Smarowanie łańcucha o-ring
- KrisDOA
- Po kostki w błocie
- Posty: 103
- Rejestracja: 06 cze 2013, 06:52
- Motocykl: TT600E Belgarda 4GV
- Lokalizacja: Oława
Smarowanie łańcucha o-ring
Witajcie! Wyczysciłem łańcuch naftą i nasmarowałem olejem tak jak podaje producent (Hipol GL-5 80W90 + odrobina oleju do łańcuchów pił spalinowych). Problem w tym że smary w sprayach są widoczne po aplikacji na łańcuch natomiast po oleju nic nie widać, tyle że łańcuch świeci. W necie jest mnóstwo tematów na temat smarowania Hipolem itp i sam nie wiem czy dobrze zrobiłem. Moge kupic spray Motula w miejscowym sklepie, smarowanie na pewno będzie szybsze ale czy lepsze? Jak Wy sobie radzicie?
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Smarowanie łańcucha o-ring
Ja sobie radzę olejarką
W ostatniej wersji wszystko tak zminiaturyzowałem (mimo użycia wielkich diód), że mieści się w mały sterowniku przy kierownicy. Zużywa śladowe ilości prądu + na chwilę 8W na impuls otwarcia elektrozaworu co 50-120s.



Co do samego oleju, to ten jest widoczny dopiero po chwili, tzn. rolki robią się czarne. W Bałkanach, gdy już wszystkie wielkie spraye poszły z piachem i kurzem, dwóch nieprzekonywalnych do oleju się przekonało. Wtedy nie mieli wyboru, trzeba było smarować i to zwykłym silnikowym, ale ten wytrzymywał w tamtejszych warunkach dłużej niż spraye. No kosztował prawie nic. Obaj już nie wrócili do smarowania puszkami - jeden założył olejarkę, drugi pędzluje łańcuch co 100-300km, w zależności od podłoża.

Co do samego oleju, to ten jest widoczny dopiero po chwili, tzn. rolki robią się czarne. W Bałkanach, gdy już wszystkie wielkie spraye poszły z piachem i kurzem, dwóch nieprzekonywalnych do oleju się przekonało. Wtedy nie mieli wyboru, trzeba było smarować i to zwykłym silnikowym, ale ten wytrzymywał w tamtejszych warunkach dłużej niż spraye. No kosztował prawie nic. Obaj już nie wrócili do smarowania puszkami - jeden założył olejarkę, drugi pędzluje łańcuch co 100-300km, w zależności od podłoża.
-
- Administrator
- Posty: 1009
- Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
- Lokalizacja: LU
Re: Smarowanie łańcucha o-ring
Ja we wszystkich moich motocyklach smaruję łańcuch olejem.ArturS pisze:Ja sobie radzę olejarkąW ostatniej wersji wszystko tak zminiaturyzowałem (mimo użycia wielkich diód), że mieści się w mały sterowniku przy kierownicy. Zużywa śladowe ilości prądu + na chwilę 8W na impuls otwarcia elektrozaworu co 50-120s.
Co do samego oleju, to ten jest widoczny dopiero po chwili, tzn. rolki robią się czarne. W Bałkanach, gdy już wszystkie wielkie spraye poszły z piachem i kurzem, dwóch nieprzekonywalnych do oleju się przekonało. Wtedy nie mieli wyboru, trzeba było smarować i to zwykłym silnikowym, ale ten wytrzymywał w tamtejszych warunkach dłużej niż spraye. No kosztował prawie nic. Obaj już nie wrócili do smarowania puszkami - jeden założył olejarkę, drugi pędzluje łańcuch co 100-300km, w zależności od podłoża.
W XJ u Ojczulka siedzi Scottoiler. W XT manualna smarowniczka, identycznie w transie.
Twoje rozwiązanie zaczyna wyglądać nieźle, jak nie tajemnica to jakiego elektrozaworu użyłeś (może być PW).
W zimie sam siądę do dorobienia elektrozaworu i sterowania, bo w chwili obecnej najsłabszym ogniwem są zaworki (pomijam już konieczność pamiętania o załączeniu/wyłączeniu smarowania).
---
Pozdrawiam
mazi
Pozdrawiam
mazi
-
- Po kostki w błocie
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 cze 2012, 11:25
- Motocykl: XT 600 3TB '94
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Smarowanie łańcucha o-ring
Ja mam autorski projekt elektrozaworu od dyszy wolnych obrotów od malacza w jednej obudowie z zaworkiem regulującym, mogę zapodać fotki (bo akurat mam rozebrane) ale na PW i wtedy może je ktoś tu wsadzić bo nie mam żadnego konta na portalu zdjęciowym (chyba że nie potrzeba ale się nie znam
). Plusem jest zwarta obudowa, małe rozmiary i precyzja sterowania i trwałość bo całość metalowa ale na minus to się grzeje dość dobrze i muszę dorobić elektronikę żeby otwierało tylko na czas jakiś. ArturS czy to autorski projekt komercyjny czy udostępnisz schemat?

- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Smarowanie łańcucha o-ring
Podeślij mi ten elektrozawór na artur@caddo.pl Ja obecnie używam zwykłych elektrozaworów benzyny Lovato. Tanie nie są (ok 35-40zł), ale biorą bardzo mało prądu, nie grzeją się i nie popuszczają.
Jeśli chodzi o układ, to jest to popularny ADV1459 http://sklep.avt.pl/p/pl/482157/uklad+c ... ntazu.html Tyle, że prócz miniaturyzacji (wszystko zajmuje mniej niż 1/4 oryginału) wymienione zostały diody na mocniejsze, bo bez tego układ lubi się palić.
Pierwsze wersje robiłem na oryginalnej płytce, dodawałem kolejne dwa przekaźniki (sterowanie luzem), ale były dwa pudełeczka - centralka + sterownik



Takich jak wyżej zrobiłem 5szt. i wszystkie z powodzeniem jeżdżą w różnych motkach. Jednak sterowanie luzem w pewnym momencie stało się przekleństwem (zaczęło się od DL650 nafaszerowanego elektroniką), więc zupełnie odpuściłem temat, bo podłączenie trwało długie godziny, nie zawsze działało jak należy (DL), koszty były dużo wyższe (dwa pudełka, dwa kolejne przekaźniki, cały układ AVT itd).
Swoja drogą, dzisiaj przyszły ostatnie bambele do pierwszej masowej produkcji - kilka(naście) osób mnie już o to męczy, więc się nie wywinę

Jeśli chodzi o układ, to jest to popularny ADV1459 http://sklep.avt.pl/p/pl/482157/uklad+c ... ntazu.html Tyle, że prócz miniaturyzacji (wszystko zajmuje mniej niż 1/4 oryginału) wymienione zostały diody na mocniejsze, bo bez tego układ lubi się palić.
Pierwsze wersje robiłem na oryginalnej płytce, dodawałem kolejne dwa przekaźniki (sterowanie luzem), ale były dwa pudełeczka - centralka + sterownik
Takich jak wyżej zrobiłem 5szt. i wszystkie z powodzeniem jeżdżą w różnych motkach. Jednak sterowanie luzem w pewnym momencie stało się przekleństwem (zaczęło się od DL650 nafaszerowanego elektroniką), więc zupełnie odpuściłem temat, bo podłączenie trwało długie godziny, nie zawsze działało jak należy (DL), koszty były dużo wyższe (dwa pudełka, dwa kolejne przekaźniki, cały układ AVT itd).
Swoja drogą, dzisiaj przyszły ostatnie bambele do pierwszej masowej produkcji - kilka(naście) osób mnie już o to męczy, więc się nie wywinę

- KrisDOA
- Po kostki w błocie
- Posty: 103
- Rejestracja: 06 cze 2013, 06:52
- Motocykl: TT600E Belgarda 4GV
- Lokalizacja: Oława
Re: Smarowanie łańcucha o-ring
Ciekawe diwajsy ale chodziło mi o sam fakt użycia oleju zamiast smaru w sprayu. Ile kilometrów można przejechać po smarowaniu olejem w trasie (asfalt) zanim straci "film" olejowy? Jak ok. 200 da radę to wolę myć naftą i smarować olejem. Olejarka super temat na dłuższe wycieczki, które po zdaniu prawka pewnie będą kusić ale to nie temat na ten sezon.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Smarowanie łańcucha o-ring
Po czarnym olej trzyma się 200-300km
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Smarowanie łańcucha o-ring
Nawet nie musisz przemywać naftą, wystarczy systematycznie smarować i łańcuch będzie jak trzeba.
- Tomiacho
- Po kostki w błocie
- Posty: 330
- Rejestracja: 31 mar 2010, 22:04
- Motocykl: XT 600 43f
- Lokalizacja: Piła
Re: Smarowanie łańcucha o-ring
Ile kosztowałby taki sterownik i elektrozawór zrobiony u Ciebie ? 

Cold and Ugly
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
Ręce w błocie, chuj w tawocie to crossowiec przy robocie
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: Smarowanie łańcucha o-ring
Jutro zacznę to składać i od razu podliczę. Elektrozawory muszę załatwić jakoś taniej 
