Strona 1 z 1

z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.

: 31 mar 2012, 16:34
autor: zx12cv
witam.

model 1vj.
ktos sie z takim spotkal przypadkiem jwt?- (rozrusznik kreci ale daje slaba iskre)
mam nadzieje ze to nie cewki bo przezwijac mi sie ich wcale nie chce.

moto bylo utopione w rzece raz. ale potem jezdzilo. po zimie taka wlasnie usterka sie pojawila.

dzieki za jakiekolwiek sugestie.
swieca, cewka, kabel napieca sa ok.
impulsatora nie sprawdzalem ani modulu z racji tego ze pali na kopa wlasnie.
voltow rowniez nie mierzylem jeszcze.

pozdro.
grzes.

Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.

: 01 kwie 2012, 09:25
autor: zx12cv
popawka do tematu:

rozusznik wogole nie daje iskry.

Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.

: 01 kwie 2012, 19:06
autor: tommy_s
Jakie jest napięcie na akku i nie bez obciążenia, ale podczas kręcenia właśnie? Czy jak odpalisz z kopki to czy akku jest ładowany, najbanalniej można to sprawdzić również woltomierzem, napięcie na akku powinno podskoczyć, ale to jeszcze o niczym nie świadczy :). A jeszcze lepiej do testów podłącz akku z samochodu np. i kręć. Wszystko co napisałem nieśmiale dowodzi, że moim podejrzeniem jest "wydymana" bateria :? O tej drugiej gorszej sprawie na razie nie wspominam. Jedni napiszą, że nie prawda, bo kręci rozrusznik, ale nie wiemy jak kręci, szybko, ledwo w jakim stanie jest silnik (kompresja), co również wpływa na obecność kręcenia, zaś moduł może już mieć za niskie napięcie do działania, a cewka do wytworzenia odpowiedniego napięcia do przeskoczenia iskry.

Pozdrawiam,
Tomasz

Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.

: 02 kwie 2012, 09:04
autor: zx12cv
akumulator.
podłączałem go na ostro do prostownika i kręcił jak szalony ale wciąż bez iskry, bądź ledwo co malutka iskierka jedna była.
podłączeniem na ostro wykluczyłem gubienie prądów w instalacji. - jeśli by takowe były (przełączniki kostki itp)

słaba kompresja = nie zapaliłby z kopnika również.

a na kopa; iskrę ma dużą i zapali.

czy z kopnika czy z rozrusznika powoduje ruch wału. ale nie wiedzieć czemu kopnik daje iskrę a starter nie!
nie wydaje mi się żeby starter mając zasilanie z prostownika kręcił za słabo.

ciekawostka, nie?:D

PS. zmierzylem opor na cewkach=132ohmy. wg instrukcji powinno byc 160-200ohmow.

Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.

: 02 kwie 2012, 12:28
autor: dzekson
jedyne dwa wytłumaczenia:
1. przerwa lub zwarcie w impulsatorze
lub
2. uszkodzony moduł CDI

Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.

: 02 kwie 2012, 13:30
autor: zx12cv
1. przerwa lub zwarcie w impulsatorze. - jak włożę wymiennie impulsator z modelu 3aj to powinno być?
2. niesprawny moduł CDI. - ale w tym przypadku by nie palił w ogóle.

albo ja coś tutaj nie ogarniam.
obrót wału uzyskam poprzez starter elektryczny lub kopniak.
jeśli niesprawny impulsator lub moduł CDI, to motocykl powinien mieć problemy z iskrą niezależnie od tego w jaki sposób jest palony.
nie ma tutaj dwóch osobnych obwodów elektrycznych dla rozrusznika i dla kopnika przecież.

Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.

: 02 kwie 2012, 13:56
autor: dzekson
zx12cv pisze:PS. zmierzylem opor na cewkach=132ohmy. wg instrukcji powinno byc 160-200ohmow.
co za cewki mierzysz? impulsatora? ile ich masz (ile kabli wychodzi od tego)?

Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.

: 02 kwie 2012, 14:24
autor: dzekson
A widziałeś schemat? impulsator ma dwie cewki - jedna odpowiada za sygnał przy wolnych obrotach wału co ma miejsce przy rozruchu kickstarterem i daje napięcie kilku V, a w module CDI część jego obwodu obrabia ten sygnał by sterować otwarciem tyrystora z właściwym wyprzedzeniem.
Druga częśc cewki impulsatora pracuje przy innych warunkach - obsługuje większe prędkości wału generując napięcie od kilku do dziesiątek voltów i z inną fazą. I taki sygnał steruje tyrystorem w CDI dając nieco inne wyprzedzenie niż w przypadku pierwszym.

Właśnie, że są osobne obwody elektryczne dla rozrusznika i dla kopnika, może być tak, że jest iskra od kopniaka, a brak jej od rozrusznika.
Przeanalizuj proszę odpowiedni schemat i okablowanie w swojej XT (no chyba, że masz coś zdrowo nakombinowane przez kogoś z tą instalacją).

Aha, mysle, ze włożenie trójkońcówkowego impulsatora od innego modelu XT600 powinno pomóc pod warunkiem, że CDI jest sprawny.
Daj znac jak poszlo,,,
zx12cv pisze:1. przerwa lub zwarcie w impulsatorze. - jak włożę wymiennie impulsator z modelu 3aj to powinno być?
2. niesprawny moduł CDI. - ale w tym przypadku by nie palił w ogóle.

albo ja coś tutaj nie ogarniam.
obrót wału uzyskam poprzez starter elektryczny lub kopniak.
jeśli niesprawny impulsator lub moduł CDI, to motocykl powinien mieć problemy z iskrą niezależnie od tego w jaki sposób jest palony.
nie ma tutaj dwóch osobnych obwodów elektrycznych dla rozrusznika i dla kopnika przecież.

Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.

: 03 kwie 2012, 00:28
autor: Gacek
Sa dwie cewki , sa dwa triaki bo pełnią rolę przerywacza w tym układzie ale to mikrokontroler - procesor steruje sygnałami podawanymi na triaki oraz odcinającymi zapłon . Nie ma dwóch układów moduł wg mapy wgranej w mikroprocesor podaje sygnał na drugi triak przyśpieszając lub opóźniając 2 sygnał wyzwalający iskrę na podstawie częstotliwości odebranej z impulsatora . Zakres stopni zapłonu określa krańcowe wartości dla zapłonu a nie dwa sztywne punkty w których pracuje zapłon .Jak masz zbyt mała rezystencje na cewce to z pewnością nie będzie ona produkowała takiego prądu jak powinna bo pewnie zwarcie skróciło uzwojenia wiec jest opcja ze przy szybszych sygnałach z czujnika moduł nie dostosuje odp zwłokę dla wartości prądu który nie ma odp wartości i nie wyzwoli na cewce iskry . Dla kopniaka te wartości mogą być po prostu jeszcze akceptowalne .Jak ci w ogóle motocykl chodzi nie masz żadnych problemów ? z obrotami albo zalewaniem ?

Re: z kopa pali ale z rozrusznika juz nie.

: 04 kwie 2012, 13:10
autor: zx12cv
opór mierze na kablu z dwóch cewek które dają prąd do CDI. zwykle się własnie te cewki palą w xt600.

motocykl po odpaleniu z kopa chodzi ok.

prawdopodobnie wg powyższych postów trzeba będzie przezwinąć te cewki. może ktoś wie co tu można zamiennie zastosować? było kilka xt600 w okolicy i wszystkie chorowały na te cewki właśnie. ale tamte w ogóle nie zapalały, prąd z cewek był za słaby, poniżej 50V.

dam znać jak ogarnę temat i posprawdzam impulsator, CDI i cewki, co było przyczyną.