XT 600 przegrzana-reanimacja
-
- Czyścioch
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 mar 2013, 18:07
- Motocykl: Xt 350; Xt 600e
XT 600 przegrzana-reanimacja
Witam! Zakupiem niedawno Xt 600 e z 2003 r. Niemialem jak sie na niej przejechac niestety bo byl snieg a ogledziny byly tylko dwa razy w garazu. Moto jak na swoj rok i stan techniczny (m in stan czesci opon, zestawu napedowego, tarcz, klockow i lakieru) kupilem za nieduze pieniadze bo za 7 tys. Dlugo sie niezastanawiajac wziolem go. Jak sie okazalo zauwazylem ze motor znacznie podciaga olej. Moja ostatnia przejazdzka (30km) pochlonela 200 ml oleju... Bez zastanowienia pojechalem do swojego zaufanego mechanika i rozebralismy gore silnika, wczesniej jeszcze zmienilem olej na nowy razem z filtrem. Jak sie okazalo poprzedni wlasciciel od ostatniego serwisu u wlasnie tego mechanika przejechal ''tylko'' 400 km. Walki rozrzadu swierze tak jak i prowadnice, tuleja z ewidentnymi oznakami przytarcia i przegrzania, tlok legutko chwycony na przednim plaszczu. Malo to gorny pierscien kompresyjny byl tak przegrzany ze zrobilismy z niego charmonijke tzn wygiol sie w spirale. Domyslam sie ze facet ewidentnie przegrzal sprzeta... Teraz tak: mechanik mowi mi zeby wprasowac tuleje nowa( koszt podobno kolo 200zl z wprasowaniem) Do tego nowe pierscienie oryginalne z yamahy-185zl; komplet uszczelek z uszczelniaczami. glowica do podtarcia gniazd zaworowych, wymiany uszczelniaczy i splanowania. 1) Co sadzicie o tych wymianach? czy bedzie to mialo do konca racje bytu jesli robie moto pod siebie? 2)Jakie mam uszczelki kupic bo atheny przez larssona kosztuja 320-390zl a na allegro kupie komplet do samej gory silnika za 90 zl. Co byscie zrobili poprostu na moim miejscu? Z gory dziekuje za wszelkie informacje:)
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 528
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Jeżeli do zrobienia jest tylko tuleja i obecnie jest nominalny rozmiar tłoka to ja bym nie wymieniał tulei tylko oddał ją do szlifu, i kupił nowy tłok.
Wybór tłoków jest spory, w zależności od zasobności portfela, od TKRJ za 300zł do oryginalnego zestawu, teraz pewnie za blisko 1k zł.
Uszczelniacze zaworowe Athena 50-70zł za komplet.
Do tego uszczelki, kompletu nie ma sensu kupować bo dostaniesz pojedyncze interesujące Cię uszczelki.
Wybór tłoków jest spory, w zależności od zasobności portfela, od TKRJ za 300zł do oryginalnego zestawu, teraz pewnie za blisko 1k zł.
Uszczelniacze zaworowe Athena 50-70zł za komplet.
Do tego uszczelki, kompletu nie ma sensu kupować bo dostaniesz pojedyncze interesujące Cię uszczelki.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 cze 2012, 11:33
- Motocykl: Yamaha XT 600 r 84
- Lokalizacja: Śląsk/Powiat Pszczyna
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał koszt wymiany tulei w firmie Moto Tech z Katowic to koszt 300zł więc lepiej zrobić szlif zamiast tulei kupić lepszy tłok a oryginalną tuleję zostawić bo nie wiadomo ile te badziewie za trzysta złoty po chodzi
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
A przy przegrzaniu tuleja cylindra nie dostaje jakoś w kość? Szlif wystarczy?
-
- Czyścioch
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 mar 2013, 18:07
- Motocykl: Xt 350; Xt 600e
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Czyli Panowie sugerujecie ze niema sensu babrac sie z nowa tuleja niewiadomego pochodzenia. W takim razie co byscie mi polecili w rozsadnych pieniadzach z tłokow?
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Jak masz przegrzaną tuleję to w moim rozumieniu tego terminu materiał tuleji na wiekszych lub mniejszych powierzchniach zmienił pod wpływem temperatury swoją martenistyczną strukturę w wyniku czego tuleja ulega z reguły odkształceniu .O ile wyrównanie szlifem tych odkształecen może być możliwe to struktury materiału i jego pierwotnych właściwości już nie odzyskasz .Stop użyty do budowy tuleji po prostu w pewnych miejscach będzie twardszy w innych miększy .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Czyścioch
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 mar 2013, 18:07
- Motocykl: Xt 350; Xt 600e
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Do użytkownika Gacek- domyslam sie ze moze byc przegrzana bo pierscienie jak pisalem wygiely sie w sprezyne. Tuleja ma slady przytarcia. Widze ze oblatany dosc jestes w tematach technicznych, moze w zwiazku z tym doradzil bys mi jaki mam tłok kupic, napewno znasz przypaki remontow takowego motocykla. Za oryginał w salonie yamahy powiedzieli mi 580zl bez pierscieni. Wertex? Namura? wiseco? wossner? moze cos innego?
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Po prostu przytarło tuleję, nie ma co dramatyzować. Ja bym zrobił szlif, kupił nowy tłok i tyrał.
Dobra cena za tłok w ASO, droższe były. Choć komplet wyjdzie i tak pewnie w granicach 800zł. Wossner w silniku XT moim zdaniem nie ma sensu bo tłok sam w sobie nie da żadnych odczuwalnych efektów, dopiero szereg modyfikacji w sumie mógłby przynieść korzyści w postaci wzrostu mocy i momentu obrotowego.
Do siebie kupiłem TKRJ, jakbym miał kasę to kupiłbym oryginał. Chyba, że bym chciał wydusić z silnika więcej szkap niż fabryka dała, tak jak Motoser, to brałbym Wossnera/Wiseco.
Takie jest moje, teoretyczne zdanie.
Dobra cena za tłok w ASO, droższe były. Choć komplet wyjdzie i tak pewnie w granicach 800zł. Wossner w silniku XT moim zdaniem nie ma sensu bo tłok sam w sobie nie da żadnych odczuwalnych efektów, dopiero szereg modyfikacji w sumie mógłby przynieść korzyści w postaci wzrostu mocy i momentu obrotowego.
Do siebie kupiłem TKRJ, jakbym miał kasę to kupiłbym oryginał. Chyba, że bym chciał wydusić z silnika więcej szkap niż fabryka dała, tak jak Motoser, to brałbym Wossnera/Wiseco.
Takie jest moje, teoretyczne zdanie.
-
- Czyścioch
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 mar 2013, 18:07
- Motocykl: Xt 350; Xt 600e
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
A ile jezdzisz jesli mozna wiedziec na tym tłoku tkrj? zbyt duzo zlego sie naczytalem o tych tlokach, pozatym sa podejzanie tanie. Tak droga to zabawa jest bo 580 tłok plus 185 pierscienie tez przez salon yamahy. Rozumiem Cie doskonale o co Ci chodzi ze zakladanie takich tłokow niema zbytnio sensu i pewnie masz racje, ale ja tego tkrj niezaloze- moto robie pod siebie. W takim wypadku dalej niewiem co mam wybrac. Jest na allegro orginalny tlok z pierscieniami za 500zl ale nominalny a ja niestety musze przeszlifowac tuleje...