Strona 3 z 4

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 05 maja 2014, 17:01
autor: mlody
Przeczytaj temat a znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie. Podpowiem, że zacząłbym sprawdzenie od zmierzenia cewki statora.

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 13 maja 2014, 15:26
autor: Reddogg
pomiar zrobiony , cewka spalona temat zamknięty

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 24 cze 2014, 13:15
autor: ArturS
Temat powrócił. Niestety w tzw. czarnej dupie :? Ale sobie z tym poradziłem :roll: Otóż jadąc przez zadupia Rumunii, jakieś 120km przed Transalpiną, moto nagle buuuuuu i cisza, coś jakby przypadkiem wcisnąć kill-switcha. Szybko okazało się, że iskry niet, a wszystkie czujniki (luzu, sprzęgła, kill, stacyjka) są ok, przejście po przewodach jest itd, generalnie jedyne co odbiegało od normy, to oporność cewki zasilania modułu (czerwony i brązowy przewód). Zamiast max 240ohm było blisko 100kOhm. Więc sprawa jasna, znowu stator. Dociągnęliśmy teresę pod pierwszy pensjun, rozebrałem wszystko i taki oto widok
Obrazek
Mechaniczne uszkodzenie, ale z czego to nie mam pojęcia :niewiem: Być może nabroiłem już przy zakładaniu dekla kilka mies. temu. Innym motocyklem pojechałem do większego miasta szukać modułu skuterowego i kupiłem dokładnie taki jak na zdjęciach w poprzednich postach, czyli 6-pin z zieloną wtyką. Grzebania i kombinowania do północy, ale nic z tego - mimo to uważam, że się da ;) Rano postanowiłem rozebrać to jeszcze raz i przemierzyć każdą cewkę z osobna. Wyszło, że jedna jest sprawna (ok 70ohm), więc przeciąłem przewód łączący obie cewki i przylutowałem (znajdź na rumuńskiej wsi kogoś z lutownicą!) bezpośrednio do brązowego przewodu, czyli zwyczajnie obszedłem padniętą cewkę. Moto odpaliło i dojechało :browar:
Teraz trzeba gadzinę oddać do przewinięcia :biker: No i zastanawiam się jak namierzyć ew. walające się kawałki izolacji i czy nie narobią jakiegoś syfu typu zatkanie kanału olejowego :?

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 25 cze 2014, 08:16
autor: szpadyzor45
Ja bym radził kupić używany sprawny stator, za przewinięcie cewki od MTX 125 krzyknęli mi kiedyś 300zł :panika: a gwarancji nie chcieli dać.

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 25 cze 2014, 11:06
autor: ArturS
Próbuję się doszukać, czy nie będzie czegoś z nówek w PL. W niemcowni znalazłem za ok 110 euro. Ze względu na drobny drut nawojowy na tych nieszczęsnych cewkach myślę, że to zbyt delikatna robota dla większości partaczy w PL, którzy właśnie przez to nie chcą później dać gwarancji :evil: Myślę jeszcze czy nie przerobić XTka na DC-CDI, a właściwie zrobić zapasowy moduł, jakby to znowu padło. No i jeszcze jedna opcja, to wrzucić sprawną cewkę ze statora, który pozostał mi z poprzedniej grzebaniny, ale nie wiem czy tak łatwo pójdzie ją zdjąć :niewiem: W weekend będę się bawił.

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 26 cze 2014, 09:03
autor: szpadyzor45
http://allegro.pl/uzwojenia-alternatora ... 01768.html Coś takiego? Jest to jakiś zamiennik więc też wątpliwa sprawa.

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 26 cze 2014, 10:51
autor: ArturS
To jest uzwojenie do wersji E z modułem TCI (DC-CDI) zasilanym z akumulatora. W 3AJ jest AC-CDI z dwiema dodatkowymi cewkami.

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 26 cze 2014, 11:23
autor: Kula
Artur sprawdzisz pocztę?

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 26 cze 2014, 14:03
autor: ArturS
Nic nie mam na poczcie :niewiem:

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 26 cze 2014, 14:31
autor: terenowiecc
Co mogło być przyczyną tej usterki? Zmęczenie materiału?