Strona 4 z 4

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 26 cze 2014, 15:17
autor: ArturS
W tym konkretnym przypadku stawiam, że przywaliłem statorem o koło magnesowe, bo inaczej jakby się ułamała izolazja? :niewiem: Ale dlaczego to się odezwało po 5tys.km to już zagadka. Zagadką pozostanie również poprzednia usterka. Wtedy wszystko wisiało sobie nie dotykane, wiec w ogóle czarna magia. :evil:

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 26 cze 2014, 19:31
autor: Gacek
Moze podczas działania palnikiem na koło magnesowe owe się odkształciło i powiedzmy ze przy pewnej temp odkształca się :roll:

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 26 cze 2014, 19:55
autor: ArturS
Byłyby wówczas inne otarcia, a tu nic :niewiem:

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 26 cze 2014, 20:59
autor: JAWKA SIEDLCE
nowy nie jest , wszystkiego mieć nie musi :lol:

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 10 lip 2014, 15:36
autor: terenowiecc
Odkopię temat.
Pacjent tym razem to 1VJ.
Objaw - brak iskry.

Czasami pojawi się iskra na krótką chwilę ale zaraz znika. Wykluczam powód leżący po stronie kabelkologii ponieważ podłączyłem cewkę WN na krótko do modułu (pomarańczowy przewód z modułu do cewki, cewka dodatkowo do masy i moduł również do masy, przewód czarno-biały od stacyjki odłączyłem całkowicie) za radą Dzeksona i w ten sposób iskra powinna pojawić się ale póki co jej nie ma :lol:

Jedna z cewek zasilających moduł ma oporność 120Ohmów, druga zaś wykazuje oporność rzędu 240Ohmów. Rezystancja mierzona pomiędzy przewodem czerwonym i brązowym wynosi 135Ohmów. Wg manuala powinno być około 100Ohmów więcej.
Natomiast napięcie mierzone na tych dwóch przewodach (czerwonym i brązowym) podczas kopania to (w zależności od dynamiki kopnięcia) 60-70V, do nawet 90V. Podczas kręcenia rozrusznikiem jest to napięcie rzędu 40V.
Więc wygląda na to, że jest ok.
Mierzyłem też rezystancje pomiędzy przewodami z impulsatora i są książkowe (około 120Ohmów).

Ale iskry nie ma. Moduł raczej wykluczam bo podpinałem drugi :)

Może ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? Jutro jeszcze przerzucę stator, choć po wstępnych oględzinach bardzo wątpię, żeby on był winowajcą.

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 10 lip 2014, 16:02
autor: qpa
sprawdz moduł w sprawnym motocylku :) a nie wpinasz dobry moduł

Re: XT600Z 1989r brak iskry

: 11 lip 2014, 08:47
autor: mazi
qpa pisze:sprawdz moduł w sprawnym motocylku :) a nie wpinasz dobry moduł
Do tego trzeba mieć sprawne 1VJ... a takiego ze świecą w okolicy szukać.
Poza tym motocykl jeździł do końca, nikt w instalacji nie grzebał - sama instalacja jest oryginalna w całkiem fajnym stanie.
Jeśli coś może powodować uszkodzenie CDI to co?