnie natrysk na kóla zębate wałka atakującego a na zewnątrz przybył stalowy przewód doprowadzający oliwę ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
fryzjer

Re: Kompletny remont silnika xt 600

Post autor: fryzjer »

Dzięki Gacek za info.To po to jest ten stalowy przewód.
Nowszego silnika od XT z tym przewodem w realu nie widziałem.Jedynie na fotografiach w sieci.Kombinowałem,że to dodatkowe smarowanie głowicy,bo tak to wygląda na zdjęciach.A to niespodzianka
ODPOWIEDZ