Strona 5 z 7

Re: stuki góry silnika

: 17 mar 2014, 18:03
autor: maciej82
zmierzyłem ciśnienie oleju . przy 2000/min wysokość słupa oleju wynosi 90cm ponad filtr oleju . co o tym sądzicie

Re: stuki góry silnika

: 18 mar 2014, 08:45
autor: Gacek
Moim zdaniem za mało - nie mam obrotomierza ale u mnie pyrkając muszę wyciągnąć rękę wiec gdzieś ok 200 cm tyle ze mam inną wersję ale wydaje mi się ze wskazania powinny być podobnie .

Re: stuki góry silnika

: 18 mar 2014, 10:14
autor: Pawlo
No też mnie się widzi, że za mało. Było gdzieś, chyba na xt600.de ile powinno być mniej więcej, ale nie mogę tego znaleźć. Coś mi świta, że to było właśnie w okolice 2m, tak jak Gacek pisze. Także to może być dobry trop. Generalnie olej masz nie taki, bo 5W40, a producent zaleca 10W30 i 20W40.

Re: stuki góry silnika

: 18 mar 2014, 18:22
autor: kacza
Przy wyższej temperaturze jaką mają nasze powietrzaki, olej który teraz masz jest jak woda. Na chłopski rozum, Im rzadszy olej tym cieńszy film olejowy na poszczególnych elementach i mniejszy opór. Nie będę rozpisywał się o stosunku gęstości oleju do odporności filmu olejowego bo to temat dłuugi. Ale zalej go chociaż na chwile 15w40 lub 50 i sprawdź. Może tu pies pogrzebany jak reszta sprawdzona i dobra.

Re: stuki góry silnika

: 18 mar 2014, 18:59
autor: Gacek
kacza coś ci się źle napisało ;) albo nie kumasz tematu .
Gęstość oliwy w przypadku pomiaru kolegi może mieć wpływ na wskazania poziomu co będzie sie przekładać na ilość jaka będzie krążyć po silniku jednak to lepkość czyli drugi parametr ma wpływ na to jak utrzymuje się tak zwany" filtr olejowy "na współpracujących częściach ;) .

Re: stuki góry silnika

: 18 mar 2014, 19:15
autor: maciej82
zamówię teraz sobie motula 20/50 mineral. Mój xt raczej nie jest pałowany służy do jazdy rekreacyjnej nim. muszę sie jeszcze uporać z tym przerywaniem przy 3500 obr w tamtym poście podałem rezystancje impulsatora i cewki , jakby ktoś umiał pomierzyć u siebie byłbym niezmiernie wdzięczny wam . Dziś przyszła nowa gąbka filtra powietrza , sprawdzę jeszcze raz gaźniki jak będę miał więcej czasu , gdzieś musi być usterka . poprzedni właściciel twierdzi że pomimo że silnik żłopał olej to kręcił bez problemu do końca . lecz potem impulsator sie rozpadł i kawałki porwał łańcuch rozrządu i zrobił w pokrywie zaworów dziurę, impulsator wymieniłem

Re: stuki góry silnika

: 18 mar 2014, 19:22
autor: Gacek
ArturS z terenowcem podawali wszelkie pomiary po co dublować temat - poszukaj poczytaj i wszystko masz jak na dłoni ;) .

Re: stuki góry silnika

: 19 mar 2014, 06:48
autor: kacza
Właśnie to miałem na myśli Gacek, jeśli chodzi o odporność na zerwanie filmu olejowego. Również łatwiej będzie "wpompować" rzadszą ciecz w cienki przewód do pomiaru jednak nie zgodzę się z ilością krążącą po silniku. (nie biorąc pod uwagę małych różnic w zmianie objętości obydwu rodzajów oleju)
Jeśli jestem w błędnie to mnie oswieć :roll:

Re: stuki góry silnika

: 19 mar 2014, 07:30
autor: Gacek
Bez sensu prowadzić dyskusje nad oczywistymi sprawami .
Chcesz się oświecić to postudiuj "poczytaj z zrozumieniem" mechanikę płynów .

Re: stuki góry silnika

: 19 mar 2014, 19:10
autor: kacza
Nie chcę offtopować ale sprawa nie daje mi spokoju. Z tą oliwą chodzi ci o to, że przy większej lepkości będzie "grubszą" powłoką przywierała do ścianek oraz elementów i tym samym mniejsza ilość oliwy będzie krążyła w obiegu? :idea: