z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.
-
- Czyścioch
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2012, 16:21
- Motocykl: xr650r
- Lokalizacja: rzeszów
z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.
witam.
model 1vj.
ktos sie z takim spotkal przypadkiem jwt?- (rozrusznik kreci ale daje slaba iskre)
mam nadzieje ze to nie cewki bo przezwijac mi sie ich wcale nie chce.
moto bylo utopione w rzece raz. ale potem jezdzilo. po zimie taka wlasnie usterka sie pojawila.
dzieki za jakiekolwiek sugestie.
swieca, cewka, kabel napieca sa ok.
impulsatora nie sprawdzalem ani modulu z racji tego ze pali na kopa wlasnie.
voltow rowniez nie mierzylem jeszcze.
pozdro.
grzes.
model 1vj.
ktos sie z takim spotkal przypadkiem jwt?- (rozrusznik kreci ale daje slaba iskre)
mam nadzieje ze to nie cewki bo przezwijac mi sie ich wcale nie chce.
moto bylo utopione w rzece raz. ale potem jezdzilo. po zimie taka wlasnie usterka sie pojawila.
dzieki za jakiekolwiek sugestie.
swieca, cewka, kabel napieca sa ok.
impulsatora nie sprawdzalem ani modulu z racji tego ze pali na kopa wlasnie.
voltow rowniez nie mierzylem jeszcze.
pozdro.
grzes.
-
- Czyścioch
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2012, 16:21
- Motocykl: xr650r
- Lokalizacja: rzeszów
Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.
popawka do tematu:
rozusznik wogole nie daje iskry.
rozusznik wogole nie daje iskry.
-
- Czyścioch
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lut 2010, 14:57
Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.
Jakie jest napięcie na akku i nie bez obciążenia, ale podczas kręcenia właśnie? Czy jak odpalisz z kopki to czy akku jest ładowany, najbanalniej można to sprawdzić również woltomierzem, napięcie na akku powinno podskoczyć, ale to jeszcze o niczym nie świadczy
. A jeszcze lepiej do testów podłącz akku z samochodu np. i kręć. Wszystko co napisałem nieśmiale dowodzi, że moim podejrzeniem jest "wydymana" bateria
O tej drugiej gorszej sprawie na razie nie wspominam. Jedni napiszą, że nie prawda, bo kręci rozrusznik, ale nie wiemy jak kręci, szybko, ledwo w jakim stanie jest silnik (kompresja), co również wpływa na obecność kręcenia, zaś moduł może już mieć za niskie napięcie do działania, a cewka do wytworzenia odpowiedniego napięcia do przeskoczenia iskry.
Pozdrawiam,
Tomasz


Pozdrawiam,
Tomasz
-
- Czyścioch
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2012, 16:21
- Motocykl: xr650r
- Lokalizacja: rzeszów
Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.
akumulator.
podłączałem go na ostro do prostownika i kręcił jak szalony ale wciąż bez iskry, bądź ledwo co malutka iskierka jedna była.
podłączeniem na ostro wykluczyłem gubienie prądów w instalacji. - jeśli by takowe były (przełączniki kostki itp)
słaba kompresja = nie zapaliłby z kopnika również.
a na kopa; iskrę ma dużą i zapali.
czy z kopnika czy z rozrusznika powoduje ruch wału. ale nie wiedzieć czemu kopnik daje iskrę a starter nie!
nie wydaje mi się żeby starter mając zasilanie z prostownika kręcił za słabo.
ciekawostka, nie?:D
PS. zmierzylem opor na cewkach=132ohmy. wg instrukcji powinno byc 160-200ohmow.
podłączałem go na ostro do prostownika i kręcił jak szalony ale wciąż bez iskry, bądź ledwo co malutka iskierka jedna była.
podłączeniem na ostro wykluczyłem gubienie prądów w instalacji. - jeśli by takowe były (przełączniki kostki itp)
słaba kompresja = nie zapaliłby z kopnika również.
a na kopa; iskrę ma dużą i zapali.
czy z kopnika czy z rozrusznika powoduje ruch wału. ale nie wiedzieć czemu kopnik daje iskrę a starter nie!
nie wydaje mi się żeby starter mając zasilanie z prostownika kręcił za słabo.
ciekawostka, nie?:D
PS. zmierzylem opor na cewkach=132ohmy. wg instrukcji powinno byc 160-200ohmow.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 254
- Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
- Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
- Lokalizacja: Rzrszów
Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.
jedyne dwa wytłumaczenia:
1. przerwa lub zwarcie w impulsatorze
lub
2. uszkodzony moduł CDI
1. przerwa lub zwarcie w impulsatorze
lub
2. uszkodzony moduł CDI
-
- Czyścioch
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2012, 16:21
- Motocykl: xr650r
- Lokalizacja: rzeszów
Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.
1. przerwa lub zwarcie w impulsatorze. - jak włożę wymiennie impulsator z modelu 3aj to powinno być?
2. niesprawny moduł CDI. - ale w tym przypadku by nie palił w ogóle.
albo ja coś tutaj nie ogarniam.
obrót wału uzyskam poprzez starter elektryczny lub kopniak.
jeśli niesprawny impulsator lub moduł CDI, to motocykl powinien mieć problemy z iskrą niezależnie od tego w jaki sposób jest palony.
nie ma tutaj dwóch osobnych obwodów elektrycznych dla rozrusznika i dla kopnika przecież.
