xt 600 '92 3tb olej
-
- Czyścioch
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 wrz 2013, 10:07
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
xt 600 '92 3tb olej
Witam, posiadam moto jak w temacie. problem jest taki że bierze olej. Szlif i nowy tłok robiony okolo 2k temu. Dobrze dotarty, nie ma wycieków na zewnątrz. przed każdą jazdą rozgrzany do min 30 stopni. NIE KOPCI, ANI TROSZKĘ! A olej mi znika, nie wiem co to może być :/ Teraz uzupełnię i zbadam ile go ubywa.. na moje oko 100-150ml na 500km. :/
poziom sprawdza się na temp 60st po chwilce postoju. A miarke się wkreca przy mierzeniu czy tylko się wkłada?
poziom sprawdza się na temp 60st po chwilce postoju. A miarke się wkreca przy mierzeniu czy tylko się wkłada?
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: xt 600 '92 3tb olej
Poziom sprawdzasz na dobrze rozgrzanym motocyklu. Miarkę tylko wkładasz, nie wkręcasz jej.
Jaki tłok wsadziłeś?
Jaki tłok wsadziłeś?
-
- Czyścioch
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 wrz 2013, 10:07
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
Re: xt 600 '92 3tb olej
wossner. o kurde... to zdecydowanie za mało, jak nie wkręcać :/ ajajaj... moto mocy nie ubyło, wręcz jest super tylko ciągle oliwy ubywa :/
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: xt 600 '92 3tb olej
Wygląda na kolejny przypadek niezniszczalnych pierścieni Wossnera lub inaczej - dołączanych do Wossnera
I to już chyba kolejny raz przy 2kkm od remontu 


- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: xt 600 '92 3tb olej
- Pawlo to ile tych kompl,pierścieni z wossnerów zarznąłeś ze tak się wypowiadasz ?Pawlo pisze:Wygląda na kolejny przypadek niezniszczalnych pierścieni Wossnera lub inaczej - dołączanych do WossneraI to już chyba kolejny raz przy 2kkm od remontu

Koledze wcina oliwę moze silnik ma tasiemca


Kolego owoc skąd wnioski ze ci ubywa oliwy ? skoro nie umiesz pomierzyć poziomu - druga sprawa 2 K przy docieraniu to może daruj sobie takie brednie typu 60 stopni bo piec się grzeje niewspółmiernie i to chyba każdy kto używa xt jest w stanie potwierdzić

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Czyścioch
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 wrz 2013, 10:07
- Motocykl: Yamaha XT 600 3TB
Re: xt 600 '92 3tb olej
Czytaj uważnie a nie brednie piszesz. Motorek był dobrze dotarty. Nie daję mu w pizde (czyt nie wchodzę nim na obroty od momentu jego oddpalenia), czekam aż się zagrzeje i nie gaśnie. oliwy mi ubywa bo mam wyskalowany bagnet i widzę wzrokowo że poziom z każdym pomiarem jest coraz mniejszy. 60 stopni to temperatura w której jak podaje producent należy mierzyć poziom oleju. Zajrzyj do serwisowki, nie mam zamiaru tutaj nikogo pouczać. sprawdzany był na wkreconym bagnecie. zdziwilem się jak kolega mi napisal inaczej. proste że podczas jazdy 90-110 stopni to norma ale jak każą mierzyć przy 60 to nie ma dyskusji, nie ja skonstruowałem ten system smarowania.

