Strona 4 z 4
Re: Zatarty XT600 na glowicy
: 23 paź 2013, 19:56
autor: Gacek
Oliwa smarująca panewki jest podawana z wewnątrz wałka - jak zatarłeś panewki to moim zdaniem coś było nie tak z przepływem oleju przez wałek w miejscach wałek panewka

.
Re: Zatarty XT600 na glowicy
: 23 paź 2013, 20:16
autor: rafus
tak wiem że olej jest podawany z wewnątrz wałka tylko jestem ciekaw po co są wtedy te zacięcia na głowicy i pokrywie głowicy w miejscu gdzie przychodzi wałek. widać je na poprzednim zdjęciu. bo rozumie że jeżeli by nie było tych zacięć to nie miało by to żadnego wpływu na smarowanie wałka rozrządu. czyli moje przypuszczenie mija by się z celem
Re: Zatarty XT600 na glowicy
: 24 paź 2013, 04:07
autor: Gacek
Wydaje mi się ze zacięcia w głowicy są po to aby umożliwić lepszy dopływ i rozprowadzanie po panewkach oliwy .
Jeżeli składałeś silnik po remoncie a nie posmarowałeś przy składaniu płaszczyzn wałek-panewka olejem to takie działanie mogło być początkiem awarii , w głowicy mieści się około 200 ml oleju która po przez przepływ też schładza silnik .
Re: Zatarty XT600 na glowicy
: 24 paź 2013, 15:49
autor: rafus
przy składaniu silnika smarowałem panewki olejem za pierwszym razem jak i za drugim. i dosyć długo przekopywałem silnik bez świecy żeby olej dobrze rozprowadzić przed odpaleniem. ale wydaje mi się że za pierwszym razem nałożyłem za dużą ilość sylikonu przez co te wcięcia były całe nim zapełnione i nie było odpowiedniego smarowania po całej płaszczyznie panewek. i to mogło być przyczyną zatarcia. moto normalnie jezdziło tylko szybko się nagrzewała głowica i pokrywa głowicy. bo jak by nie było smarowania to silnik momentalnie by się zatarł a mimo to zrobiłem nim 50km. tylko to były trasy typu 3, 4km i aż do ostygnięcia czyli do następnego dnia. a jak chciałem zrobić dłuższą trasę to po przejechaniu 6km motor stanął w skutek zatarcia