2. niesprawny moduł CDI. - ale w tym przypadku by nie palił w ogóle.
albo ja coś tutaj nie ogarniam.
obrót wału uzyskam poprzez starter elektryczny lub kopniak.
jeśli niesprawny impulsator lub moduł CDI, to motocykl powinien mieć problemy z iskrą niezależnie od tego w jaki sposób jest palony.
nie ma tutaj dwóch osobnych obwodów elektrycznych dla rozrusznika i dla kopnika przecież.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 254
- Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
- Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
- Lokalizacja: Rzrszów
Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.
co za cewki mierzysz? impulsatora? ile ich masz (ile kabli wychodzi od tego)?zx12cv pisze:PS. zmierzylem opor na cewkach=132ohmy. wg instrukcji powinno byc 160-200ohmow.
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 254
- Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
- Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
- Lokalizacja: Rzrszów
Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.
A widziałeś schemat? impulsator ma dwie cewki - jedna odpowiada za sygnał przy wolnych obrotach wału co ma miejsce przy rozruchu kickstarterem i daje napięcie kilku V, a w module CDI część jego obwodu obrabia ten sygnał by sterować otwarciem tyrystora z właściwym wyprzedzeniem.
Druga częśc cewki impulsatora pracuje przy innych warunkach - obsługuje większe prędkości wału generując napięcie od kilku do dziesiątek voltów i z inną fazą. I taki sygnał steruje tyrystorem w CDI dając nieco inne wyprzedzenie niż w przypadku pierwszym.
Właśnie, że są osobne obwody elektryczne dla rozrusznika i dla kopnika, może być tak, że jest iskra od kopniaka, a brak jej od rozrusznika.
Przeanalizuj proszę odpowiedni schemat i okablowanie w swojej XT (no chyba, że masz coś zdrowo nakombinowane przez kogoś z tą instalacją).
Aha, mysle, ze włożenie trójkońcówkowego impulsatora od innego modelu XT600 powinno pomóc pod warunkiem, że CDI jest sprawny.
Daj znac jak poszlo,,,
Druga częśc cewki impulsatora pracuje przy innych warunkach - obsługuje większe prędkości wału generując napięcie od kilku do dziesiątek voltów i z inną fazą. I taki sygnał steruje tyrystorem w CDI dając nieco inne wyprzedzenie niż w przypadku pierwszym.
Właśnie, że są osobne obwody elektryczne dla rozrusznika i dla kopnika, może być tak, że jest iskra od kopniaka, a brak jej od rozrusznika.
Przeanalizuj proszę odpowiedni schemat i okablowanie w swojej XT (no chyba, że masz coś zdrowo nakombinowane przez kogoś z tą instalacją).
Aha, mysle, ze włożenie trójkońcówkowego impulsatora od innego modelu XT600 powinno pomóc pod warunkiem, że CDI jest sprawny.
Daj znac jak poszlo,,,
zx12cv pisze:1. przerwa lub zwarcie w impulsatorze. - jak włożę wymiennie impulsator z modelu 3aj to powinno być?
2. niesprawny moduł CDI. - ale w tym przypadku by nie palił w ogóle.
albo ja coś tutaj nie ogarniam.
obrót wału uzyskam poprzez starter elektryczny lub kopniak.
jeśli niesprawny impulsator lub moduł CDI, to motocykl powinien mieć problemy z iskrą niezależnie od tego w jaki sposób jest palony.
nie ma tutaj dwóch osobnych obwodów elektrycznych dla rozrusznika i dla kopnika przecież.
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.
Sa dwie cewki , sa dwa triaki bo pełnią rolę przerywacza w tym układzie ale to mikrokontroler - procesor steruje sygnałami podawanymi na triaki oraz odcinającymi zapłon . Nie ma dwóch układów moduł wg mapy wgranej w mikroprocesor podaje sygnał na drugi triak przyśpieszając lub opóźniając 2 sygnał wyzwalający iskrę na podstawie częstotliwości odebranej z impulsatora . Zakres stopni zapłonu określa krańcowe wartości dla zapłonu a nie dwa sztywne punkty w których pracuje zapłon .Jak masz zbyt mała rezystencje na cewce to z pewnością nie będzie ona produkowała takiego prądu jak powinna bo pewnie zwarcie skróciło uzwojenia wiec jest opcja ze przy szybszych sygnałach z czujnika moduł nie dostosuje odp zwłokę dla wartości prądu który nie ma odp wartości i nie wyzwoli na cewce iskry . Dla kopniaka te wartości mogą być po prostu jeszcze akceptowalne .Jak ci w ogóle motocykl chodzi nie masz żadnych problemów ? z obrotami albo zalewaniem ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Czyścioch
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2012, 16:21
- Motocykl: xr650r
- Lokalizacja: rzeszów
Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.
opór mierze na kablu z dwóch cewek które dają prąd do CDI. zwykle się własnie te cewki palą w xt600.
motocykl po odpaleniu z kopa chodzi ok.
prawdopodobnie wg powyższych postów trzeba będzie przezwinąć te cewki. może ktoś wie co tu można zamiennie zastosować? było kilka xt600 w okolicy i wszystkie chorowały na te cewki właśnie. ale tamte w ogóle nie zapalały, prąd z cewek był za słaby, poniżej 50V.
dam znać jak ogarnę temat i posprawdzam impulsator, CDI i cewki, co było przyczyną.
motocykl po odpaleniu z kopa chodzi ok.
prawdopodobnie wg powyższych postów trzeba będzie przezwinąć te cewki. może ktoś wie co tu można zamiennie zastosować? było kilka xt600 w okolicy i wszystkie chorowały na te cewki właśnie. ale tamte w ogóle nie zapalały, prąd z cewek był za słaby, poniżej 50V.
dam znać jak ogarnę temat i posprawdzam impulsator, CDI i cewki, co było przyczyną.