A dlaczego tak? Otwór z zerwanym gwintem rozwiercasz i gwintujesz gwintownikiem z zestawu, tak żeby można było sprężynkę wkręcić, czyli ze starego gwintu w sumie nic nie zostaje, to po co kombinować?mlody pisze:Może się mylę ale chyba "nowy" gwint musi mieć skok taki sam jak wcześniej. Np. do zerwanego M6 (x1) trzeba zrobić otwór M8x1, a nie standardowy M8 (x1.25).
No chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Pluje olejem
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Odp: Pluje olejem
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 226
- Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
- Motocykl: XT 43f
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Odp: Pluje olejem
Pawlo pisze:A dlaczego tak? Otwór z zerwanym gwintem rozwiercasz i gwintujesz gwintownikiem z zestawu, tak żeby można było sprężynkę wkręcić, czyli ze starego gwintu w sumie nic nie zostaje, to po co kombinować?mlody pisze:Może się mylę ale chyba "nowy" gwint musi mieć skok taki sam jak wcześniej. Np. do zerwanego M6 (x1) trzeba zrobić otwór M8x1, a nie standardowy M8 (x1.25).
No chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Pawlo dobrze prawi
To są cale komplety odpowiednie wiertlo gwintownik i sprezynka.
n.p.
http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwi ... 74600.html
jak bedziesz w deklu wiercił to , proponował bym dokładne prostopadle wiercenie (np. wiertarka stolowa) krzywo wywiercisz ,krzywo nagwintujesz , srubka bedzie pod katem i dekielka nie bedzie dociskac tak jak powinna.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Odp: Pluje olejem
No akurat z dolną śrubą dekielka nie ma problemu, bo otwór jest na tyle długi, że wiertło samo się prowadzi prostoTecza pisze:jak bedziesz w deklu wiercił to , proponował bym dokładne prostopadle wiercenie (np. wiertarka stolowa) krzywo wywiercisz ,krzywo nagwintujesz , srubka bedzie pod katem i dekielka nie bedzie dociskac tak jak powinna.


-
- Lubiący błoto
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 sty 2014, 10:58
- Motocykl: TTR
Re: Pluje olejem
Znajomy mechanik ma mi wstawić jakąś tulejkę- odradzał mi zakładanie sprężyny;)
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Pluje olejem
Każdy sposób jest dobry, byle było skutecznie. Poinformuj go tylko, żeby tą tuleją nie zatkał ci kanału olejowego, którym spływa olej z filtra 

-
- Lubiący błoto
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 sty 2014, 10:58
- Motocykl: TTR
Re: Pluje olejem
już właśnie mówiłem:)
czemu ktoś w takim miejscu zrobił kanał olejowy to nie wiem
czemu ktoś w takim miejscu zrobił kanał olejowy to nie wiem

-
- Lubiący błoto
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 sty 2014, 10:58
- Motocykl: TTR
Re: Pluje olejem
jednak nie dał tulejki tylko dał większą śrubę 7- jak bym wiedział, że większa śruba może być, to sam bym to zrobił:)
- mlody
- Po kostki w błocie
- Posty: 351
- Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
- Motocykl: XT600K 3TB '91
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pluje olejem
Oczywiście między gwintem a łbem śruby jest ta sama średnica co w oryginalnej śrubie?
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Pluje olejem
Trzeba sprawdzić co mechanik wymyślił. Jak nie zna silnika, to mógł łatwo zatkać kanał olejowy.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 sty 2014, 10:58
- Motocykl: TTR
Re: Pluje olejem
No mechanik mi tłumaczył z tym kanałem, że rozwiercenie otworuna nie wpłynęło na ten kanał olejowy.
Koleś już od kilkudziesięciu lat robi motorki to wydaje mi sie, ze zna:) też oponie innych cyklistów o tym świadczą:)
JUż było z tym gwintem coś robione, bo w starym gwincie był poxipol- otwór też został na wylot przez poprzednika przewiercony, a z tego co pamiętam to tam miało byc chyba zaślepione
Koleś już od kilkudziesięciu lat robi motorki to wydaje mi sie, ze zna:) też oponie innych cyklistów o tym świadczą:)
JUż było z tym gwintem coś robione, bo w starym gwincie był poxipol- otwór też został na wylot przez poprzednika przewiercony, a z tego co pamiętam to tam miało byc chyba zaślepione