XT600 43F YDIS, ogromne spalanie

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w XT
lobudek
Lubiący błoto
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2015, 19:39
Motocykl: buggy XT600

Re: XT600 43F YDIS, ogromne spalanie

Post autor: lobudek »

To to wykrakałem... Przy dzisiejszej jeździe na 3 biegu przy dość sporych obrotach nagle silnik momentalnie stanął. wychodzę sprawdzam- spadł łańcuch, myślę może nic takiego się nie stało. Założyłem, silnik odpalił ładnie, ruszyłem 1, 2, 3, 4 wchodzą ok. Zjechałem do domu, patrze wszystko o rzygane olejem. Ostygł silnik, zdjąłem osłonę łańcucha i łańcuch, patrzę a tam spora dziura w karterze... łańcuch musiał się zaklinować i takie są tego efekty. Można coś z tym zrobić? Próbować spawać?
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: XT600 43F YDIS, ogromne spalanie

Post autor: qpa »

Poka zdjęcie jakies to cos zaradzimy
lobudek
Lubiący błoto
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2015, 19:39
Motocykl: buggy XT600

Re: XT600 43F YDIS, ogromne spalanie

Post autor: lobudek »

Image
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 528
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: XT600 43F YDIS, ogromne spalanie

Post autor: Krzsiek »

Co to byl za łańcuch? Jakiś maszynowy?
lobudek
Lubiący błoto
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2015, 19:39
Motocykl: buggy XT600

Re: XT600 43F YDIS, ogromne spalanie

Post autor: lobudek »

Nie, normalny motocyklowy 520. Łańcuch nie pękł tylko spadł z zębatki tylnej i zakleszczyło go z przodu. Dam to pospawać, mam nadzieję, że obędzie się bez rozbierania silnika.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: XT600 43F YDIS, ogromne spalanie

Post autor: Gacek »

Jeżeli nie sprawiało by ci to problemu to po całej akcji pochwal się z jakim efektem to ogarnąłeś.
Jestem ciekawy efektów bo kiedyś próbowaliśmy u kumpla spawać pęknięcia w karterach młodszej yamahy i koszmarnie to szło ze względu na duża zawartość magnezu w stopie oraz spore przesycenie stopu oliwą :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2501
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: XT600 43F YDIS, ogromne spalanie

Post autor: Pawlo »

W tamtych latach raczej nie dodawali jeszcze magnezu, ale i tak może być lipa ze spawaniem, wyjdzie w praniu. W moim moto było chyba o włos od takiej akcji, bo przy wymianie zębatki ukazał się taki widok:

Image
Obrazek
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 528
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: XT600 43F YDIS, ogromne spalanie

Post autor: Krzsiek »

Dekle robili z magnezu juz w latach 70, kartery raczej sa bez dodatku.
Ale jak juz wczesniej pisali alu jest portowate i w polaczeniu z olejem wymaga to porządnego odtluszcenia.
A pozniej nagrzania przed spawaniem. Ale ci ktorzy spawają silniki lepiej to wiedza.
Wiec moze sie okazac, ze bez rozbierania nic nie zdzialasz. A jak juz rozbierzesz to kartery sa po 300zl.
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: XT600 43F YDIS, ogromne spalanie

Post autor: mlody »

Kiedyś kuzynowi w dt125 łańcuch zrobił podobne szkody. Tyle, że tam karter pękł tak, że odłamała się część gdzie znajduje się uszczelniacz dźwigni zmiany biegów.
Znajomy spawacz pospawał, poprawił rozwiertakiem otwór i do sprzedaży nic się z tym nie działo. Oleju też tamtędy nie uciekało.

Także myślę, że dobry spawacz poradzi sobie z takim pęknięciem.
lobudek
Lubiący błoto
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2015, 19:39
Motocykl: buggy XT600

Re: XT600 43F YDIS, ogromne spalanie

Post autor: lobudek »

Udałem się dzisiaj do znajomego fachowca. Odbudował kartery od ręki. Efekt według mnie super, nawet półokrągłą ściankę, osłonę zębatki zrobił nową, sporo grubszą. Całość na koniec zabezpieczył specyfikiem chester-molecular metal super.

Image

Image

PS: Jak pozbyć się tego syfu i opiłków z silnika. Czym najlepiej go przepłukać, zwykła benzyna się nada?
ODPOWIEDZ