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: xt 600 '92 3tb olej
Zmień tłok na TKJR to rozwiąże twoje problemy
.
Wiesz jaka ilość oliwy odpowiada różnicy stanów lover - upper ? 2 Kkm to za mało aby mówić o ubytkach oliwy przy docieraniu silnik nie jest w pełni szczelny moim zdaniem za mały przebieg aby stwierdzić o brakach tym bardziej ze przy 1 k km należało by zmienić przy docieraniu filierek bo oliwę to kwestia gustu

Wiesz jaka ilość oliwy odpowiada różnicy stanów lover - upper ? 2 Kkm to za mało aby mówić o ubytkach oliwy przy docieraniu silnik nie jest w pełni szczelny moim zdaniem za mały przebieg aby stwierdzić o brakach tym bardziej ze przy 1 k km należało by zmienić przy docieraniu filierek bo oliwę to kwestia gustu

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2501
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: xt 600 '92 3tb olej
Gacek, ominęła mnie przyjemność zajechania pierścieni, ale uczę się na błędach innych
Natomiast widzę, że cały czas nie przyjmujesz do wiadomości, że Wossner mógł sobie strzelić w kolano wypuszczając jakąś małą partię bubli. Wystarczy poczytać o doświadczeniach ludzi na forum i wyciągnąć wnioski
Ale za ten sarkazm o TKRJ to masz
Owoc, ja bym pojeździł i zobaczył co się będzie dalej działo. Napisz jeszcze jak docierałeś i co ile kkm zmiana oleju i flitra. W skrinie, który dałeś widnieje zapiska o niewkręcaniu bagnetu w zbiornik oleju podczas pomiaru co też mnie osobiście lekko zdziwiło



Owoc, ja bym pojeździł i zobaczył co się będzie dalej działo. Napisz jeszcze jak docierałeś i co ile kkm zmiana oleju i flitra. W skrinie, który dałeś widnieje zapiska o niewkręcaniu bagnetu w zbiornik oleju podczas pomiaru co też mnie osobiście lekko zdziwiło

- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: xt 600 '92 3tb olej
Wiesz ja nic sensownego się nie dowiedziałem w tym temacie z wiarygodnych źródeł - dzwoniłem do pana Woryny I rozmawiałem z nim , dla nie go 3 reklamacje jakie miał z wossnerami to nie jest problem na tyle poważny aby wnikać co było przyczyna szybkiego zużycia pierścieni przy docieraniu .
Powielanie opini z drugiej trzeciej ręki a nie pisanie o swoich własnych doświadczeniach to normalny spam a odnoszę wrażenie od dłuższego czasu jakby ludzie ożywający TKJR mieli mały kompleks na punkcie wossnera dlaczego ? bo wsadzili tańszy tłok ?
.
Powielanie opini z drugiej trzeciej ręki a nie pisanie o swoich własnych doświadczeniach to normalny spam a odnoszę wrażenie od dłuższego czasu jakby ludzie ożywający TKJR mieli mały kompleks na punkcie wossnera dlaczego ? bo wsadzili tańszy tłok ?

אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: xt 600 '92 3tb olej
Gacek, z całym szacunkiem ale mylisz się. Owoc wrzucił wyżej skan z manuala, jest wyraźnie napisane, żeby nie wkręcać bagnetu tylko włożyć go lekko !Gacek pisze:Od kiedy poziom oliwy w 3tb okresla się na nie wkręconym bagnecie ? robiąc taką metoda pomiar bez wkręcania należało by uwzględnić dł gwintu i organoleptycznie dodać do poziomu na miarce,
Co to za metoda pomiaru z wkręcaniem bagnetu?

Co do tłoka to na forum było już na prawdę dużo tematów o podobnych problemach z Wossnerami więc o czymś to musi świadczyć.
Gackowi jakoś ten tłok lata ale kupował go dobre kilka lat temu, z tego co wiem a obecnie to jest jakaś porażka bo tłok ten kosztuje 2x więcej niż TKRJ a jakościowo...
Owoc zagrzej dobrze motocykl, sprawdź poziom, dolej oleju tak żebyś wiedział ile go dokładnie jest i zrób z 500km. Ocenisz dokładnie zużycie. Jak weźmie 1-2 setki to ja bym tego nie ruszał dopóki nie zacznie brać dużych ilości oleju. Jak teraz bierze 0.5l czy więcej to moim zdaniem nie jest dobrze i ja bym coś z tym robił...