DRZ fajnie jeździ, ale nie w połączeniu off+on. Mały silnik + V biegowa skrzynia wymusza zakładanie przełożeń albo na asfalt, albo na offy. Wersja od 2003 ma już zawias z wersji E, więc pełen wypas. Jest nieco lżejsza od TTR, ale nie jakoś drastycznie. Jak bym miał wybierać pomiędzy TTR a DRZ, to wybrałbym yamahę, bo:
- ceny w ASO wprawdzie też wysokie, ale Suzuki rozpie..la mnie na łopatki za każdym razem jak dzwonię o jakąś nawet najmniejszą pierdołę,
- DRZ ma cylinder na nikasilu. Niby dobrze, ale jak ktoś wcześniej go zajechał, to najtańszą opcją remontu góry jest zakup zestawu BigBore 450, czyli przeszło 2000zł, a w TTR siedzi jeszcze żelowo z możliwością wykonania ponad 10 selekcji szlifów (wg katalogu wossnera), ale wystarcza zakres do V selekcji +1.25 z TKRJ (większych nie sprowadzają), co zdarzyło mi się raz sprzedać, bo z reguły większość sprzętów do usrania jest katowane na pierwszym tłoku, więc od biedy i dla spokoju zniwelowania owalizacji i większych rys, kończy się na II selekcji +0.50. W każdym razie w TTR szlif+honowanie 90zł, tłok ok 270zł, uszczelki 160zł i mamy to samo co w DRZ za 2-2.5kPLN
- części do TTR, głównie silnikowych w brud, bo w końcu to ta sama jednostka co w XT600 (pomijam pewne różnice pomiędzy rocznikami, czy te wynikające z kickstartera)
- na asfalcie TTR się nie męczy, z racji większego silnika i inaczej rozwijanej mocy, można znaleźć w miarę odpowiednie przełożenie uniwersalne on+off
Poza tym to forum yamahy, więc niema co się spodziewać próby udowodnienia lepszości yamahy

Na forum DRZ usłyszysz, ze TTR to dziadek z niskim zakresem obrotów i łamiącym się wahaczem
Za 9-10kPLN można już kupić (oby z dobrych rąk) coś ze stajni KTM. Przed ostatnim wyjazdem niemal kliknąłem "Kup teraz" na LC4 Adv. za 11kPLN w stanie cycek malina. Wprawdzie adv już trochę przyciężki, ale wersje bez owiewek to klasa wagowa DRZ/TTR. Awaryjność ponoć większa, ale ceny w aso sporo niższe, a bez problemu można dostać każdą śrubę. Jak chcesz jeździć tylko wokół komina, to dodaj do listy. Na XT600 nawet nie patrz, bo jest nastawiony na miasto i asfalt, zawias prosty bez żadnej regulacji.