Remont TT600E

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Remont TT600E

Post autor: glina »

Po przebiegu 62 000 km rozbieram silnik. Szlif i nowy tłok - to oczywista sprawa. Sprawdza korbowodu : mam minimalne luzy lewo-prawo. W serwisówce zalecają wymienić gdy otwór na sworzeń tłoka rusza się horyzontalnie więcej niż na 0,8 mm. U mnie będzie chyba właśnie więcej (jutro sprawdzę, bo serwisówki nie miałem przy sobie). Zostaje mi jeszcze tylko łańcuszek rozrządu, który koniecznie muszę zmienić, ale nie mam ściągacza. Na allegro napisałem do faceta podając wymiar, czy będzie ten z aukcji pasował.
W każdym razie - myślę nad tym korbowodem, to już jest zadanie, któremu nie podołam, a mechanik sobie słono policzy. Zmieniać, czy nie ?
Kogo polecacie do szlifu i dobrania tłoka ?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Remont TT600E

Post autor: qpa »

Tłok wygląda super, dobrze wszystko razem chodziło przez tyle lat :)
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Remont TT600E

Post autor: glina »

Usunąłem ten nagar i liczyłem, że będzie tam jakieś oznaczenie. Była tylko strzałka kierunkowa. No, ale chyba jest to tłok fabryczny.
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Remont TT600E

Post autor: fakir »

glina pisze:Usunąłem ten nagar i liczyłem, że będzie tam jakieś oznaczenie. Była tylko strzałka kierunkowa. No, ale chyba jest to tłok fabryczny.
Pod spodem jest napis "YAMAHA" ?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Remont TT600E

Post autor: Pawlo »

Pogratulować przebiegu. Jeśli to oryginał to niemiec faktycznie tylko do kościoła jeździł, o trzymaniu pod kocem nie wspominam :browar:
Napisu "Yamaha" nie będzie, ale od spodu powinno widnieć "Izumi".
Obrazek
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Remont TT600E

Post autor: glina »

Pawlo, nie niemiec, a francuz jeździł do kościoła. Z tego co mówił chłopak, od którego TT600 nabyłem to jego wujas we Francji raczej nie użytkował sprzętu do taplania się w błocie i jazdy po lasach. Stąd taki, dość zacny, stan :bananaevil:

1. Luz na korbie mieści się w dopuszczalnym (0,8mm), więc korbowód zostaje.
2. Stary tłok od dołu sprawdzę jak będę w garażu w 'stroju roboczym'.
3. Zamówiłem ściągacz do magneto z Allegro, żeby łańcuszek wymienić.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Remont TT600E

Post autor: ArturS »

glina pisze: 3. Zamówiłem ściągacz do magneto z Allegro, żeby łańcuszek wymienić.
Zrób foto koła magnesowego, to Ci powiem czy dasz radę bez ściągacza. Jak nie, to i ze ściągaczem może być kiepsko ;) Pamiętaj, że jeśli zaczną Ci do głowy przychodzić myśli z poradzeniem sobie z tematem jak w poniższym filmiku to znaczy, że trzeba z silnikiem jechać do kogoś kto ma palnik acetylenowy :ugeek:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oCDgaEfGL9U[/youtube]

Na chłopski rozum wygląda na to, że wał jest z metalu, który rozszerza się bardziej niż metal z koła magnesowego, więc grzanie musi być bardzo mocne, ale chwilowe i pubnktowe (czyt. odpowiedni palnik) tak, aby koło się szybko rozszerzyło, a temperatura nie zdążyła przejść na wał.
Tecza
Po kostki w błocie
Posty: 226
Rejestracja: 18 paź 2013, 08:36
Motocykl: XT 43f
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Re: Remont TT600E

Post autor: Tecza »

ArturS pisze: Pamiętaj, że jeśli zaczną Ci do głowy przychodzić myśli z poradzeniem sobie z tematem jak w poniższym filmiku to znaczy, że trzeba z silnikiem jechać do kogoś kto ma palnik acetylenowy :ugeek:
.
oj Ty cwaniaczku taki filmik poglądowy wrzucasz ;) , mogłeś swoja walkę uwiecznić a była bardzo podobna haha :browar: .
sorki za off top'a. a tak na poważnie jeśli ktoś wcześniej magneta nie ruszał i siedziało tam +25lat to siłą rzeczy musi przymarznąć. ściągałem kilka mc temu (jak robiłem sprzęgło jednokierunkowe) i zeszło bez najmniejszych problemów.
Najważniejsze nie zakładać centralnej śruby z ściągacza na gwint z wału albo tulejka bądź kulka.

Tak zapytam glina brałes ściagacz od gościa z Rybnika?
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Remont TT600E

Post autor: glina »

Obrazek

Tak to wygląda. Tak, brałem ten ściągacz od gościa z Rybnika.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Remont TT600E

Post autor: ArturS »

Koło starego typu. Czyli... obyś miał więcej szczęścia przy ściąganiu. Uważaj żeby za głęboko nie wkręcić szpilek ściągacza, bo można uszkodzić kosz sprzęgła rozrusznika.
ODPOWIEDZ