silnik XT 600 kilka pytań

Wszystko o tym motocyklu.
ETZPOWER94
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2014, 21:21
Motocykl: MZ

silnik XT 600 kilka pytań

Post autor: ETZPOWER94 »

Witam.
Noszę sie z zamiarem zakupu silnika od Xt 600, planuje go założyć do MZ ale w związku z tym mam kilka pytań.

1. Ile wazy taki silnik?
2. Czy do odpalenia potrzebna jest jakaś instalacja, akumulator? Czy silnik ma taki zapłon że nie potrzebuje akumulatora.
3 Tutaj prosił bym kogoś o wymary silnika tzn. długość w najdłuższym punkcie, wysokość, szerokośc od środka silnika do zębatki zdawczej itp.
4. Czy do tego silnika potrzebny jest podcisnieniowy kranik czy coś w tym stylu?
Serdecznie dziękuje za odpowiedzi, bedą mi bardzo pomocne :browar:
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: silnik XT 600 kilka pytań

Post autor: ArturS »

Silnik XT ma tzw. suchą miskę olejową, czyli potrzebny jest dodatkowy zbiornik na olej - np. w 3AJ jest pod boczkiem, a w 3TB jest w ramie. Akumulator nie jest potrzebny, ale potrzeba jest wówczas wersja z kopką. Nie wiem czy zauważyłeś, ale MZ ma łańcuch z prawej strony, XT z lewej (pomijam już zupełnie inny typ łańcucha) ;) No i silnik to raz, a rama to dwa - ta z MZ raczej nie wytrzyma połączenia wagi, z drganiami i mocą XT. Silnik w XT robi od razu za ramę. Skoro pytasz, czy do silnika potrzebny jest kranik podciśnieniowy rozumiem, że Twoja wiedza techniczna jest na podstawowym poziomie - kranik to rozwiązanie całkowicie niezależne od rodzaju silnika, to po prostu automat, dzięki któremu nie trzeba kręcić ON-OFF. Kup po prostu XTka i nie kombinuj. Tylko takiego, w którym od razu nie będziesz musiał robić remontu góry, bo to kosztuje więcej niż prawdopodobnie chcesz wydać w tej chwili na silnik. MZtkę zostaw w spokoju, wyszykuj i jedź nią na jakiegoś Złombola (moje marzenie :D ).
Ostatnio zmieniony 10 sty 2014, 21:45 przez ArturS, łącznie zmieniany 1 raz.
ETZPOWER94
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2014, 21:21
Motocykl: MZ

Re: silnik XT 600 kilka pytań

Post autor: ETZPOWER94 »

Mam MZeki wyszykowane, ale mam i taką do lasu.
Zbiornik oleju by sie doło zrobić. I kupił bym taka wersję silnika na kopkę. Co do łańcucha to mozna odwronie założyc koło i juz mamy zębatkę z drugiej strony, to bym jakoś ogarną, tylko żeby zębatki były w jednej linii.
Co do drgań to silnik w mz jest na poduszce, to moze udało by mi sie jakos zamontować ten też na poduszkach.
Mocowania bym dorobił, tylko jest pytanie cy się on zmieści?

Jeśli chodzi o kupno Xt, to z poczatku chciałem kupić takiego do 5tyś zł ale potem sobie uswiadomiłem że nie potrzebuje zarejestrowanego, a bez papierów znalazłem takiego http://tablica.pl/oferta/yamaha-xt-600- ... 0d93104a39 , co o nim myslisz?
Myszak

Re: silnik XT 600 kilka pytań

Post autor: Myszak »

Silnik XT 600 jest prawie 2 razy szerszy i wyższy niż w MZecie, więc musiałbyś sporo się narobić, żeby w ogóle zmieścić go w ramie, jak już Artur powiedział, koszta adaptacji znacznie przewyższą koszta kupna dojechanego XT-eka z przeznaczeniem tylko i wyłącznie do orki w lesie. Tego z Fajsławic sobie odpuść, złom jakich mało, tydzień byś pojeździł i by się rozsypał. Nie bez przyczyny wisi na tablicy od połowy lipca.
ETZPOWER94
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2014, 21:21
Motocykl: MZ

Re: silnik XT 600 kilka pytań

Post autor: ETZPOWER94 »

Dzięki za pomoc. Dobrze ze wczesniej zapytałem. Bede sie rozgladał za jakims xt
ETZPOWER94
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2014, 21:21
Motocykl: MZ

Re: silnik XT 600 kilka pytań

Post autor: ETZPOWER94 »

Chociaż moze włozył bym jakiś silnik z innego moto.
Znacie moze jakieś krosy od 250 do 500ccm 4T chłodzone cieczą?
Myslę że od jakiejs 300seki by sie zmieścił
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: silnik XT 600 kilka pytań

Post autor: ArturS »

A co Ci po takim motocyklu? Zawieszenie, koła, rama, jednym słowem wszystko w MZ nie jest przystosowane do czegokolwiek większego, niż tam wrzucił producent. Dasz mocniejszy silnik, no ok - a jak się zatrzymasz? Jak zawieszenie wybierze nierówności? To na prawdę gra nie warta świeczki.
ss20
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 11 sty 2014, 20:07
Motocykl: XT 350 1985
XT 600 1993 3TB
Lokalizacja: Płock

Re: silnik XT 600 kilka pytań

Post autor: ss20 »

ArturS a o co chodzi z "w którym od razu nie będziesz musiał robić remontu góry"??Jeżeli możesz w skrócie to poprosze u mnie wszystko piękne i sie zastanawiam przecież to nie DR-ka :bananaevil:
Dzień bez jazdy to dzień stracony :D
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: silnik XT 600 kilka pytań

Post autor: ArturS »

Singiel na żeliwnej tulei chłodzony powietrzem = remont co 40-...60tys.km (tak mniej więcej). W teorii tanio, bo tłok tani, szlif + honowanie również, ale z reguły od razu robi się głowicę + olej na docieranie i bez problemu można dojść do 1200-1500PLN. Niestety zdecydowana większość woli jeździć do upadłego, dolewając litr i więcej oleju na 1000km, aż w końcu sprzedaje padlinę - zresztą oba XTki kupiłem właśnie w takim stanie :lol: Ale przynajmniej wiem, że pierwszy szlif robię ja ;) DR 650 potrafi zapewnić dodatkowe atrakcje, ale to już inny temat ;)
ETZPOWER94
Czyścioch
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2014, 21:21
Motocykl: MZ

Re: silnik XT 600 kilka pytań

Post autor: ETZPOWER94 »

Motocykl nie służy mi do jeżdzenia gdzieś po torach, tylko jeżdzę sobie po lesie i MZeta jak najbardziej mi pasuje, tylko silnik mógł by mieć więcej mocy.
Hamulce w MZ są dobre, dotychczas jeździłem bez problemów na samym tylnim, ale jak włożyłbym wiekszy silnik to dodał bym tarcze z przodu.
Tak więc poradzcie jakiś silnik
ODPOWIEDZ