
Kompletny remont silnika xt 600
- czadi
- Lubiący błoto
- Posty: 80
- Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
- Motocykl: XT 600 2KF
- Lokalizacja: Rawicz
Re: Kompletny remont silnika xt 600
No chyba nie do usranej śmierci, ponieważ olej w czasie pracy utlenia się, przedostają się do niego zanieczyszczenia jak produkty spalania paliwa, produkty trących się części silnika jak i zwykły brud z zewnątrz a także niespalone paliwo i woda. Trzeba także pamiętać o rozpadzie termicznym oleju. Oczywiście nie neguje, że zjawisko kawitacji nie zachodzi w oleju silnikowym ale raczej ma większe szanse zajść w silnikach o bardzo dużej mocy lub w silnikach wysokoobrotowych bo w tych silnikach mogą wystąpić drgania o takiej częstotliwości która może spowodować zjawisko kawitacji lub są tam bardzo wielkie skoki ciśnienia np: na panewkach, które także mogą wywołać to zjawisko. Jednak chyba większe znaczenie w zużyciu mechanicznym oleju ma ścinanie mechaniczne łańcuchów polimerów, które może wystąpić w każdym silniku szczególnie w czasie gdy występuje tarcie graniczne 

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: Kompletny remont silnika xt 600
Powie ktoś ze "przesadzam" z tą kawitacją OK
.
Może wyciągał bym dzisiaj inne wnioski jednak od praktycznej strony powiem tak.
Zalałem do tylnego amortyzatora dedykowany olej , w amortyzatorze nie ma komory spalania ,nie ma zew czynnika doprowadzającego ciepło , dostępu powietrza .
Nie spełniłem tylko jednego warunku (zbyt niskie ciśnienie w komorze kompresji ).
Jak bym miał po paru miesiącach jazdy po dziurach porównać to co zlałem przy serwisie tego amortyzatora do tego co przez ten czas zrobiło się z oliwą w silniku to ten silnikowy był igiełka
.

Może wyciągał bym dzisiaj inne wnioski jednak od praktycznej strony powiem tak.
Zalałem do tylnego amortyzatora dedykowany olej , w amortyzatorze nie ma komory spalania ,nie ma zew czynnika doprowadzającego ciepło , dostępu powietrza .
Nie spełniłem tylko jednego warunku (zbyt niskie ciśnienie w komorze kompresji ).
Jak bym miał po paru miesiącach jazdy po dziurach porównać to co zlałem przy serwisie tego amortyzatora do tego co przez ten czas zrobiło się z oliwą w silniku to ten silnikowy był igiełka

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.