Strona 1 z 3

Troche pytań o silnik od XT 600 3TB

: 23 lip 2014, 18:30
autor: piotrek023
Witam.
Mam pare problemów ze swoją XT. Mam nadzieję, że pomożecie :)

~ Pytanie pierwsze :D

Czy zaznaczona na schemacie (czerwoną cyfrą 1) zębatka powinna się kręcić razem z całym wałkiem ? Czy powinna być ciasno osadzonana wałku (wprasowana ?) :niewiem:

Według schematu powinno się ją zakładać w tym miejscu a u mnie co prawda jest w tym miejscu ale nie idzie jej ruszyć ... Może ktoś ma skrzynie na wierzchu albo wie coś na ten temat ?

~ Pytanie drugie.

Czy w miejscu zaznaczonym na schemacie (czerwoną cyfrą 2) powinna być podkładka? na schemacie nie bardzo jakąś podkładke tam widać a u mnie była, a silnik pierwszy raz rozpołowiony.

Obrazek

Re: Troche pytań o silnik od XT 600 3TB

: 23 lip 2014, 22:10
autor: Gacek
Nr jeden jest wprasowany , nr 2 o ile dobrze pamiętam :roll: znajduje się zabezpieczenie trybu nr 13 .Sorry tam nie ma zabezpieczenia ale czy jest podkładka miedzy wielowypustem jutro mogę zerknąć bo mam luźną skrzynkę :| .

Re: Troche pytań o silnik od XT 600 3TB

: 24 lip 2014, 07:25
autor: piotrek023
Ok, dzięki Gacku.

Tak wygląda u mnie ta ''podkładka''

Obrazek

Obrazek




Mam następne pytanie. Myślicie że tigmajstry od spawania alu mi to naprawią ? Opłaca się to naprawiać czy kupować drugie kartery ? :panika:

Obrazek

Obrazek

Żeby tylko pospawali, dostęp do frezarki to ja mam żeby to ''wykończyć'' tylko czy spawanie w tym miejscu nie bedzie szkodliwe i czy to się opłaca?

Re: Troche pytań o silnik od XT 600 3TB

: 24 lip 2014, 07:50
autor: ArturS
Spawaj bez obaw. Chyba podobny problem miał Tecza.

Re: Troche pytań o silnik od XT 600 3TB

: 24 lip 2014, 08:19
autor: Gacek
Widzę ze skrzynkę masz z nowszej wersji - co do tej podkładki w tym miejscu jeszcze nie spotkałem się w żadnej skrzyni z czymś takim .
W tym temacie viewtopic.php?f=2&t=603&start=60 kolega dzakson pięknie mi wytłumaczył co i jak .
Na twoim miejscu poczynił bym parę pomiarów wręcz złożył na sucho aby co i jak chodzi - podkładka w tym miejscu może spłycać zakleszczenie sprzęgiełek przy wpięciu 2 biegu .

Re: Troche pytań o silnik od XT 600 3TB

: 24 lip 2014, 12:28
autor: Tecza
wspawaj ,a obrobisz ladnie drymelkiem psikniesz czarna farba i ani znaku nie bedzie.
A co do podkladki -to zdjecie ktore wrzuciłes z serwisowy nie przewiduje w tym miejscu podkladki ,to co tam widac to miejsce na kiel. Moze poprzedni wlasciciel zastosowal taki patent aby luz wzdluzny wyeliminowac, ale tutaj Gacek obeznany w tych sprawach

Re: Troche pytań o silnik od XT 600 3TB

: 24 lip 2014, 12:43
autor: piotrek023
Poprzedni właściciel nic tam nie wkładał bo pierwszy raz rozpołowiony ten silnik. :P według mnie ta podkładka kasuje luz wzdłużny ale nie wpływa na zazębianie sie sprzęgiełek. całkiem jak by tam miała być :F

Re: Troche pytań o silnik od XT 600 3TB

: 24 lip 2014, 14:23
autor: Gacek
Skoro tak twierdzisz to nic mnie do tego :| jak podkładka wchodzi wew średnicą na zew bieżnie trybu przenoszącego 2 bieg to ok - tyle ze zwrócił bym na twoim miejscu uwagę czy nie jest rzeźbiona .Tak ogólnie po czym poznajesz ze kartery nie były ruszane (rozpoławiane ) ? .
Co do spawania trzymaka ślizgu powiem tyle pod tym miejscem znajduje się gniazdo łożyska wału a cisnieniowo odlewane stopy karterów , kap zawierają domieszkę magnezu i aby uzyskać prawidłowy przetop mogą wymagać spawania w komorze próżniowej inaczej będą zasmarkane Ale tu intuicja i doświadczenie spawacza ma duże znaczenie .

Re: Troche pytań o silnik od XT 600 3TB

: 24 lip 2014, 15:53
autor: piotrek023
Ok. A wie ktoś gdzie dostane łożysko na wałek sprzęgła to z rowkiem 6305N na allegro nic ciekawego nie ma tylko jakieś do maszyn rolniczych bez firmy wiec pewnie wykonywane dużym młotkiem u pana mietka.

Jaką firmę łożysk polecacie najlepiej z własnego doświadczenia ? Na skfie już się przejechałem, FAG dawał rade ale może coś lepszego jest. Słyszałem że dobre są timken i SNR ale nie wiem czy to prawda... :niewiem:

Jakie luzy łożysk się stosuje na skrzyni, wałku balansowym i wale ?

To że nie był rozpoławiany wnioskuje po tym, że na śrubach nie było żadnego śladu odkręcania, oryginalne łożyska, te blaszki do zaginania np na wale po dokręceniu itp.

Re: Troche pytań o silnik od XT 600 3TB

: 24 lip 2014, 17:47
autor: Gacek
Kolego wszystko to o co pytasz :bylo: na tym forum już niejednokrotnie poruszane i opisane . :bananasaluta: