Strona 1 z 4

Żywotność tłoka

: 04 mar 2014, 13:17
autor: szpadyzor45
Hej. 3500 km temu robiłem szlif plus tłok wossnera. Użytkowany wyłącznie w offie i cały czas ostro upalając. Po weekendowym jeżdżeniu zauważyłem, że przykapca co jakiś czas. Na biegu jałowym raz puszcza niebieską chmurę a po chwili zupełnie nic. Zrzuciłem górę - tłok ma zauważalny luz w cylindrze, pierścienie to samo - conajmniej milimetrowa przerwa po włożeniu w cylinder. Jutro jeszcze pomierzę dokładnie luzy. Dolot idealnie czysty, filtr powietrza regularnie myty i nasączany. Olej wymieniany 2 razy na docieraniu i 2 razy już po Motul 20W50 mineralny. Pytanie raczej do jeżdżących w terenie, bo przy robieniu kilometrów w trasie to wiadomo co innego. Ile u Was wytrzymuje góra?

Re: Żywotność tłoka

: 04 mar 2014, 13:47
autor: helmec
wymienisz pierscienie i będzie zyc jakie miałeś ziarno honowania to glównie mogło zniszczyc pierscienie wossnera, jak zakładałeś pierścienie ? wiesz ze są stalowe i trzeba zakładac inaczej ?

Re: Żywotność tłoka

: 04 mar 2014, 14:07
autor: szpadyzor45
Co znaczy, że inaczej? Zamienić kolejnością się nie da. Wszystkie są wytarte prawie równo.

Re: Żywotność tłoka

: 04 mar 2014, 15:04
autor: JAWKA SIEDLCE
Z góry będzie miał większy luz (pierścienie trzymają) . Ostatnio zmieniłem pierścienie i uszczelniacze tak przy okazji bo też chmurę puszczał jak ognia dostał.
Pierścienie olejowe były jak nowe , uszczelniające niewiele poddarte , uszczelniacze raczej puszczały. A ile ma przebiegu ,niemam pojęcia ja około 3 tyś ale ile poprzedni właściciel :niewiem: . Pierścienie wossnera około 140 zł . Dodam że jak zdejmujemy cylinder a silnik ma już pare tyś nalatane to trzeba starać się żeby ich nieprzestawić albo wymienić na nowe (zmieniają miejsce w kturym się dotarły i niebieskie kłęby pewne :lol: )

Re: Żywotność tłoka

: 04 mar 2014, 18:31
autor: helmec
są to stalowe pierscienie niemożna ich rozchylać tylko rozprężać

Re: Żywotność tłoka

: 04 mar 2014, 18:44
autor: JAWKA SIEDLCE
Helmec niewiem oczym rozmawiasz :niewiem: . Wyjaśnij to w jakiś zrozumiały sposób :idea:

Re: Żywotność tłoka

: 04 mar 2014, 19:55
autor: helmec
pierscieni nie zakłada sie tak jak normalnych np na tzw zyletki tylko zakładamy jeden koniec i pokolei nasuwamy dalsza czesc pierscienia

Re: Żywotność tłoka

: 04 mar 2014, 21:23
autor: maciej82
tak i obrócić każdy pierścień względem siebie o 120" aby nie były w osi sworznia

Re: Żywotność tłoka

: 05 mar 2014, 15:23
autor: Gacek
Wiem jak się zakłada pierścienie - ale te z wossnera są nie do wsadzenia na tzw żyletkach :roll: przynajmniej dwa górne .Tez zakładałem w jakiś dziwny sposób bo bałem się ze się połamią (ale przyznam że nie byłem świadomy ze należy stosować taką technikę ) :roll:
Najbardziej mnie rozpie ...la to ze ludzie którzy tym handlują nie znają limitów zużycia .
Manual yamahy narzuca pewne parametry pasowania luzów na tłoku , zamkach .
Wossner luz montażowy na pasowanie nowego tłoka podaje 0.08 a limit zużycia dla yamahy to 0.1 :shock: .
helmec może znasz limity dla zuzycia zestawu wossnera ? będę ci bardzo wdzięczny :D w imieniu swoim i tych co skorzystają czytając ten temat :) .
Ogólnie mam dobre zdanie o tej marce wytrachałem na tym tłoku ok 40 kkm .Nawet jak nie będzie mnie stać nie założę dla siebie innego tłoka moim zdaniem to przepaść tech. do oryginału i czy taka opinia komuś się podoba czy nie ja mam takie zdanie :geek: .

Re: Żywotność tłoka

: 05 mar 2014, 15:51
autor: helmec
tez niestety nie znam wartosci które podaje producent ale z doswiadczenia wiem ze w xt robia 30k jezeli dolot czysty i ziarno honowania było małe bo jeżeli grube ziarno to po 3k niema pierscieni i trzeba załozyć nowe a po tłoku niewidac nawet śladu zużycia . pierscieni wossnera nie złamiesz :D spróbuj na starych mozna je wykrecic o 180 i sie tylko zegną.nie próbowac na nowych !
nie jestem pewny ale do xt pasowanie to 0.05 aczkolwiek mogło mi sie pomylic z jakąs wr albo exc :D