Strona 1 z 2
xt 600 '92 3tb olej
: 26 lip 2014, 08:41
autor: owoc
Witam, posiadam moto jak w temacie. problem jest taki że bierze olej. Szlif i nowy tłok robiony okolo 2k temu. Dobrze dotarty, nie ma wycieków na zewnątrz. przed każdą jazdą rozgrzany do min 30 stopni. NIE KOPCI, ANI TROSZKĘ! A olej mi znika, nie wiem co to może być :/ Teraz uzupełnię i zbadam ile go ubywa.. na moje oko 100-150ml na 500km. :/
poziom sprawdza się na temp 60st po chwilce postoju. A miarke się wkreca przy mierzeniu czy tylko się wkłada?
Re: xt 600 '92 3tb olej
: 26 lip 2014, 15:00
autor: terenowiecc
Poziom sprawdzasz na dobrze rozgrzanym motocyklu. Miarkę tylko wkładasz, nie wkręcasz jej.
Jaki tłok wsadziłeś?
Re: xt 600 '92 3tb olej
: 26 lip 2014, 15:28
autor: owoc
wossner. o kurde... to zdecydowanie za mało, jak nie wkręcać :/ ajajaj... moto mocy nie ubyło, wręcz jest super tylko ciągle oliwy ubywa :/
Re: xt 600 '92 3tb olej
: 26 lip 2014, 16:06
autor: Pawlo
Wygląda na kolejny przypadek niezniszczalnych pierścieni Wossnera lub inaczej - dołączanych do Wossnera

I to już chyba kolejny raz przy 2kkm od remontu

Re: xt 600 '92 3tb olej
: 26 lip 2014, 19:45
autor: Gacek
Pawlo pisze:Wygląda na kolejny przypadek niezniszczalnych pierścieni Wossnera lub inaczej - dołączanych do Wossnera

I to już chyba kolejny raz przy 2kkm od remontu

- Pawlo to ile tych kompl,pierścieni z wossnerów zarznąłeś ze tak się wypowiadasz ?

.
Koledze wcina oliwę moze silnik ma tasiemca

co to za temp rozgrzanego silnika 30 stopni a oliwy 60 ? Od kiedy poziom oliwy w 3tb okresla się na nie wkręconym bagnecie ? robiąc taką metoda pomiar bez wkręcania należało by uwzględnić dł gwintu i organoleptycznie dodać do poziomu na miarce

,
Kolego owoc skąd wnioski ze ci ubywa oliwy ? skoro nie umiesz pomierzyć poziomu - druga sprawa 2 K przy docieraniu to może daruj sobie takie brednie typu 60 stopni bo piec się grzeje niewspółmiernie i to chyba każdy kto używa xt jest w stanie potwierdzić

Re: xt 600 '92 3tb olej
: 26 lip 2014, 20:23
autor: owoc
Czytaj uważnie a nie brednie piszesz. Motorek był dobrze dotarty. Nie daję mu w pizde (czyt nie wchodzę nim na obroty od momentu jego oddpalenia), czekam aż się zagrzeje i nie gaśnie. oliwy mi ubywa bo mam wyskalowany bagnet i widzę wzrokowo że poziom z każdym pomiarem jest coraz mniejszy. 60 stopni to temperatura w której jak podaje producent należy mierzyć poziom oleju. Zajrzyj do serwisowki, nie mam zamiaru tutaj nikogo pouczać. sprawdzany był na wkreconym bagnecie. zdziwilem się jak kolega mi napisal inaczej. proste że podczas jazdy 90-110 stopni to norma ale jak każą mierzyć przy 60 to nie ma dyskusji, nie ja skonstruowałem ten system smarowania.

Re: xt 600 '92 3tb olej
: 26 lip 2014, 21:34
autor: Gacek
Zmień tłok na TKJR to rozwiąże twoje problemy

.
Wiesz jaka ilość oliwy odpowiada różnicy stanów lover - upper ? 2 Kkm to za mało aby mówić o ubytkach oliwy przy docieraniu silnik nie jest w pełni szczelny moim zdaniem za mały przebieg aby stwierdzić o brakach tym bardziej ze przy 1 k km należało by zmienić przy docieraniu filierek bo oliwę to kwestia gustu

Re: xt 600 '92 3tb olej
: 26 lip 2014, 22:41
autor: Pawlo
Gacek, ominęła mnie przyjemność zajechania pierścieni, ale uczę się na błędach innych

Natomiast widzę, że cały czas nie przyjmujesz do wiadomości, że Wossner mógł sobie strzelić w kolano wypuszczając jakąś małą partię bubli. Wystarczy poczytać o doświadczeniach ludzi na forum i wyciągnąć wnioski

Ale za ten sarkazm o TKRJ to masz
Owoc, ja bym pojeździł i zobaczył co się będzie dalej działo. Napisz jeszcze jak docierałeś i co ile kkm zmiana oleju i flitra. W skrinie, który dałeś widnieje zapiska o niewkręcaniu bagnetu w zbiornik oleju podczas pomiaru co też mnie osobiście lekko zdziwiło

Re: xt 600 '92 3tb olej
: 27 lip 2014, 07:19
autor: Gacek
Wiesz ja nic sensownego się nie dowiedziałem w tym temacie z wiarygodnych źródeł - dzwoniłem do pana Woryny I rozmawiałem z nim , dla nie go 3 reklamacje jakie miał z wossnerami to nie jest problem na tyle poważny aby wnikać co było przyczyna szybkiego zużycia pierścieni przy docieraniu .
Powielanie opini z drugiej trzeciej ręki a nie pisanie o swoich własnych doświadczeniach to normalny spam a odnoszę wrażenie od dłuższego czasu jakby ludzie ożywający TKJR mieli mały kompleks na punkcie wossnera dlaczego ? bo wsadzili tańszy tłok ?

.
Re: xt 600 '92 3tb olej
: 27 lip 2014, 08:34
autor: terenowiecc
Gacek pisze:Od kiedy poziom oliwy w 3tb okresla się na nie wkręconym bagnecie ? robiąc taką metoda pomiar bez wkręcania należało by uwzględnić dł gwintu i organoleptycznie dodać do poziomu na miarce

,
Gacek, z całym szacunkiem ale mylisz się.
Owoc wrzucił wyżej skan z manuala,
jest wyraźnie napisane, żeby nie wkręcać bagnetu tylko włożyć go lekko !
Co to za metoda pomiaru z wkręcaniem bagnetu?
Co do tłoka to na forum było już na prawdę dużo tematów o podobnych problemach z Wossnerami więc o czymś to musi świadczyć.
Gackowi jakoś ten tłok lata ale kupował go dobre kilka lat temu, z tego co wiem a obecnie to jest jakaś porażka bo tłok ten kosztuje 2x więcej niż TKRJ a jakościowo...
Owoc zagrzej dobrze motocykl, sprawdź poziom, dolej oleju tak żebyś wiedział ile go dokładnie jest i zrób z 500km. Ocenisz dokładnie zużycie. Jak weźmie 1-2 setki to ja bym tego nie ruszał dopóki nie zacznie brać dużych ilości oleju. Jak teraz bierze 0.5l czy więcej to moim zdaniem nie jest dobrze i ja bym coś z tym robił...