Witam,robil ktos z forum taka modyfikacje jak w linku ponizej.I czy to cos daje.Pytam sie bo mam akurat zjdete kolektory i zastanawiam sie czy tego nie zrobic. http://www.youtube.com/watch?v=EOe0jzS2LJo
Kiedyś pytałem o te kryzy na forum , filmik niedawno zapodałem w tym temacie viewtopic.php?f=18&t=438&start=80 aby się przekonać najlepiej spróbować .
Ja zbyt długo jeżdżę bez kryz aby pisać o różnicach .
Dodam że należy nie zapomnieć aby zdjąć też wew zagniecenia po dociąganiu mosiężnych podkładek pod kolektory .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Ekhm... jeszcze nikt mnie tu nie zna a ja już się chce zacząć wymądżać... . Zaczne mój wywód od tego że moim zdaniem taki zabieg nie jest korzystny dla naszego XT bez innych zmian o których moge długo pisać. A teraz to musze uzasadnić... więc tak... . Najważniejszą zasadą działania silnika spalinowego jest prawidłowe napełnienie mieszanką paliwowo powietrzną komory spalania a później jej możliwie szybkie opróżnienie. Myśląc więc bardzo prostoliniowo można by stwierdzić że im wiekszy otwór przez który wydalamy spaliny tym lepiej... ale jest to błąd. Układ zasilania i wydechowy motocykla jest tak skonstrułowany aby mógł z powodzeniem wykorzystywać pewne zjawiska a dokładniej falowe i dynamiczne... A bardzo upraszczając sprawe pewne opory w układzie wydechowym są niezbędne aby silnik mógł wykorzystać cisnienie przez nie wytworzone i co za tym idzie będzie mógł jeszcze sprawniej zasilić komore spalania w mieszanke. Dlatego też w każdym 4t jest moment w którym wszystkie zawory są otwarte (in i ex). Przepraszam jak napisalem to troche niezrozumiale i chaotycznie ale sprawa jest bardzo złożona i można by o tym pisać kilka godzin:) Generalnie "kryza" o której tu piszecie jest wynikiem wyliczeń układu zasilająco wydechowego przez jakiegoś mądrego japończyka i powoduje ona optymalne cisnienie takiego układu przez co moment obrotowy w XT rozkłada się tak a nie inaczej;)
Pozdrawiam i miło mi jeśli ktoś w ogóle ukończył ten tekst:)
W silnikach tt i starych xt nie ma kryz w kolektorach wew średnica kolektora i tak jest mniejsza od śr zaworu myślę ze kryzy to odp yamahy na wchodzące w tamtym czasie restrykcyjniejsze normy euro odnośnie hałasu i emisji spalin .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
kilka lat temu robilem to w swojej tt-tce...zadnych roznic:)
różnice przyniosło dopiero wyspawanie nowego kolektora(juz w pozniejszej) oraz powiekszenie kanałów wylotowych...mam jeszcze jeden silnik po takiej modyfikacji... zmierze aktualna srednice kanalow i napisze:)