stuki góry silnika

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stuki góry silnika

Post autor: maciej82 »

zmierzyłem ciśnienie oleju . przy 2000/min wysokość słupa oleju wynosi 90cm ponad filtr oleju . co o tym sądzicie
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: stuki góry silnika

Post autor: Gacek »

Moim zdaniem za mało - nie mam obrotomierza ale u mnie pyrkając muszę wyciągnąć rękę wiec gdzieś ok 200 cm tyle ze mam inną wersję ale wydaje mi się ze wskazania powinny być podobnie .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: stuki góry silnika

Post autor: Pawlo »

No też mnie się widzi, że za mało. Było gdzieś, chyba na xt600.de ile powinno być mniej więcej, ale nie mogę tego znaleźć. Coś mi świta, że to było właśnie w okolice 2m, tak jak Gacek pisze. Także to może być dobry trop. Generalnie olej masz nie taki, bo 5W40, a producent zaleca 10W30 i 20W40.
Obrazek
kacza
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 12 lip 2013, 11:29
Motocykl: XT'ciak 600E
Lokalizacja: Gdańsk / Stężyca

Re: stuki góry silnika

Post autor: kacza »

Przy wyższej temperaturze jaką mają nasze powietrzaki, olej który teraz masz jest jak woda. Na chłopski rozum, Im rzadszy olej tym cieńszy film olejowy na poszczególnych elementach i mniejszy opór. Nie będę rozpisywał się o stosunku gęstości oleju do odporności filmu olejowego bo to temat dłuugi. Ale zalej go chociaż na chwile 15w40 lub 50 i sprawdź. Może tu pies pogrzebany jak reszta sprawdzona i dobra.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: stuki góry silnika

Post autor: Gacek »

kacza coś ci się źle napisało ;) albo nie kumasz tematu .
Gęstość oliwy w przypadku pomiaru kolegi może mieć wpływ na wskazania poziomu co będzie sie przekładać na ilość jaka będzie krążyć po silniku jednak to lepkość czyli drugi parametr ma wpływ na to jak utrzymuje się tak zwany" filtr olejowy "na współpracujących częściach ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
maciej82
Po kostki w błocie
Posty: 220
Rejestracja: 23 gru 2012, 16:28
Motocykl: Yamaha XT 600 43f
Lokalizacja: Piece

Re: stuki góry silnika

Post autor: maciej82 »

zamówię teraz sobie motula 20/50 mineral. Mój xt raczej nie jest pałowany służy do jazdy rekreacyjnej nim. muszę sie jeszcze uporać z tym przerywaniem przy 3500 obr w tamtym poście podałem rezystancje impulsatora i cewki , jakby ktoś umiał pomierzyć u siebie byłbym niezmiernie wdzięczny wam . Dziś przyszła nowa gąbka filtra powietrza , sprawdzę jeszcze raz gaźniki jak będę miał więcej czasu , gdzieś musi być usterka . poprzedni właściciel twierdzi że pomimo że silnik żłopał olej to kręcił bez problemu do końca . lecz potem impulsator sie rozpadł i kawałki porwał łańcuch rozrządu i zrobił w pokrywie zaworów dziurę, impulsator wymieniłem
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: stuki góry silnika

Post autor: Gacek »

ArturS z terenowcem podawali wszelkie pomiary po co dublować temat - poszukaj poczytaj i wszystko masz jak na dłoni ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
kacza
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 12 lip 2013, 11:29
Motocykl: XT'ciak 600E
Lokalizacja: Gdańsk / Stężyca

Re: stuki góry silnika

Post autor: kacza »

Właśnie to miałem na myśli Gacek, jeśli chodzi o odporność na zerwanie filmu olejowego. Również łatwiej będzie "wpompować" rzadszą ciecz w cienki przewód do pomiaru jednak nie zgodzę się z ilością krążącą po silniku. (nie biorąc pod uwagę małych różnic w zmianie objętości obydwu rodzajów oleju)
Jeśli jestem w błędnie to mnie oswieć :roll:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: stuki góry silnika

Post autor: Gacek »

Bez sensu prowadzić dyskusje nad oczywistymi sprawami .
Chcesz się oświecić to postudiuj "poczytaj z zrozumieniem" mechanikę płynów .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
kacza
Lubiący błoto
Posty: 58
Rejestracja: 12 lip 2013, 11:29
Motocykl: XT'ciak 600E
Lokalizacja: Gdańsk / Stężyca

Re: stuki góry silnika

Post autor: kacza »

Nie chcę offtopować ale sprawa nie daje mi spokoju. Z tą oliwą chodzi ci o to, że przy większej lepkości będzie "grubszą" powłoką przywierała do ścianek oraz elementów i tym samym mniejsza ilość oliwy będzie krążyła w obiegu? :idea:
ODPOWIEDZ