Remont TT600E

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Remont TT600E

Post autor: Pawlo »

Sprawdź na sucho czy uszczelki nie przytykają kanałów olejowych, żeby nie przycięło np. oringu na kanale olejowym. Miejsca uszczelek oczywiście dobrze odtłuszczone.
Obrazek
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Remont TT600E

Post autor: glina »

Silnik złożony i niestety popełniłem jakąś głupotę, bo strasznie stuka. W miejscu jeszcze tego nie słychać, ale jak ruszam to lipa. Próbowałem nasłuchiwać (słuchawkami lekarskimi) skąd idzie odgłos. Jedyne co słyszę, że jest to bardziej prawa strona silnika. Ale czy to głowica, czy cylinder to ciężko odczuć. Przed rozbiórką właśnie tam miałem lekki stukot, teraz jakby było to samo, ale mocniej. Przede wszystkim teraz czuć to przy jeździe. Taki stukot i luz wyczuwalny na kierownicy.
Rozważam wiele opcji. Może magneto jest zbyt lekko przykręcone (wulkanizator mi to pneumatem przykręcił + klej), może rozrząd jest przestawiony i stąd ten problem (?) albo te śruby/nakrętki na górze silnika na powyżej 30 Nm za słabo dokręciłem (dynanometryczny mam jedynie do 30 Nm) i ciężko wyczuć. Kilka tam jest na 42 Nm.
Zauważyłem też, że źle pierścienie ułożyłem - w serwisówce jest diagram, w którą stronę mają być skierowane przerwy na nich. No, ale raczej to na problem wyżej wpływu nie ma.
Raczej nie chciałbym tego do nikogo oddawać i samemu dojść do błędu.
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Remont TT600E

Post autor: Lukas G »

Sprawdzałeś może kosz sprzęgłowy?
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Remont TT600E

Post autor: glina »

Nic w tamtej okolicy nie ruszałem. Jedynie uszczelkę na deklu wymieniłem.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Remont TT600E

Post autor: Gacek »

Glina - na spokojnie obadaj wszystko ;) w tym silniku raczej nie da się za dużo spinkolić przy odrobinie samokontroli aby klepało :roll: .Z zimną głową bez demontarzu głowicy przejrzał bym rozrząd , luzy zaworowe , smarowanie głowicy :|
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Remont TT600E

Post autor: glina »

Poprawiłem to co wcześniej zaniedbałem - zgrałem znaki na dolnej zębatce rozrządu i wale (strzałka i kropka). Do niej górna zębatka jest zgrana (kółko na górze, 2 poziome kreski równolegle do krawędzie głowicy). Napinacz włożyłem, więc naciąg był. Teraz jestem na etapie regulacji zaworów. Tu mam pytania.
Skoro rozrząd jest ustawiony poprawnie to, przy ustawianiu luzów na znaku I (mam I i H - 2 znaki) w wizjerze w co drugim obrocie wałem tłok powinien być GMP i wtedy ustawiam te luzy ? Dokładnie wtedy jak mam znak 'I' ? Wtedy obkręcam wałem 2x, aby ten znak pojawił się raz, za drugim sprawdzam znowu. Tłok znowu wtedy ma być w GMP, a luzy zaworowe takie jak wcześniej ustawiłem ? Dobrze myślę ?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Remont TT600E

Post autor: Gacek »

Glina tłok co obrót wału jest w GMP ale luzy na zaworach ustawiasz kiedy wałek rozrządu krzywki ma skierowane ku dołowi .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Remont TT600E

Post autor: glina »

I wtedy teoretycznie powinno być GMP i 'I' w tym okienku ? A przez pokrywę od zaworów powinienem widzieć te wypukłości na wałku rozrządu skierowane w dół ?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Remont TT600E

Post autor: Gacek »

Dokładnie tak jak piszesz " teoretycznie" , bo xt ma dosyć duży skok tłoka wiec organoleptycznie badając jakimś trzonkiem moze powstać problem z idealnym wyczuciem GMP .Połozenie GMP realnie określa pozycja magneta , a bardziej klina który ustala jego położenie na wale , przestawienie zębatki rozrządu wobec znacznika na przeciwwadze , nie jest aż tak istotne chodziarz może powodować trochę zamieszania przy dokładnym prawidłowym ustawieniu pozycji rozrządu :| co najwyżej pojeździsz trochę krócej lub dłużej na kiecie :) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Remont TT600E

Post autor: glina »

Czyli przy ustawianiu zaworów bardziej ufać znakowi 'I', czy za każdym razem przy obkręcaniu wałem badać pozycję tłoka i na czuja znajdować GMP ?
ODPOWIEDZ